Del 40 - The lowest point of love

"Hoppa i nu Jaz!" ropade Jake ifrån vattnet.
"Jaja" suckade jag och reste mig.
"Ge mig ett snyggt dyk nu!" flinade han och jag gjorde som han sa. Min kropp träffade vattnet som smekte min kropp. Under vattenytan såg jag Justin simma imot mig och våra läppar möttes i en kyss. Jag sprattlade till med mina fötter och simmade upp till ytan.




"Kommer du Justin?" viskade jag. Jake låg och sov i sin säng och jag och Justin hade suttit och myss i min tills jag reste mig.
"Vart ska vi?" frågade han och reste sig upp.
"Till dig. Jag vill inte väcka Jake" flinade jag och kysste Justins perfekta läppar. Han kysste mig tillbaka och sedan gick vi till Justins rum. Det luktade verkligen Justin överallt. Hans täcke, hans badrum och luften i rummet var fyllt av Justins söta doft. Justin smet snabbt in i badrummet medans jag la mig i hans säng sålänge.
"Jasmyn?" frågade han när han kom ut ur badrummet. Han hade ingen tröja på sig. "Har jag ett blåmärke här?" frågade han och pekade på sin vänstra skuldra. Han vände sig om så jag kunde se. Där var ett litet blå-lila märke.
"Ett litet" log jag. Han vände sig om och böjde sig ner för att kyssa mig. Jag kysste han tillbaka och kände hur han klättrade upp i sängen. Han la sig försiktigt över mig och fortsatte smeka mina läppar med sina.
Vi låg så ett tag och bara kysstes. Plötsligt fick jag ett sms av Jake som frågade var jag var. Justin gav mig en sista, varm kyss innan jag sprang ner till mitt rum. Jake låg och spelade spel på sin iPad och log stort åt mig när jag kom in i rummet. Jag borstade snabbt tänderna och bytte om innan jag kröp ner i sängen och somnade direkt.

Under natten vaknade jag av att jag frös. Jag insåg att mitt täcke åkt ner på golvet. med snabba rörelser drog jag upp det och la det över mig. Sedan tittade jag snabbt på klockan. 03.30. Jag suckade högt, jag var inte ett dugg trött. Mina ögon vägrade stänga sig och jag kunde inte somna om. Istället reste jag mig upp, tog på mig en tjockröja och mina uggs innan jag gick ner till stranden. Jag satte mig ner i sanden och såg på hur solen höll på att gå upp. Det var kyligt i luften men min tröja höll mig varm. Längre ner på stranden såg jag ett kärleks par som kysstes. Dom gick imot mig och såg allmänt glada ut. Jag tittade ut över havet och tänkte på Justin. Han var verkligen världens bästa pojkvän. Inte för att jag hade något att jämnföra med, jag hade aldrig tidigare haft en pojkvän, men jag visste att han var den bästa.
Jag tittade bort mot kärleksparet. Dom var tillräckligt nära för att jag skulle kunna se hur dom såg ut. Iallafall tjejen. Hon hade mellanlångt mörkt hår, en lång smal kropp och ett riktigt vackert ansikte. På något sätt var hon väldigt lik Selena Gomez. Verkligen lik henne insåg jag när hon kom närmre.
I början kunde jag inte se killen eftersom att han gick snett bakom henne och höll om hennes smala kropp. Sedan såg jag ansiktet.
Jag visste inte vad jag skulle känna. Hans läppar snuddade hennes. Hans armar höll om hennes. Hans kropp var tryckt mot hennes. Hans hår lindade sig in i hennes och han fick bort det ur ansiktet - med en hairflip. Då visste jag helt säkert.
Killen var Justin. Min Justin. Min pojkvän. Justin som viskat i mitt öra att han alltid skulle vara trogen.
Jag drabbades av panik och reste mig hastigt upp och sprang till skolan. Uppe i mitt rum drog jag fram en väska och fyllde med kläder och behövliga saker. Jake snarkade högre än vanligt så jag var inte särskilt rädd för att väcka honom. Jag drog igen dragkedjan på väskan, tog min mobil och plånbok och stack.
Med snabba steg gick jag in till stan. Jag skulle säkert hitta ett sunkigt men billigt hotell att bo på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0