Del 38 - The countdown

I två sekunder låg jag och skakade på golvet. Jag var så galet lycklig!
Jag studsade upp och dansade fram till garderoben. Snabbt letade jag rätt på min söta, lila bikini och tog på mig den. Över den tog jag en enkel strandklänning. Jag bårstade mitt hår och tvättade bort mitt utsmetade smink. Justin klev in i mitt rum precis när jag var klar så jag tog min mobil innan jag gav honom en kyss och gick ner till stranden.




Stranden var tom, som vanligt. Var det ingen annan på skolan som badade?
Justin och jag lämnade våra kläder, handdukar och värdesaker på stranden och gick sedan ut på bryggan - hand i hand. Hans hand matchade min perfekt, det var som om dom var gjorda för varann. Det var som att vi var gjorda för varann.
Justin släppte min hand och dök sexigt i vattnet. När han kom upp till ytan igen gav han mig en härlig blick.
"Ska du inte bada?" frågade han och gjorde en hairflip.
Som svar hoppade jag i vattnet med en tummen och pekfingret knipandes om min näsa. När jag kom upp til ytan mötte Justin mig med en kyss. Skulle jag någonsin vänja mig vid hur bra han var på att kyssas?
När kyssen var avslutad dök jag ner under vattnet. Justin följde inte efter och jag tog chansen att luras lite. Jag simmad långt ner, så man inte såg mig från ytan, och simmade sedan bort till land. När jag gick upp på land letade Justin fortfarande efter mig under vattnet. Jag tassade försiktigt ut på bryggen och gjorde bomben precis bredvid honom. Han skrek högt och jag gapflabbade redan under vattnet. När jag kom upp till ytan fick jag hålla fast mig i badstegen så jag inte sjönk ner i vattnet.
"Va fan vad det där ra för?" sa han skärrat.
"Din min!" skrattade jag högt. Han gav mig en sur blick och simmade fram till mig och gick upp och satte sig på bryggkanten. Därifrån drog han upp mig så jag satt bredvid honom. Han la sina armar om mig och drog mig mot hans bröst.
"Vad ska man ha på sig ikväll?" frågade jag lugnt.
"Du är vacker i allt älskling" svarade han och pussade min hjässa.
"Tack, du med" log jag. "Men vad ska man ha på sig?"
"Mysbyxor och en sliten t-shirt" log han mot mitt huvud. Jag ryggade tillbaka lite så jag kunde se hans ansikte.
"Bara för det måste du hjälpa mig prova kläder" flinade jag.
"Det tror jag inte.." sa han men jag avröt honom.
"Kom igen!" sa jag och reste mig upp. "Du har inget val, vi måste göra det nu. Jag har säkert något i min garderob"
"Jag vägrar" flinade han.
Jag böjde mig ner och viskade in i hans ansikte; "Du får en chans att se mig i underkläder"
Innan jag visste ordet av det hade han kastat upp min i sin famn, tagit våra saker på stranden och börjat springa tillbaka från skolan.

"Blir den här bra?" frågade jag när jag rättat till den tighta klänningen. Det var en ljust rosa klänning som satt tight kring kroppen. För att vara ärlig kändes den helt okej.
"Ja, precis som i de tio andra" flinade han. "Men du är ju nästan finare i bara underkläder.."
"Fokus!" sa jag högt. "Jag vill inte se ut som en trasa där!"
"Du kommer aldrig se ut som en trasa älskling! Du kan gå i slitna kläder, avrakat hår, utsmetad mascara, läppstift och krulligt hår på benen - du kommer endå se ut som en gudinna!"
Justins ord fick mig att rodna rejält. Jag gick fram mot honom, drog upp min klänning en bit, och satte mina ben på varsinn sida av Justin. Sedan tryckte jag försiktigt mina läppar mot hans. Hans tunga lindades samman med min.
"Så blir klänningen bra?" frågade jag osäkert.
"Ja" sa Justin fort och fortsatte sedan kyssa mig.
"Säkert?" pressade jag fram mellan kyssarna. Han nickade. Fasten jag inte ville drog jag mig undan. "jag måste fixa mig nu" viskade jag, gav han en sista kyss och klev av honom.
"När ska vi åka?" frågade jag innan jag gick in i badrummet och satte igång plattången.
"Limon kommer om två timmar" sa Justin och följde efter mig in i rummet. Limo? Såklart, det är ju Justin Bieber vi pratar om.
"Då måste jag fixa mig" sa jag och började gå mot spegeln. Två starka händer höll fast mig.
"Jag kommer om en och en halvtimma och hämtar dig." flinade han mot min kind.
"Gå nu!" flinade jag. "Jag ska duscha"
"Då vill jag verkligen stanna!" viskade han i mitt öra. Jag vände mig om och knuffade ut honom ur badrummet och låste dörren. "Justin Bieber är en pervers typ" sa jag högt genom dörren så han kunde höra. Han bara skrattade.
Efter lite mer än en timma gick jag ut ur badrummet. Jag hade sminkat mig, plattat håret och sprutat på lite parfym. Jag drog på mig min tighta klänning och ställde mig för att välja skor. Ett par vita med riktigt höra klackar eller ett par svarta med lite lägre? Jag valde de svarta paret, det skulle ju nog bli en del dans.
Sedan ställde jag mig framför spegeln. Jag var faktsikt vacker. Wow, jag visste inte att jag kunde säga det ordet om mig själv. Men det var jag verkligen. Plötsligt knackade det på dörren.
"Kom in" ropade jag och fortsatte granska mig i spegeln.
"Wow.." utbrast Justin. Jag vände mig om så jag kunde se honom. Han hade på sig ett par svarta jeans, en vit t-shirt och en snygg blå skjorta hängandes över. "Vad vacker du är" sa han och gick imot mig.
"Har du sett dig själv eller?" sa jag och gav han en puss.
"Du är fortfarande inte längre än mig.." skrattade han och tittade ner på mina skor. Det var sant. När båda stod i bara sturmpor var han minste en decimeter längre än mig. Nu var han bara någon centimeter längre än mig.
Jag log åt honom och tittade mig sen i spegeln.
"Ser min rumpa lite stor ut?" frågade jag och vickade den lite. Justin bara skrattade.
"Den är perfekt" sa han och smekte den lite lätt.

Morgonen efter vaknade jag upp med en kraftig huvudvärk. Bakfull med andra ord. Trots att såmycket alkohol runnit genom min kropp kunde jag minnas allt som hänt under kvällen.

Justin och jag hade kommit till festen, tagit en shot var och gått ut på dansgolvet. Vi minglade runt lite med bla. Taylor Swift, Jonas Brothers och NeYo. Vid tolvslaget hade alla gått upp på taket och sett hur raketer avfryrades och färgade himlen i magiska färger. När det slog om till nyt år hade Justin kysst mig. Chris hade stapplat fram till oss, riktigt full, och gett oss varsin kram och en ny shot. Efter min shot blev det en till, och en till, och en till.
Nyår slutade med att jag blev stupfull och Justin fick hjälpa mig hem.


När jag öppnade mina ögon så låg jag ensam i mitt rum. Justin sov nog i sitt, han var säkert sur på mig. Jag segade mig upp ur sängen och tog två starka huvudvärkstabletter. Duschen lät så mycket så jag duschade riktigt snabbt innan jag gick ut och tog på mig en magtröja och ett par shorts. Sedan gick jag ner och åt frukost. Justin var inte där. Påvägen tillbaka till mitt rum knackade jag på hos Justin. Han öppnade snabbt, yrvaken.
"Sov du?" frågade jag när han släppte in mig.
"Ja" mumlade han. Jag satte mig ner på hans säng och tog hans kudde i famnen. Den doftade av honom.
"Förlåt för igår" sa jag lågt in i kudden. Justin svarade inte utan kröp ner under täcket.
"Det är lugnt" sa han efter en stund. "Lova bara att inte gör om det."
Jag kröp till Justin och la mig i hans öppna famn. "Jag lovar." viskade jag in i hans bröst.
Han pussade mig lätt på hjässan och somnade om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0