Del 25 - The.. the?

"Jag går på skolan som ligger där borta" svarade jag och pekade. "Själv då?"
"Jag parkerade faktiskt på skolans parkering" sa Chris och skrattade. Jag skrattade med honom. När vi gick till skolan fortsatte vi prata om lite allt möjligt.
Framme vid skolan följde jag honom till utgången som låg påvägen mot bilen. Vid ingången satt Justin. Han tittade annorlunda på mig och sedan på Chris.
"Chris?" frågade han och sken upp.


"Yo bro!" sa Chris och log tillbaka. Dom gjorde en egen version av den klassiska killhälsningen.
"Hur är läget mannen?" frågade Justin glatt.
"Grymt. Har suttit och snackat men Jasmyn hela kvällen." svarade han gjorde en visande gest mot mig.
Justin tittade på mig och hans ögon förändrades direkt.
"Förlåt" sa jag tyst och tittade ner på mina fötter.
"Du ska inte be om ursäkt, det är jag." svarade Justin och gav mig en kram. Jag kramade han tillbaka och fin min trygga känsla som bara Jake och Justin kunde ge mig.
"Känner ni varandra?" frågade Chris förvånat när Justin släppt mig. Jag och Justin log tillsammans.
"Detta är "kompisen" som jag berättade om" sa jag och behöll mitt leende.
"Är Justin dissaren?" frågade Chris chockat.
"Vad har du berättat om mig egentligen?" frågade Justin med ett flin. Ett stänk av dåligt samvete skäljde över mig.
"Det var innan jag visste hur jobbigt det var med fans." sa jag lågt.
"Var det därför du ville ha en "fans-undevisning"?" frågade Chris glatt.
Jag skrattade. "Ja" log jag.
Plötsligt ringde min mobil och min ringsignal avrbröt vårat snack.
"I need you boo, gotta see you boo. And there's hearts all over the world tonight.." Längre han inte låten spelas innan jag svarade. Chris och Justin flinade brett åt min ringsignal. Jag skämdes lite eftersom att det var Chris's låt "With you"
"Jake?" frågade jag i luren.
"Kom upp! Jag måste visa något!" sa han snabbt i luren.
"Jag kommer" sa jag och la på samtalet. "Jag måste sticka, Jake ville något! Vi ses" sa jag snabbt och skyndade mig upp.
"Vad ville du?" andades jag när jag kommit upp till rummet.
"Kolla där nere!" sa Jake och pekade ut genom fönstret. "Det är Chris Brown!"
Jag kunde inget annat än att börja skratta. Mine ben vek sig och jag föll ihop på golvet.
"Vad skrattar du åt?" frågade Jake chockat.
"Jag stod där nere och pratade med Chris precis! Det är Justin bredvid!" pressade jag fram när jag samlat mig.
"Va?" flämtade Jake. Jag reste mig upp, tog Jake i handen och drog ner honom till Chris och Justin.
Justin log när jag kom gåendes med Jake i handen.
"Tjenare" flinade han och tittade på våra händer. Chris log välkomnande till oss båda.
"Detta är Jake" sa jag och presenterade han för Chris. Chris vinkade hälsande. Jake stod bara och stirrade.
"Eeh, han är ett stort fan" sa jag ursäktande.
"Precis som du eller?" frågade Chris retsamt.
Chris var riktigt rolig. Han var inte som jag trodde att stora stjänor skulle vara. Men det hade jag ju inte trott om Justin heller.
"Jag måste kila nu, trevligt att träffas alihopa" sa Chris och gjorde killkramen med Justin, gav mig en varm kram och vinkade lätt till Jake. Vi stod alla och tittade när hans ryggtavla försvann runt huskrönet.
"Chris.." flämtade Jake. Jag och Justin bröt ut i ett skratt.

Jake kom ut ur duschen med bara en handduk runt höften. Jag tittade glatt på hans mage och han flinade stort tillbaka.
"Vad spelar du?" frågade han och tittade på min gitarr.
"With you" sa jag glatt.
"Jag kan fortfarande inte fatta att det var han... Jag är ett sånt jävla Chris Brown fan!" skrek han glatt. Jag mådde bra av att se Jake glad, han hade ett sånt vackert leende.
"Fortsätt spela så jag kan sjunga med" flinade han och började dra fram kläder ur sin garderob.
Jakes röst var så fantastisk. Den var så glad.
Jag tog två steg fram till Jake, gitarren lämnade jag på sängen. Ut garderoben drog jag fram en vit tröja.
"Ha på dig den här" sa jag till Jake som stog och sjöng i bara kalsongerna. Han la den på sängen och tog sin roll on och rullade under armarna. Byxvalet var svårare men tillslut valde jag ett par röda shorts. Jag tvingade honom att lägga i lite wax i håret och ha ett par pilotglasögon i v-rigningen på tröjan.
"Vill du hjälpa mig välja kläder?" frågade jag när jag stod framför min garderob. Han nickade och drog fram ett par vita shorts, och ett rosa pösigt linne. Själv tog jag ut en bandeu-bh att ha under.
"Vad är egentligen det där?" frågade han och pekande på min bandeu-bh.
"En bh" flinade jag och han log åt mig.
När jag fått på mig mina kläder borstade jag snabbt igenom mitt vågiga hår.
"Redo?" frågade jag när jag var klar. Jake nickade och hand i han lämnade vi vårt rum. Nere i entrén stod Justin med ett läskigt flin på läpparna.
"Vart är det vi ska Justin? Vi pallar inte några mer överraskningar!" sa Jake och suckade.
"Ni får snart se" flinade Justin och gick ut genom dörren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0