Del 10 - The ring, ring

Men det gjorde han. Innan jag ens hunnit säga färdigt meningen hade han kastat i mig i vattnet. När jag kom upp till ytan räckte jag ut tungan till honom. När jag vred på huvudet såg jag Jakes huvud sticka upp över ytan.
"Vad håller ni på med?" frågade han med ett skumt ansiktsuttryck.
"Jag skulle precis dra ner Justin i vattnet, kan du hjälpa till?" sa jag och vred på huvudet så jag kunde se på Justin med ett elakt flin.
"Med nöje" sa Jake och simmade imot mig.


"Ge mig min handduk Justin! Jag orkar inte mer!" skrek jag gapflabbandes. Min och Jakes plan blev ett fiasko efter att Justin istället hoppat i självmant. Följderna efter det var vattenkrig och jage. jage efter min handduk.
"Ger du mig en kram så får du den!" sa Justin retsamt och öppnade sin famn. Jag suckade motvilligt, fastän jag var sugen på kramen - hans famn så så härlig ut!, och gick mot honom. Mina armar la sig runt hans överkropp och han la sina runt min midja. Fastän jag inte ville, hans omfamning var på något sätt magisk, så släppte jag honom efter bara någon sekund. Plötsligt kände jag någonting hända inom mig. När jag såg Justins ansikte kände jag hur underbar han var. Han var en sån fantastisk kille!
"Här är din handduk sötnos" sa han och gav mig den. Jag log tacksamt och la den tätt runt kroppen. När jag tittade bak mot Jake såg jag hur han la den på sina breda axlar och tittade leende på mig.
"Ska vi gå?" frågade han. Jag vände mej om och tittade på Justin som hade handduken på samma sätt som Jake. Nickandes log jag medans vi började gå upp mot skolan.

"Ses sen Justin!" sa jag innan hissedörrarna han stängas. Med små, korta steg sprang jag ifatt Jake som precis höll på att låsa upp dörren. Han gick in och jag tätt efter honom. Med ett lätt tryck fick jag igen dörren och kunde sedan gå in i huvudrummet och slänga mig på sängen. Innan mitt huvud ens slagit i kudden började min telefon ringa och min ringsignal fyllde rummet. Jag tog telefonen som låg på min säng och svarade.
"Ja det är Jasmyn?"
"Jasmyn! Snälla lägg inte på!" Rösten i telefonen fick mig att stelna till. Hur tusan hade han fått mitt telefonnummer? Hade jag inte blockerat hans nummer på denhär telefonen?
"Tim, slutar du inte ringa mig så anmäler jag dig - igen. Besöksförbudet gäller fortfarande." morrade jag hotande i telefonen. Jake som låg på sin säng bredvid mig tittade plötsligt upp förvånat på mig.
"Jasmyn! Snälla, låt mig förklara!" bad Tim i telefonen. Never tänkte jag och klickade honom direkt. Utan att riktigt hunnit tänka hade jag stigit upp ur sängen, tagit min gitarr och gått ut genom dörren. Innan den slog igen hörde jag Jakes röst ropa svagt; "Jasmyn?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0