Del 31 - The special!

"Jag kanske borde ta med henne tillbaka till vårat rum?" viskade han och ag kände Justins arm hålla ett fastare grepp om mig.
"Kan ni inte sova här?" frågade Justin. Jag hörde hur båda flinade.
"Visst" svarade Jake. Justins släppte lite på sitt grepp om mig.




När jag vaknade nästa morgon låg Justin och Jake fortfarande och sov. Jake låg utspridd över hela golvet medans Justin sov samlad mot sängkanten. Jag tänkte på vad som sagts inatt. Båda gillade mig. Och jag gillade Justin. Bara. Eller?
Jag kände mig plötsligt obehaglig i rummet så jag smög långsamt ut ur Justins rum. Mittt huvud kändes bättre idag och omgivningen stod stilla. Jag kände mig tillräckligt bra för att kunna ta en promenad ner till stranden för att rensa huvudet.
På stranden var det svalt. Jag tog en snabb titt på klockan och blev fövånad när jag såg vad den visade. Halv sex.
Jag satte mig ner på bryggan med fötterna i vattnet.

Hur länge har dom egentligen gillat mig? Sedan första dagen? Sedan några dagar?
Jag hade känt killarna i lite mer än en vecka. En bra vecka. Mina känslor för Justin hade blivit starka väldigt fort medans jag fortfarande funderade över hur jag kände för Jake.
Jake var min allra bästa vän. Han var snäll, härlig att vara med och verkligen perfekt pojkvänsmaterial. Justin var pojkvänsmaterial men på ett annat sätt. Om ett år skulle han börja med sin nya turné och jag skulle bli lämnad. Det spelar ingen roll om vi var tillsammans eller om vi bara var vänner, jag skulle bli lämnad vilket som. Jake skulle dock aldrig lämna mig, trodde jag. Han kändes inte som en sån kille som skulle kunna göra det.

Efter en timmas tänkande hörde jag min mage kurra. Jag reste mig upp, borstade bort några sandkorn som fastnat på mina shorts och gick sen upp till mitt rum. Rummet var varmt så jag öppnade två fönster och vädrade. Sedan tog jag ett par turkosa spetstrosor och en ljusrosa bh och gick in i duschen. Jag orkade inte duscha länge utan jag tvättade bara håret och kroppen snabbt. När jag kom ut ur duschen torkade jag mig, satte på mig mina underkläder och gjorde håret och handduken till en turban. Jag sminkade mig lätt och valde kläder. Vita shorts, aprikosfärgad magtröja och smycken kändes som ett säkert val. På fötterna tog jag mina allt för använda gladiatorskor. Jag tog ut min handduksturban och fönade håret. Att platta håret var allt för jobbigt så jag borstade bara lätt igenom det och lät vågorna hänga över mina axlar. Sedan gick ner till frukosten. Jag åt i ensamhet och väldigt lugnt. Om jag åt för fort när jag hade huvudvärk resulterade det alltid i att jag spydde.
Då och då slängde jag en blick mot dörren i hopp av att Justin eller Jake skulle komma in. Men jag förstod att dom fortfarande sov.
Vid tre andra bord satt det tjejkompisar och fnissade. Då kände jag en saknad av en riktig tjejkompis. Jag hade vänner i Minnesota men dom var ingen jag kunde prata om tjejsaker med. Att prata om Jake och Justin var speciellt, men behövde en speciell person för att prata om det.
Efter att jag ätit gick jag upp till mitt rum. Jake var inte där. När skulle grabbarna vakna? Klockan var ju faktiskt.. Jag slängde en snabb titt på mobilklockan. Åtta. Klart dom inte var vakna då. Det var helg klart man inte vaknade åtta då.. Jag gick runt i mitt rum och funderade på vad jag skulle göra. Tillslut tog jag min väska och plånbok och började gå mot stan. Det var några kilometer att gå men jag kände mig tillräckligt bra för att klara det.
I centrala LA var allting redan igång. Klockan var strax efter nio när jag gick in i min första butik. Det ängde kläder överallt och jag provade ett par dussin olika plagg. Tillslut bestämde jag mig för en ljusrosa topp, två färgglada linnen och ett par shorts. Jag betalade innan jag fortsatte till nästa affär. På vackra hyllor sotd hundratals skor uppradade. Jag tittade ner på mina slitna gladiatorskor. Med en suck började jag leta efter ett par nya och hittade snabbt flera olika som var riktigt snygga. Det fanns i flera olika färger. Vita, svarta, bruna, beiga.. Tillslut gick jag ur affären med ett par bruna gladiatorskor och ett par vita, låga converse. Jag tittade snabbt på mobilklockan och såg att den var halv elva. När jag lagt ner telefonen i shortsfickan såg jag framför mig en söt liten affär. Utan att veta vad som fanns där inne tog jag ett steg in och möttes av ett plingande ljud. Jag blev riktigt chockerad när jag såg vad som fanns. Klockor, väskor, t-shirts, kepsar, sängkläder och gardiner - med Justin på! Jag log brett för mig själv och gick längre in i affären. När jag stod och tittade på klockor såg jag två flickor bredvid mig som grät av lycka.
"Justin Bieber är så fin!" tjöt den en av flickorna. Hon var kort och hade långt blont hår.
Tillslut gick jag ut ur affären med en vit klocka med Justin Bieber inristat på baksidan och en t-shirt. Jag kände mig plötsligt väldigt trött och bestämde mig för att gå hem.
Vädret var väldigt varm och jag kände svettpärlor bildas i pannan. Jag blev rädd att få svettfläckor under armarna så jag fläktade dom lite. Snart var jag tillbaka på skolan och la mig flåsandes ner i sängen. Pannan var blöt av svett och under armarna fanns det små mörk-aprikosa fläckar. Jag suckade för mig själv och tog en snabb dusch. när jag kom ut drog jag på mig en bikini och en jumpsuit. Håret lät jag hänga i fuktiga lockar när jag med bestämde steg gick in till Justin och Jake. Justin hade ett nyckelkort liggande under heltäckningsmattan. Utanför hans dörr hade det kommit en flick man kunde dra bort en decimeter och få upp kortet. Jag låste upp dörren och klampade in. Båda två låg kvar och snarkade. Jag tittade på min nya klocka som satt på armen och såg att den var halv ett.
"UPP MED ER TÖNTAR!" skrek jag högt och tydligt. Jag brast ut i skratt när båda två hoppade till med ett panikslaget uttryck i ansiktet.
"För i helvete Jasmyn" mumlade Jake och la sig ner på golvet igen med en duns. Justin gnuggade tröttheten ur ögonen och gav mig ett trött leende.
"Godmorgon" viskade han och öppnade sin famn för mig. Ett pirr gick igenom min kropp när jag satte mig i hans famn och gav hoom en kram.
"Sovit gott?" frågade jag och fnissade.
"Ja, vad är klockan?" frågade han och gav mig en lätt puss på kinden.
"Halv ett" flinade jag brett. Justin ryckte till.
"Skojar du?" frågade han chockat.
"Nope, jag har hunnit ta en runda på stan till och med." sa jag och log.
"Hittat något då?" sa han och gjorde en hairflip. Jag hade inte tänkt på det tidigare, men han var söt när han gjorde det. Fast han var ju söt hela tiden.
"En klocka" sa jag och knäppte av mig den. Jag vände på honom och visade honom baksidan.
"Står det Justin Bieber där?" frågade han.
"Ja! Det fanns en hel affär med bara saker med dig på" sa jag och skrattade. "Tröjor, klockor, väskor, sängkläder och massor utav annat"
"Wow... Vilka människor det finns" sa han och log snett.
Plötsligt fick jag en väldig lust att kyssa honom. Jag fick anstränga mig för att titta bort från det fantastiska leendet. Jag tittade istället på Jake som somnat igen. Motvilligt reste jag mig upp från Justins bekväma famn och gick bort till Jake. Med en duns satte jag mig ner på hans rumpa.
"Jake! Upp med dig! Lunchen stänger snart!"
"Sluta Jsmyyy-yyyyn" sa han irriterat.
"Aldrig, du ska upp!" sa jag och slog han löst på låren.
"Lägg av!" skrek han.
"Hjälpa mig Justin!" sa jag och flinade. Han reste sig upp och hjälpte mig vända på Jake. Han sprattlade som en fisk när vi började kittla honom.
"Sluta!" skrek han i ren panik.
"Går du upp?" sa jag retsamt.
"Ja!" tjöt han. Vi slutade direkt kittla honom. Jake började andas högt.
"Gör aldrig så igen!" sa han och gav mig och Justin varsinn onda blick.
"Gör som jag säger från början då" sa jag med ett flin.
"Do as the queen says!" sa Justin och fick mig att skratta.
"Jaja!" sa Jake och gäspade. "Vad ska vi göra då?" frågade han.
"Jag ska ta en huvudvärkstablett.. Sen ska vi hitta på något riktigt kul!" sa jag och tryckte en hand mot huvudet som börjat göra riktigt ont igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0