Del 26 - The Chris-sert

När jag fått på mig mina kläder borstade jag snabbt igenom mitt vågiga hår.
"Redo?" frågade jag när jag var klar. Jake nickade och hand i han lämnade vi vårt rum. Nere i entrén stod Justin med ett läskigt flin på läpparna.
"Vart är det vi ska Justin? Vi pallar inte några mer överraskningar!" sa Jake och suckade.
"Ni får snart se" flinade Justin och gick ut genom dörren.



Jake och jag följde efter Justin ut genom entren. Vi blev chockade när vi såg den svarta limousinen stå där. Varken jag eller Jake hade någonsin åkt i en limousin och vi trodde heller aldrig att vi skulle få det.
I limousinen var det svalt. Alla fick varsin dricka av chaufören, men något kändes skumt.
"Justin, om du inte säger vart vi ska så åker jag inte med" mulmade jag. Det var inte ett hot, men endå så var det ett.
"Jag kan ju inte säga, då förstörs ju överraskningen!" sa han och flinade.
Jag rste mig upp med Justin stoppade mig med en suck.
"Vi ska på Chris's konsert.." mumlade han.
Jag tittade på Jake och såg en spegelbild. Chockade ögon, ett stort leende och ivrigt färgade kinder.
"SKOJAR DU?" jublade jag och tittade på Justin. Han gav mig ett leende men det nådde inte ögonen.
"Förlåt att jag tvingade dig att berätta men jag trodde vi skulle till något tråkigt ställe.." flinade jag som ursäkt.
Justin gav mig en nick som sa att det var okej.

Vi fick inte vara backstage på konserten men vi fick stå precis bredvid scenen. Precis när vi ställde oss vid scenen började publiken tjuta och vi fröstod att Chris kom fram på scenen.
Jake och jag stod som små barn framför en godisaffär. Vi skrek med i låtarna och var helt galna.
Det gick så himla fort! Jag ville sakta ner allting, ta en del ur varje låt och lägga ner i en burk och spara. Innan jag visste ordet av det var konserten påväg mot sitt slut. Chris hade sjungt för mig och Jake, dansat omkring på scenen och gett gärnet i alla låtar. När jag vände mig om för att se om Justin hade lika kul som jag blev jag förvånad. Han stod inte bakom oss.
Jag letade med blicken efter honom medans Chris sjöng "Look at me now".
"Justin är väl på toa" tänkte jag och gav publiken en sista letande blick.
Plötsligt exploderade publiken i ett öronbedövande skrik. Jag förstod ingenting försen jag tittade på scenen. Ett leende breddes ut på mina läppar.
Bredvid Chris på scenen stod Justin. Tillsammans sjöng dom "Next to you" och publiken var i extas. Jake och jag viftade med armarna i luften. Stunden var perfekt. Konserten var perfekt. Livet var perfekt.
Alltin var perfekt.
Just då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0