Del 33 - The singing lesson

"Förlåt.. Det var fel sagt" sa han och hans ögon tittade bort.
"Nej, det var fint sagt" svarade jag. "Du är också mysig" la jag till med ett leende.
"Är det fel om jag kramar dig just nu?" viskade han och öppnade sin famn. Jag kastade mig in i den och gav han en puss på kinden.
"Dina kramar är aldrig fel" viskade jag i hans öra.




Justin och jag stod i vattnet och höll om varandra. Jag ville inte släppa, han var så mysig. Tillslut blev jag tvungen när han brutalt puttade ner mig i vattnet.
"Justin!" skrek jag när jag kommit upp till ytan.
Justin skrattade så han föll ihop i vattnet. "Herregud" tjöt han. Jag blev småsur och gick upp till stranden och satte mig. Justin stod kvar ute i vattnet och försökte lugna sig. Tillslut kom han och satte sig bredvid mig.
"Varför går du alltid hit själv när du blir ledsen?" frågade han och la sin arm om mig.
"Jag har alltid varit lite ensam. Jag kan bara tänka då. Och här är det så himla fint!" sa jag och la mitt huvud på hans axel.
"Du kommer aldrig mer behöva vara ensam" sa han och pussade mig lätt på hjässan.
"Ledsen om jag förstör stunden nu, men Justin?" frågade jag osäkert.
"Ja?" svarade han.
"Jag måste lära mig några av dina sånger nu, jag bara måste... Kan vi ha en lektion nu?" frågade jag med ett brett, osäkert leende. Justin skrattade högt.
"Visst!" svarade han.
Resten av kvällen satt vi på stranden och sjöng. Jag lärde mig flera av hans låtar och dom flesta var riktigt bra.
"Men nej! Inte igen!" sa jag och flinade. Justin gav sig inte.
"Kom igen nu, du kommer gilla låten!" sa han och kramade mig lite hårdare för en sekund.
"Den låter töntig!" sa jag och kramade han tillbaka.
"Sjung nu!" sa han glatt.
"And I was like baby, baby, baby ooh!" sjöng jag lågt.
"Kom igen nu, jag sjunger med dig!" sa han och log.
"Kan vi inte sjunga den där andra, den var mycket bättre!" sa jag och log.
"Vilken av dom? Jag har lärt dig cirka tio låtar!" sa han och flinade.
"Den där; Your lips's my biggest weakness, shouldn't have let you go" sjöng jag.
"U smile?" frågade han och blinkade.
"Ja, precis" log jag.
"Varför gillar du den så mycket?" flinade han.
"Jag gillar texten. Den är bra"
"I'd wait on you forever, and a day.." sjöng han.
Han sjöng faktiskt riktigt bra. Jake nådde inte riktigt upp till hur bra Justin sjöng, och Jake sjöng som en gud. Justin sjöng som alla gudar och änglar tillsammans.
Vi satt på stranden och sjöng tills solen gått ner och det blev kyligt.
"Ska vi upp?" frågade jag och reste mig upp.
"Sure" svarade han och drog sig upp med hjälp av min hand. Han la sin arm om min höft och tillsammans gick vi tillbaka till skolan.

"Godnatt" sa han och böjde sig fram för att ge mig en kram.
"Vänta" sa jag och log mystiskt. Han tittade oförstående på mig. "Jag vill ha en godnattpuss" sa jag blygt.
"Inget mig imot" sa han och böjde sig över mig.
Läpparna jag längtat efter så mycket pressades försiktigt mot mina. Dom masserade mina försiktigt och hans andedräkt fyllde min kropp när han försiktigt särade på våra läppar. Plötsligt hördes en dörr öppnas. Kyssen avbröts tvärt.
Längre ner i korridoren stod Jake. Hans ansikte var förkrossat. Jag släppte snabbt Justin och stapplade fram mot Jake.
"Jake..." viskade jag. Han vände sig om och gick in i rummet. Han smällde igen dörren.
Vad fan hade jag gjort? Fan. Fan! FAN! FAN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0