Del 30 - The love-jam

Justin, Justin, Justin. Jag gillade honom verkligen. Det var samma känsla som jag känt under kyssen i drömmen. Men jag kunde inte göra något åt det. Justin var min lärare och vän. Men något behövde jag göra. Jag behövde få känna Justins läppar, förr eller senare.



På Jakes iPad började eftertexterna till filmen rulla. Filmen hade vart bra.
Det enda jag gjort de senaste dagarna var att kolla film. Jag hade vart i koma två dagar på sjukhuset och efter det hade jag åkt hem efter en dag och nu låg jag här. På lektionerna satt jag bara tyst och hade huvudvärk och på lunhen låg jag i min säng och försökte få allting att sluta snurra. Doktor Reed sa att det var normalt.
"Vad tyckte du om filmen?" frågade jag Jake.
"Den var bra, lite för tjejig" sa han och flinade. Mitt huvud vilade tungt på hans axel. Hans arm som låg runt mig höll mig varm.
"Jag är trött på att ligga här, kan vi inte göra något?" frågade jag honom i en lätt suck.
"Läkaren sa att du skulle ta det lugnt. Men vi kan dra till Justin? Jamma lite?" sa han och log.
"Gärna! Jag har knappt rört gitarren den sista tiden" sa jag och reste mig hastigt upp. Det var ett dåligt val för det svartnade för mina ögon och jaghöll på att svimma. Jag satte mig snabbt ner på sängen och fick genast Jakes oroliga arm runt om mig.
"Försiktigt" sa han och gav mig en lätt puss på kinden.

"Sover hon?" viskade Jake försiktigt. Nej ville jag svara. Men mina läppar var för trötta för att röra sig. Jag låg lutad mot Justins axel och andades tungt. Hans doft var runt mig.
"Jag tror det" viskade Justin tillbaka. Jag kunde känna hur båda tittade på mig.
"Hon är söt när hon sover" sa Jake och en rodnad hördes i hans röst.
"Hon är alltid söt" svarade Justin rättande. "Du gillar henne verkligen, va?" fortsatte han.
Va? Gillade Jake mig? Jake var dålig på att dölja känslor, hur kunde jag ha missat det?
"Ja.. Du med va?" svarade Jake.
Snälla säg ja! bad jag inne i mitt huvud.
"Ja..." viskade Justin lugnt.
Inne i min kropp flammade en eld upp. Den var inte obehaglig utan den var varm och mysig. Justin gillade mig! Han gillade mig verkligen!
Fast det gjorde Jake också. Jake och Justin..
"Hur gör vi då?" frågade Jake sårat.
"Jag vet inte.. Hon kanske inte ens har känslor för någon av oss?" svarade Justin. Justin höll sina känslor på plats bättre än Jake. Jake visade att han var sårad medans Justin bara verkade lugn.
"Jag kan inte sluta tänka på henne.. När hon svimmade på konserten... Jag visste inte vad jag skulle göra.." sa Jake med svag röst.
"Det är okej" sa Justin. "Hon mår bra nu"
"Jag kanske borde ta med henne tillbaka till vårat rum?" viskade han och ag kände Justins arm hålla ett fastare grepp om mig.
"Kan ni inte sova här?" frågade Justin. Jag hörde hur båda flinade.
"Visst" svarade Jake. Justins släppte lite på sitt grepp om mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0