Del 37 - The christmas and the relationship

"Du kanske borde gå utan tröja idag?" skämtade jag.
"Om du går så så går jag såhär" sa han med en visande gest mot mina kläder.
"Här" sa jag och flinade medans jag gav honom en vit tröja. Sedan gick jag bort till min garderob.
"Klänning eller magtröja?" frågade jag Jake.
"Magtröja" flinade han enkelt. Jag tog fram en vit magtröja och matchande jeansshorts. Till det lät jag håret hänga slött, som vanligt, över axlarna och ett riktigt snyggt peace-halsband. Sedan gick vi tillsammans ner och åt frukost.



Månaderna i Los Angeles gick verkligen fort. Helt plötsligt var det december. Och med december menar man lov. Jake, Justin och Jag skulle åka hem över juldagarna men sedan komma tillbaka och spendera resten av lovet tillsammans. På julafton satt jag och pappa hemma och kollade film och på juldagen så åkte vi till mina kusiner. I julklapp fick jag av min pappa två nya mobilskal, några söta klänningar, tröjor och byxor. Av min mormor fick jag en väska och av mina kusiner fick jag lite pengar. Juldagen var snabbt över och det var jag glad för. Det betydde ju att jag skulle få komma tillbaka till Jake och Justin! Dagen innan nyårsafton sa jag hejdå till pappa och tog flyget till Los Angeles. På flygplatsen väntade Justin.
"Justin!" ropade jag när jag såg honom. Han hyschade på mig och pekade på tre personer som var utrustade med kameror. Paparazzis. Som tur såg vi hur något annat tog till sig sin uppmärksamhet och dom sprang iväg.
"Jag har saknat dej!" log han och omfamnade mig i en lång, mysig kram.
"Jag har saknat dej med" sa jag tillbaka och gav honom en lätt puss på kinden. "Är Jake på skolan?" frågade jag Justin.
"Jag tror det" log han. "Ska vi åka?" Jag nickade och tog mitt handbagage, vilket var allt jag hade med mig. Jag förstod inte hur jag fått plats med alla julklappar där i.
På skolan var allt som vanligt. Mitt rum luktade ensamt när jag kom in och jag förstod att Jake inte kommit än. Jag slängde min väska på sängen i en djup suck.
"Du ska få din julklapp nu" log han och ställde sig framför mig. Han gav mig en söt liten rosa ask och jag öppnade den. Innehållet var ett silverfärgat berlockarmband. det fanns ett hjärta, ett kors och ett ankare på.
"Berlockerna blir tillsammans tro, hopp och kärlek" sa han och log. Jag blev tårögd av presenten och slängde mig runt halsen på Justin.
"Tack så jättemycket!" sa jag och höll om honom lite extra länge, så han förstod att jag menade det. Han erbjöd sig att sätta på mig armbandet. Det var verkligen jättefint. "Vill du ha din julklapp nu?" frågade jag sedan och blinkade med ett öga.
"Gärna" log han.
"Min present är dock inget man kan slå in.." sa jag och blev sedan orolig. Tänk så var detta helt fel grej att ge?
"Vad är det då?" frågade han.
Jag bestämde mig för att det var en bra present, Justin sa faktiskt att han önskade sig det.
Med långsamma rörelser lutade jag mig framåt och våra läppar möttes. Plötsligt fick jag ett nytt liv i mig. Det var som ett barn som fick socker.
Justin gav ifrån sig en glad suck och stängde sina ögon. Hans läppar masserade mina med en perfekt rörelse. Långsamt la jag mina armar om hans nacke och tryckte han närmare mig. Han placerade sina händer försiktigt på mina höfter. Jag särade försiktigt på mina läppar och drog in hans andedräkt när han särade på sina. Jag fylldes av det speciella rus som bara Justin kunde ge mig.
Plötsligt avbröts vår kyss av att Justins sms signal fyllde rummet. Vi släppte enkelt varandra och jag backade ett steg medans han tog upp sin mobil.
"Det är från Jake" log han och öppnade smset. Hans leende blev lite stelare när han läste orden men blev sedan normalt.
"Vad står det?" frågade jag och log.
"Eh.. Va?" frågade han. Han var inne i smset. Vad tusan kunde det stå? Jag gjorde snabba rörelser och tog hans telefon och kastade mig på sängen. Justin kastade sig över mig och försökte få tag i telefonen. Jag lyckades läsa smset:
"Jag kan inte komma försen om en vecka. Snöstorm här uppe i Chicago. Kör hårt med Jasmyn nu, du vet ju att jag inte har känslor för henne längre ;)"
Jag blev stel i hela kroppen. Justin insåg att jag läst smset och tog enkelt telefonen ur mina händer.
Jake gillade mig inte.. Det betyder att jag kunde bli tillsammans med Justin! Eller han kanske inte hade känslor för mig längre? Vi hade faktiskt inte pratat om det sen godnattkyssen i september. Men kyssen som var för 20 sekunder sen, den kändes äkta. Man kan inte göra den känslan som fanns i kyssen, han måste ha menat det. Jag vände på huvudet och tittade på Justin. Han satt ner på golvet och tittade på mig med ett svagt leende.
"Vill du... Köra hårt med mig?" frågade jag osäkert. justin kunde inte möta min blick när han nickade. Han tittade neri golvet istället.
"Ja det vill jag" viskade han osäkert.
Detta var galet. Justin var min lärare! Eller ja, han var ju inte riktigt lärare faktiskt. Jag hade insett det efter några lektioner med han. Han var mer en assistent till Ryan.
Men endå, han var Justin Bieber.
Försiktigt kröp jag fram till Justin och tvingade upp hans ansikte så jag han såg mig.
"Säkert?" frågade jag och log. Han nickade igen.
"Och du?" frågade han osäkert. JA! ville jag skrika. JA, JA, JA!
Men istället för att svara tryckte jag mina läppar mot hans och omfamnade honom. Efter några minuters kyssande låg han över mig och hans armar var runt mig. Han smekte mina solbrända ben upp mot höften, men han gick inte innanför mina shorts. Han hade berättat att han ville vänta.
Jag var så oerhört lycklig. Mina känslor för Jake hade försvunnit i november men jag hade inte vågat säga något. Efter det hade jag bara velat ha Justin. Hur många gånger hade jag inte drömt, fantiserat och tänkt på det här? Jag var verkligen i himlen.
Den kvällen somnade jag i Justins famn. Hans värme omringade mig.

Nästa morgon vaknade jag av att något smekte min kind. När jag öppnade ögonen såg jag Justins ansikte prydas med ett änglalikt leende. Jag log tillbaka och stängde ögonen.
"Godmorgon" viskade han och fortsatte smeka min kind.
"Godmorgon" svarade jag trött. Jag öppnade mina ögon igen och såg in i Justins djupa ögon. Dom var verkligen vackra. Jag lyfte på mitt huvud och gav honom en lätt kyss.
"Vad ska vi göra idag?" frågade jag när kyssen var avslutad.
"Jag skulle ju vilja göra dethär hela dagen" sa han och kysste mig. "Men vi borde väl göra något? Kanske gå ner till stranden?"
"Låter härligt. Men glöm inte att vi ska till Chris ikväll, nyårsafton du vet" sa jag med en blinkning. Han log åt mig och pussade mig på näsa. Sen reste han sig upp.
"Byt om så kommer jag om fem minuter" sa han och gav mig en liten puss innan han gick ut ur rummet.
I två sekunder låg jag och skakade på golvet. Jag var så galet lycklig!
Jag studsade upp och dansade fram till garderoben. Snabbt letade jag rätt på min söta, lila bikini och tog på mig den. Över den tog jag en enkel strandklänning. Jag bårstade mitt hår och tvättade bort mitt utsmetade smink. Justin klev in i mitt rum precis när jag var klar så jag tog min mobil innan jag gav honom en kyss och gick ner till stranden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0