Del 45 - The thinking

Jake kom utrusande ur badrummet och sprang runt lyckligt.
"WOHOO! NI ÄR VÄNNER!" ropade han och dansade en konstig dans innan han la sig ner mellan mig och Justin. "Jag har känt mig så splittrad!" sa han och låtsas grät riktigt överdrivet.
"Du är inte frisk Jake!" skrattade jag och slog honom vänskapligt i magen.




Kvällen rullade på och vi fortsatte kolla på film. Jag låg mellan Justin och Jake och kände mig riktigt trygg. Jake hade valt en action film med Tom Cruise och den var riktigt spännande. Under filmen kände jag hur Justin la sin arm runt mig. Jag tog genast bort den och viskade tyst, så inte Jake hörde.
"Sluta! Du är fortfarande inte förlåten"
Justin tittade på mig med en sorgsen blick men jag vände bara bort huvudet och fortsatte titta på filmen. Jag kände hur Justin fortsatte titta på mig så jag makade mig närme Jake. Justins blick hårdnade men försvann sedan och han tittade på filmen.
Justin betydde mycket för mig. Men han förtjänade inte mitt förtroende längre. Jag hade sett hur Jake mått dåligt över att han inte visste hur han skulle agera. Om han var med Justin sårade han mig och samma sak om han var med mig. Därför skulle jag försöka vara vän med Justin. Funkade det inte så funkade det inte, men då hade jag iallafall försökt.
Efter filmen gick Justin tillbaka till sig. Han gjorde en high five med Jake men mig gav han bara en blick. Jag såg det som en bra grej eftersom att det betydde att han förstått. När han gått vände Jake sig till mig.
"Jag trodde ni var vänner?" sa han frågande.
"Det är vi. Men det är endå fel om jag kramar honom." sa jag och gick in i badrummet. Jag bortstade snabbt tänderna och gick sedan ut och bytte om. När jag vände mig om såg jag att Jake redan låg i sin säng och höll på att somna. Jag kröp snabbt ner under mitt täcke men jag somnade inte. Min hjärna fylldes med Jack.
Jag kunde inte förstå att han bara hade låtsas. Han hade tagit allt jag sakt och vridit på det till en smutsig artikel.

Nästa morgon vaknade jag av att Jake petade på mig.
"Jasmyn! Vakna! klockan är halv två!" sa han och fortsatte peta på mig. Jag stönade trött.
"Halv två?" mumlade jag sömnigt.
"Upp med dig!" sa han högt och drog bort mitt täcke.
"Jake!" skrek jag och sparkade i sängen.
"Kom igen Jasmyn!" sa han och lyft upp mig över axeln.
"Släpp ner mig!" skrek jag och slog han på ryggen. Han släppte ner mig på golvet framför garderoben.
"Ta på dig kläder! Vi ska iväg" sa Jake beodrande. Jag gnydde och vände mig om. "Ta på dig det här" sa Jake och tog fram en grå magtröja, ett par vita shorts, ett halsband och en vit keps - han visste att jag hade börjat älska kepsar det senaste. Jag tog av mig mina sovkläder och drog på mina nya.
"Borsta mitt hår" mumlade jag beodrande. Jag blev väldigt förvånad när han faktiskt gjorde det.
"Nöjd nu prinsessan?" log han när han tog ett sista drag med borsten genom mitt hår. Jag tog mina solglasögon och följde med Jake ut genom dörren.
"Vart ska vi?" frågade jag när vi stod i hissen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0