Del 36 - The make up

Innan jag ville var konserten slut. Jag blev knuffad fram och tillbaka medans allaskyndade ut från konsertfältet. När publikhavet tunnades ut kunde jag ser var jag var. På stranden. Nere vid havet såg jag en gestalt. Jakes gestalt. Jag tog försiktiga steg mot honom. Han hörde mig och vände sig om. Hans ögon var söndergråtna och han hade stora påsar under ögonen.



Jake vände bort sitt huvud när jag tog små, stapplande steg imot honom.
"Jake?" frågade jag med svag röst. Jag förväntade mig inget svar eller en rekation.
"Förlåt.." viskade jag när jag stod bakom honom. Med försiktiga rörelser satte jag mig ner bredvid honom.
"För vad?" frågade han.
"För att jag kysste Justin" viskade jag frågande. Vad skulle jag annars be om ursäkt för?
"Du behöver inte be om ursäkt" sa han med tillgjord glädje i rösten. "Du får kyssa vem fan du vill, eller?"
"Men jag vet ju att du gillar mig..." mumlade jag frågande.
"So?" sa han och tittade på mig. "Jag bestämmer väl inte att du inte ska kyssa Jus.... Han" Han klarade inte av att säga Justins namn.
"Nej.. Men.." Jag kom inte på ett bra svar. Jag funderade i en millisekund innan jag svarade.
"Jag gillar dig med Jake"
Han gav mig en stel blick. "Varför kysste du Justin då?" frågade han.
"Det var en sån kyss du och jag kan göra ibland. En kompiskyss" svarade jag.
"Så kyssarna har aldrig betytt något för dig?" frågade han sårat. "Dom har bara vart ett tidsfördriv?"
"Nej, se det inte så" sa jag. Det kändes bara som om jag sumpade allting mer. "Kyssarna betyder säkerhet för mig."
Jake svarade inte.
"Jag kommer inte välja mellan er. Båda betyder lika mycket för mig." sa jag och tittade Jake djupt in i ögonen.
"Så du ska hålla på med båda?" frågade han tyst.
"Nej, jag ska inte hålla på med någon. Jag kommer vara er vän, inget annat"
"Och det tror du kommer funka?" frågade han spänt.
"Det är nog en början" sa jag med ett litet, knappt synligt leende. "Så är vi vänner?" frågade jag när han inte svarat.
"Jag kan försöka" svarade han och rätade på ryggen. Jag la försiktigt mina armar om hans muskulösa kropp. När han la sina om mina kände jag tryggheten bara Jake kunde ge mig. Justin gav mig också trygghet men inte på samma sätt som Jake. Det gick bara inte. När vi lossade omfamningen frågade Jake mig:
"Var har du varit?"
"Det var en konsert en bit härifrån. Iyaz, Charize, Mitchel Musso och Boys like Girls uppträdde" log jag. Konserten hade vart.. WOW!
"Häftigt! Synd att jag missade den." sa han och log.
Jake och jag satt och pratade om lite allt möjligt en stund. Stämningen var okej. Tillslut bestämde jag att vi skulle gå tillbaka.
"Kom igen Jake, jag orkar inte dra upp dig!" skrattade jag och fortsatte rycka i hans arm. Han vägrade resa sig.
"Jag ska stanna här" flinade han.
"Jag brottar ner dig!" hotade jag.
"Försök du" skrattade han. Hans skratt var så härligt!
Jag hoppad på honom och brottade ner honom i sanden. Jag tog lite sand och kastade i ansiktet på honom.
"Fusk!" ropade han och brottades tillbaka så jag hamnade på hans rygg.
"Hur fan gjorde du det där?" skrattade jag när han reste sig upp.
"MMA-power" log han och släppte ner mig.
"Det är fusk" flinade jag med betoning på det. "Kom, nu går vi tillbaka"
Jag tog Jakes hand och tillsammans gick vi till skolan. Imorgon skulle vi ha lektioner igen och jag och Jake hade alla lektioner tillsammans.

Det var skönt att få komma in i mitt rum igen, jag hade ju inte vart där på någon dag. Vi borstade direkt tänderna och vi bytte om.
"Sluta stirra" flinade jag till jag när jag skulle ta av mig bhn.
"Du stirrade ju på mig, pucko" skrattade jag.
"Men bara din mage! Magar är faktiskt okej att titta på" log jag.
"Men det är inte bröst?" skrattade han. Jag gick fram och kramade honom.
"Inte mina bröst!" skämtade jag.
"Äsch, jag har sett dom endå! Du är inte den mest diskreta tjejen när du byter om" sa han och fick mig att skämmas.
"Damn.." viskade jag mot Jakes hals innan jag släppte honom.
"Nu ska vi sova, vi måste orka med lektionerna imorgon." Jag gjorde som Jake sa och vi somnade båda inom bara någon minut.

På morgonen vaknade jag av att Jake snarkade. När jag tittade på klockan var den halv sju, en halvtimma innan vi skulle gå upp. Jag stönade högt och insåg att jag inte skulle kunna sova. Istället gick jag och la mig bredvid Jake.
"Godmorgon!" sa jag i hans öra och han ryckte till.
"Vafan..?" utbrast han. När han såg att det var jag log han ett trött leende.
"Är du vaken nu?" frågade jag med ett flin.
"Nej.." mumlade han och stängde sina ögon.
"Snälla! Vakna!" sa jag och skakade honom.
"Lägga av!" fräste han på sitt morgontrötta sätt. Jag slutade ropa på honom och istället satte jag mig på honom.
"Jake-li-lake-li-Jake! Vaknaaaaa!" ropade jag. Jag glädjes åt att rummen var väldigt bra ljudisolerade.
"Sluta då" ropade Jake och försökte skaka av mig.
"Inte försen du vaknar" skrattade jag. Jake svarade inte.
"Om du inte går upp får du ingen kram.." hotade jag leendes. Jake spärrade upp sina ögon.
"Jag kan inte leva utan dina kramar!" sa han skämtandes.
"Upp med dig" flinade jag och gav han en puss på kinden innan jag reste mig upp. Jag gick in i badrummet och tog en snabb dusch. När jag kom ut igen stod Jake utan tröja med sitt vanliga jag-vet-inte-vad-jag-ska-ha-på-mig ansiktsuttryck. Jag log och gick förbi han. Snabbt tog jag fram matchande bh och trosor och drog över min kropp. Efteråt la jag handduken, jag haft runt kroppen, på sängen och gick fram till Jake.
"Tänk om jag skulle få en kram nu" sa han skömtsamt och drömmande. Jag la kramarna om Jake och fångade in tryggheten som kramen gav. När jag släppte honom började jag leta bland hans tröjor.
"Du kanske borde gå utan tröja idag?" skämtade jag.
"Om du går så så går jag såhär" sa han med en visande gest mot mina kläder.
"Här" sa jag och flinade medans jag gav honom en vit tröja. Sedan gick jag bort till min garderob.
"Klänning eller magtröja?" frågade jag Jake.
"Magtröja" flinade han enkelt. Jag tog fram en vit magtröja och matchande jeansshorts. Till det lät jag håret hänga slött, som vanligt, över axlarna och ett riktigt snyggt peace-halsband. Sedan gick vi tillsammans ner och åt frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0