Del 39 - The comeback

"Förlåt för igår" sa jag lågt in i kudden. Justin svarade inte utan kröp ner under täcket.
"Det är lugnt" sa han efter en stund. "Lova bara att inte gör om det."
Jag kröp till Justin och la mig i hans öppna famn. "Jag lovar." viskade jag in i hans bröst.
Han pussade mig lätt på hjässan och somnade om.




Resten av dagen spenderade vi i Justins rum och kollade på film. Jag hade fått ett sms av Jake där han skrev att han skulle komma under dagen. Snöstormen hade lättat i Chicago. Vi låg spänt och väntade på honom, hur skulle han reagera.
När klockan blev sex bestämde vi oss för att gå till mitt rum. Jag ville ta en dusch och fräsha upp mig lite. Justin följde med mig till mitt rum och väntade glatt på sängen. När jag duschat och fönat håret tog jag på mig nya underkläder som jag tagit med mig in till badrummet och gick sedan ut till Justin.
Justin var inte ensam, Jake var där också.
"Jake!" ropade jag medans jag sprang fram och gav honom en kram. Han skrattade men kramade mig inte tillbaka.
"Jasmyn, du har ju inga kläder på dig" flinade han i mitt öra. "Tror du inte Justin känner sig lite genant nu?" Jag släppte han snabbt och rodanade stort.
"Förlåt" log jag till Justin. Han flinade brett.
Jag gick till min garderob och tog på mig en enkel, rosa klänning. Sedan vände jag mig om till Jake.
"Får jag en kram nu?" frågade jag glatt. Han nickade och jag kastade ännu en gång armarna runt honom.

"Så ni är tillsammans nu alltså?" frågade Jake efter en timmas småprat. Jag tittade på Justin med ett brett leende och vi båda nickade.
"Grattis!" sa han glatt. "Hur gick det till då?" log han.
"Jasmyn läste smset direkt när jag fått det. Och efter det... Inga detaljer" sa Justin och skrattade.
"Så det gick så fort?" flinade Jake.
Jag skrattade till svar. "Jag hade svårt att motstå honom" flinade jag. Justin pussade mig lätt på hjässan.
Jake gav ifrån sig ett nervöst flin när han öppnade munnen och frågade: "Men ni har väl inte....?"
Jag förstod direkt vad han menade. Sex. För att luras lite gav jag honom en kort skamsken blick.
Han ryckte till. "Oh Shit! Har ni?" flämtade han.
Då kunde jag inte hålla mig utan började skratta. "Nejdå, Justin vill vänta" flinade jag. "Jag som hade en känsla av att bara tjejer ville vänta" sa jag och gav Justin en busig blick.
"Kallar du mig tjej?" frågade Justin sårat.
"Kanske lite" sa jag och knuffade honom i sidan.
"Det ska du få för.." sa han. Sedan lutade han sig mot mitt öra och viskade "...Ikväll"
Jake hade helt klart hört det eftersom han började skratta högt.
"Sålänge det inte är här inne så är det lugnt" flinade han. Jag var väldigt glad över att det inte var spänt mellan oss tre. Jake tog det så bra att Justin och jag var tillsammans.
"Självklart inte, du ska inte få se showen" flinade Justin. Jake gav mig en busig blick och ett brett flin.
"Kom igen, vi sticker ner till stranden en stund" föreslog Justin. Jag och Jake nickade. Jake reste sig upp och tog ett par badbyxor och gick in i badrummet och bytte om. Jag reste mig långsamt och gick fram till min garderob och tog fram en bikini. Sen vände jag mig om till Justin.
"Vill du se mig byta om eller vill du spara synen av det till en annan gång?" flinade jag.
"Jag ska själv sticka och byta om. Ses om fem minuter." svarade han och ropade sen in till badrummet: "Våga inte gå ut Jake! Min vackra flickvän ska byta om"
Justin och jag hade aldrig kallat varann för pojk- ovh flickvän tidigare. Men det var en mysig känsla när han sa det.

Stranden var folktom - som vanligt. Det var skönt eftersom att detta var ett ställe det inte skulle vara mycket folk på, enligt mig. Det var här jag satt och tänkte på saker.
Justin sprang direkt ut på bryggan och hoppade i det salta vattnet. Jake var i strax efter. Jag gick med långsamma steg ut på bryggan och såg hur killarna lekte i vattnet. Dom var verkligen roliga tillsammans och jag var glad över att mitt förhållande med Justin inte hade saboterat det.
Justin gav mig en frågande blick. "Ska du inte bada?" flinade han. Jake simmade fram och skvätte lite vatten på mig.
"Sluta" pep jag när det kalla vattnet stänkte på min kropp. Det var kallare idag än det varit tidigare kändes det som.
"Kom igen, vi puttar i dig" flinade Jake. Jag stönade och dök i vattnet, men jag kom inte upp till ytan direkt. Istället tog jag flera simtag under vattnet och kom upp en 10 meter ifrån killarna.
"Skrytmåns" flinade Justin när jag började simma mot dom. När jag kom fram log Jake busigt åt mig.
"Vad?" frågade jag. Han svarade inte utan fortsatte flina.
"Men vad?" frågade jag högra och skvätte vatten på honom. Plötsligt kände jag Justins startka armar hålla fast min kropp och jag såg Jake simma imot mig. Hans fingrar började kittla mig och jag fick panik i vattnet. Jag sprattlade som en fisk och blev tacksam när Justin släppte mig så jag kunde hoppa upp på bryggan.
"Gör aldrig så igen!" mumlade jag med en allvarlig blick på dom båda.
"Förlåt älskling" flinade Justin och gav min hand en lätt puss.
Justin och Jake låg kvar i vattnet och busade med varandra medans jag låg på bryggan och solade. Under mina månader i Los Angeles hade jag blivit riktigt brun. I vanliga fall var jag riktigt blek men min hy hade fått en härlig, jämn brun färg. Justin och Jake hade också blivit bruna. Paparazzis hade tagit massor utav bilder när vi var och badade men bara några av bilderna på mig i bikini hade publicerats i tidningar. Dock hade fler när jag och Justin kramats kommit upp och flera tidiningar hade ringt till honom och frågat om vi var tillsammans. Han hade ärligt svarat nej, men nu var det ju en ny sanning. Jag undrade om dom hade tagit några bilder sen jag och Justin blivti tillsammans.
"Sötnos, ska du inte bada?" frågade Justin och skvätte lite vatten.
"Älskling, snygging, sockertopp - jo det ska jag, jag ska bara bli lite brun först" flinade jag tillbaka. Han log ett läckert leende och dök ner under vattenytan.
"Hoppa i nu Jaz!" ropade Jake ifrån vattnet.
"Jaja" suckade jag och reste mig.
"Ge mig ett snyggt dyk nu!" flinade han och jag gjorde som han sa. Min kropp träffade vattnet som smekte min kropp. Under vattenytan såg jag Justin simma imot mig och våra läppar möttes i en kyss. Jag sprattlade till med mina fötter och simmade upp till ytan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0