Del 41 - The haircut

Uppe i mitt rum drog jag fram en väska och fyllde med kläder och behövliga saker. Jake snarkade högre än vanligt så jag var inte särskilt rädd för att väcka honom. Jag drog igen dragkedjan på väskan, tog min mobil och plånbok och stack.
Med snabba steg gick jag in till stan. Jag skulle säkert hitta ett sunkigt men billigt hotell att bo på.




På morgonen vaknade jag upp i mitt nya hotellrum. Det var faktiskt inget sunkigt hotell. Det var både fräsht och ganska billigt.
Min mobil vibrerade högt och jag tittade på den. Ett samtal från Justin. Jag skrattade lågt för mig själv innan jag tryckte på den röda luren. Fönstret med samtalet stängdes ner och ett nytt fönster kom upp. 7 missade samtal och 4 missade sms. Undrade Justin bara var jag var eller förstod han att jag sett han och Selena?
Påvägen in till stan hade jag bestämt mig för att glömma Justin. Han var inte förlåten men jag skulle inte gå och sörja över honom. Han var helt enkelt inte värd mina tårar.
Jag gick med sega rörelser upp ur sängen och tog en snabb dusch. När jag kom ut ur duschen lindade jag en handduk runt kroppen, fönade håret, satte upp det i en hästsvans och gick sedan ut till min väska med kläder. Jag tog fram ett vitt, pösigt linne och jeans shorts. Runt halsen och handlederna hängde jag smycken. På huvudet satte jag en keps och drog ut hästsvansen genom hålet där bak. Jag satte på mig mina svarta solglasögon och gick sedan ut på stan. Min mage kurrade inte efter frukost så jag gick runt i affärer. Plötsligt såg jag en affär som sålde magtröjor, vilket jag älskade, så jag gick in där. Affären hade verkligen magtröjor i alla olika sorter. Det fanns linnen, t-shirts, långärmade och tubes - alla var magtröjor! Jag köpte fyra stycken och gick sedan till starbucks och köppte en kopp kaffe. Egentligen gillade jag inte det särskilt mycket men jag kände bara att jag behövde vakna till. Jag gick bara runt i stan utan att göra något. Då och då vibrerade min mobil men jag svarade aldrig. Jag visste ju att det var Justin.
På andra sidan vägen såg jag en frisör och kände att jag helt plötsligt ville klippa mig. Göra något annorlunda med mitt hår. När jag skulle svänga över till frisören råkade jag gå in i en person.
"Oj förlåt!" sa jag och skämdes.
"Det är lugnt" sa killen jag råkat gå in i. När jag såg hans ansikte blev jag glad. Killen var riktigt snygg. Han hade härligt solbränd hy, mörkt hår och djupbruna ögon. Jag log ett svagt leende till honom.
"Gick det bra?" frågade jag honom och han log.
"Jadå." svarade han.
"Förlåt igen" log jag och gick sedan vidare. Jag kände i ryggen hur han tittade på mig. När jag kommit till andra sidan gick jag in till frisören.
En timma senare kom jag ut med lite kortare hår som var snyggt uppklippt och hade söta mörkbruna slingor. Jag var riktigt nöjd med resultatet. Efter en snabb titt på klockan bestämde jag mig för att gå tillbaka till hotellet. Påvägen dit köpte jag en macka på subway som jag njöt av. När jag var tillbaka i mitt hotellrum tog jag upp min telefon. 7 sms och 17 missade samtal. Alla från Justin. Hur orkade han? Förstod han inte att jag ville vara ifred.
Med en lång suck slängde jag telefonen på sängen. När den landat började den vibrera och skärmen lystes upp av Jakes nummer. Jag svarade med fejkad glädje i rösten.
"Hej Jake!" sa jag i telefonen och försökte låta glad.
"Jasmyn! Lägg inte på!"
Justin hann knappt säga färdigt orden innan jag tryckt på den röda luren. Jag stod kvar i samma position och kände efter. Jag kände ingenting. Ingenting. Jag var inte sur på Justin det var bara tomt inom mig. Det var precis så jag ville ha det.
Med ett leende på läpparna la jag mig ner på sängen och åt upp resten av min subway-macka.

Hotellrummet var riktigt tråkigt. Det fanns ingen tv och i hast med att komma iväg från Justin hade jag glömt packa ner min dator. Tillslut bestämde jag mig för att gå ner på stan en sväng till. Jag tog min telefon och gick sedan ut. Inga affärer fick min uppmärksamhet. Dom kändes på något sätt dystra. Efter ett tag såg jag en söt butik som sålde kepsar och kände direkt att jag villa ha en enkel vit keps. Med snabba steg gick jag in och kom ut med en vit, en rosa mönstrad och en blå keps. Jag gick och tittade glatt ner i påsen och kände plötsligt hur jag krockade med någon. När jag tittade upp såg jag ett igenkänt ansikte.
"Förlåt - igen" flinade jag till killen. Det var samma kille jag gått in i tidigare under dagen. Killen bara log till mig.
"Det är lugnt. Men du kanske ska lära dig att titta upp?" flinade han och visade två rader med perfekt vita tänder.
"Förlåt, mycket på hjärnan bara." sa jag ursäktande.
"Lust att prata lite över en kopp kaffe?" frågade han gulligt. Jag tänkte efter i två sekunder.
"Gärna!" log jag och tillsammans gick vi in på närmsta café.
"Jag heter Jack" log killen.
"Jasmyn" log jag tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0