Del 12 - The song

Bakom mig hörde jag Justin sucka och sätta sig bredvid mig. Han la sin arm om mina axlar och jag lät den ligga där. Jag orkade inte ta bort den och det var faktiskt skönt att ha den där, vet om att någon bryr sig.
Justin sa inget utan satt där tyst och höll om mig. Jag la försiktigt mitt huvud på hans axel och jag kände hans andra arm lägga sig runt om mig i en kram. En tår föll ner för min kind.



"Varför gråter du?" frågade Justin och torkade bort tåren från min kind. Jag snyftade och svarade:
"Tim.." Jag kunde nästan höra hur Justins ansikte vred sig till en frågande min så jag suckade och fortsatte. "Det var han som ringde mig." Justin använde sin tumme för att smeka min arm. Han sa inget utan förstod att jag inte orkade prata om det. Justin verkade vara en sån kille som förstod vibbar. Sånna killar fanns det inte många av. En kille som var snäll, omtänksam och rolig att umgås med.
Plötsligt började min mobil vibrera och jag tog upp den. Det var Jake som ringde igen.
"Kan du svara?" suckade jag till Justin. Han svarade inte utan tog bara min telefon.
"Hej Jake! Ja, jag har hittat henne.... Nej, jag tror hon vill vara ifred ett tag..." mumlade Justin i luren. Han hade rätt. Jag ville vara ifred i tystnad, men det kändes faktiskt bra att ha Justin bredvid mig. "Jag ska prata lite med henne så kommer jag sen.. Vi ses!" Justin la på telefonen och la den i mitt knä.
"Vad vill du säga?" frågade jag i en snyftning. Justin svarade inte direkt utan tänkte på vad han skulle svara.

Justins perspektiv:

Jag visste inte vad jag skulle svara. Sanningen var ju att jag bara ville sitta här och hålla om Jasmyn. Hon hade sett så lite och ömtålig ut när jag hittade henne.
"Jag vet inte.. Finns det något du vill att jag ska säga?" frågade jag henne tyst. Jag var så rädd för att såra henne genom att säga något fel. Jag hade ju ingen aning om vem Tim var eller varför hon var så ledsen över honom. Allt jag visste var att Jake blivit orolig och att vi hade börjat leta efter henne direkt. Jag hade gått till stranden och Jake letade igenom skolan.
"Säg att du kan få Tim att försvinna. Få smärtan att försvinna" mumlade hon.
Det gjorde ont i mig när jag hörde att hon var ledsen. Tim hade ju sårat henne på något sätt. Han kanske var en ex pojkvän?
Fastän jag visste att Jake gillade Jasmyn kunde jag inte låta bli att få mina tankar glida iväg till en scen där jag fick sitta och hålla om henne såhär. Hon var glad och hennes hår blåste i vinden.
Jag tvingade snabbt bort tanken. Det var helt fel tillfälle för att tänka på sådant.
"Hur hittade du mig frågade?" frågade hon tyst.
"Jag gick längs vägen där uppe.." Jag pekade mot strandpromenaden "..och såg sig sitta här helt ensam. Jag hade nog inte sett dig om det inte var för att jag hörde dig spela gitarr. Det du spelade var väldigt vackert, vad heter sången?" Jasmyn tittade upp på mig förvånat och log ett oskyldigt leende. Hon blev nog glad av att jag berömde hennes gitarrspelande.
"Jag spelade inget särskilt" svarade hon. "Jag lekte bara lite med strängarna." Jag log enkelt åt henne.
"Kan du spela låten igen?" frågade jag och hon tog direkt upp gitarren och började knäppa på strängarna. Melodin hon spelade var otroligt vacker. Direkt fick den mig att börja tänka på en låttext som var passande.
"Baby I'm gonna give you my heart..." nynnande jag och Jasmyn log uppmärksamt åt mig.
"...so remember this one thing" fyllde hon i.
Jasmyns sångröst var.. Obeskrivlig! Det var en ljusflickröst som kunde kommit från vilken superstar som helst! En blandning mellan Taylor Swift, Rihanna och Britney Spears - allt i den lilla flickan. Jag vågade inte förstöra stunden så jag sa inget om hennes sångröst utan log fantastiskt åt henne igen
"I never felt this way before so you gotta go easy on me!" sjöng jag och vi båda log.
Vi fortsatte sjunga och tillslut hade vi fått ihop en riktigt bra låt. Jag tittade på min armbandsur och såg att klockan var strax efter ett på natten. Vi hade suttit där ute ett riktigt bra tag.
"Jasmyn, vi måste tillbaka till skolan.." sa jag lågt. Hon suckade.
"Jag kan verkligen inte träffa någon nu, speciellt inte Jake.." sa hon tyst.
"Du kan få sova hos mig om du vill?" frågade jag henne. Jag visste inte om det var en bra idé. Men hon var tvungen att gå tillbaka till skolan och sova någonstans.
Hon tittade upp på mig och svarade: "Gärna"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0