Del 44 - The laughs

"Under lördagsnatten syntes Justin Bieber hångla med en tjej på stranden. Tjejen var inte Justin Biebers flickvän Jasmyn. Kändis paret har varit tillsammans sedan slutet av förra året och det dröjde inte längen innan Justin blev otrogen. Jasmyn såg sin pojkvän kyssa en annan tjej och försvann snabbt ifrån skolan de båda bor på. Vår utsände reporter Jack har luskat fram information."
Mitt hjärta stannade. Jack hade berättat allt.
Jack!



"Vad är det?" frågade Jake och fick mig att rycka till. Jag hade inte hört han komma ut ur badrummet.
"Det står i tidningen" mumlade jag och tittade ner i tidningen. Det var två bilder. En på mig och Justin från Chris's nyårsfest och en på bara Justin.
"Vad står det då?" frågade han och satte sig bredvid mig på sängen.
"Att Justin var otrogen och att jag är förkrossad" svarade jag lågt.
"Är du det?" frågade Jake. "Förkrossad alltså?"
"Nej. Jag är sårad. Av både Justin och Jack." svarade jag.
"Jack?" frågade Jake förvånat.
"Det var han jag träffade förut. Jag trodde vi var vänner men han var en nyhets reporter. Det är han som har gett tidningen informationen.
"Jag är ledsen Jasmyn" sa Jake och gav mig en kram. Jag lät mig hållas i han famn och det kändes skönt. Det var längesen det var jag och Jake.
"Vad vill du göra nu då?" frågade han och pussade mig på kinden.
"Glömma allt" svarae jag lågt.
"Vad sägs om att kolla på en film? Min storebror tipsade mig om en som hette Disaster Movie i förrgår." log han.
"Låter bra!" sa jag och hämtade min dator. Vi säkte på google och hittade sen en länk där man kunde se den lagligt online. Tillsammans satt vi och skrattade oss igenom filmen.
"Men herregud!" tjöt jag när låten på slutet spelades. Jake skrattade så mycket att han inte kunde andas.
"Vi har så dålig humor!" skrattade jag.
Min mobil vibrerade på golvet och jag tog upp den. Jag såg att Justin ringde.
"Vad vill du?" svarade jag och försökte låta serriös. Det gick inte utan jag skrattade ljudlöst i telefonen.
"Kan vi snacka?" frågade han.
"Visst, kom till vårat rum" sa jag och la på. Jag var faktiskt sugen på att höra vad han sa.
"Kommer Justin?" frågade Jake skrattandes.
"Ja" log jag. "Om du märker at jag blir för sur behöver du bara sätta på låten!" skrattade jag högt och klickade igång den igen. När det knackade på dörren gick jag och öppnade, fortfarande skrattandes. På andra sidan stod Justin med ett sorgset uttryck.
"Kom in" skrattade jag medans jag försökte lugna mig och bli allvarlig.
"Du måste se det här!" skrattade Jake när han såg Justin. Han ställde sig bredvid Jake som visade klippet. Efter en halv minut låg vi alla i en hög och skrattade. Efter några minuters skratt reste Jake sig upp och gick in på toan. Jag och Justin låg kvar på golvet.
"Du är inte öfrlåten Justin" sa jag och tittade på honom. "Men du betyder för mycket för att jag ska förlora dig"
Justin log ett tacksamt leende. "Förlåt" viskade han. "Vänner?" frågade an sedan.
"Såklart" log jag. Jake kom utrusande ur badrummet och sprang runt lyckligt.
"WOHOO! NI ÄR VÄNNER!" ropade han och dansade en konstig dans innan han la sig ner mellan mig och Justin. "Jag har känt mig så splittrad!" sa han och låtsas grät riktigt överdrivet.
"Du är inte frisk Jake!" skrattade jag och slog honom vänskapligt i magen.

PS! Låten jag menade kan du lyssna på här: http://www.youtube.com/watch?v=gHrqLd3v-zU&feature=related dock är låten pervers, unga läsare varnas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0