Del 43 - The headline

"Stick innan jag polisanmäler dig" fräste jag och gick förbi han och in i badrummet. Jag låste dörren om mig och ställde mig framför spegeln.
"Jasmyn! Snälla förlåt!" ropade han genom dörren.
"Jag ger dig tio sekunder Justin" ropade jag hotfullt genom dörren. Jag hörde hur han tog små steg ut och stängde dörren. Jag hade vunnit. Han skulle inte våga besvära mig mer.




Jag var inte ledsen över att ha förlorat Justin. Jag hade kvar Jake och även Jack. Det var dom jag behövde. Efter en stund av tänkande inne i badrummet gick jag ut. Jake låg och stirrade upp i taket. När jag kom ut gav han mig en backande blick.
"Det är lugnt, jag har lugnat mig" mumlade jag och gick till min säng.
"Din mobil har ringt" sa han medans jag tog upp den. Ett missat samtal och ett oläst sms. Båda från Jack. Jag öppnade smset. Hej! Var är du? Klockan är 14.30 och du har inte gått in i mig än? Lust att träffas ett tag? :)
Jag log åt Jakes sms och knappade in ett svar. Visst! Jag är vid cafét om en halvtimma.
"Jag ska träffa en kompis" sa jag till Jake medans jag tog en väska.
"Vem?" frågade Jake förvånat.
"Jack" log jag och gick mot dörren.
"Jasmyn?" sa han innan jag hunnit gå ut dörren. "Kom tillbaka igen" mumlade han.
"Jag lovar" log jag innan jag gick ut genom dörren.

Jack satt och väntade på mig vid cafét så jag omfamnade honom i en kram innan jag satte mig ner.
"Hur är det?" frågade han och log åt mig.
"Sådär. Jag flyttade tillbaka till skolan imorse" suckade jag dystert.
"Träffade du Justin?" frågade han. Jag var glad att Jack hade hängt med så mycket i min historia. Det blev lättare att prata då.
"Ja" mumlade jag. "Jag fick utbrott och började skrika och allt"
"Ojdå. Vad hände då?" frågade Jack intresserat.
"Justin blev rädd när jag hotade med att polisanmäla honom så han stack. Jake hoppas bara att jag ska komma tillbaks." sa jag lågt.
"Jasmyn?" frågade Jack utan att förvänta sig ett svar. "Justin är Justin Bieber va?" frågade han.
Jag kunde inte ljuga till Jack så jag nickade enkelt. Jack sa ninget mer om det utan vi fortsatte prata. Efter en timma behövde Jack gå till jobbet och jag började gå tillbaka till skolan. Påvägen såg jag ett tidningsstånd som fångade min uppmärksamhet. På en flyer kunde jag läsa texte:
Justin Bieber otrogen, flickvännen förkrossad
Mitt hjärta hoppade över ett slag och jag sprang dit och köpte en tidning. Jag vågade inte läsa den försen jag var tillbaka på skolan. Hur fan visste dom att JKustin varit otrogen? Varför skrev dom att jag var förkrossad? Det var jag inte?
När jag flåsandes, efter att ha sprungit till skolan, kom in i mitt och Jakes rum slängde jag mig ner på sängen. Jag öppnade tidningen och bläddrade fram till artikeln om Justin. Där kunde jag läsa allting.
"Under lördagsnatten syntes Justin Bieber hångla med en tjej på stranden. Tjejen var inte Justin Biebers flickvän Jasmyn. Kändis paret har varit tillsammans sedan slutet av förra året och det dröjde inte längen innan Justin blev otrogen. Jasmyn såg sin pojkvän kyssa en annan tjej och försvann snabbt ifrån skolan de båda bor på. Vår utsände reporter Jack har luskat fram information."
Mitt hjärta stannade. Jack hade berättat allt. Jack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0