Del 18 - The movie

Efter en halvtimma av skrikande tjejer och ignaration av Justin orkade jag inte mer. Jag reste mig upp och blev förvånat nog inte mött av Justins blick. Ett högt stön slank ur mig medans jag trängde mig imellan alla skrikande tjejer, vilka nu var många mer - Var hade dom kommit ifrån? Det hade ju kännts som att det nte var många i resturangen.
LA's kvällsluft mötte mig när jag lämnade resturangen. Jag gick snabbt mot skolan.
"Hoppas du inte har massa fans hos dig Jake" suckade jag när jag tjugo minuter senare öppnade dörren in till skolan.




"Du var hemma tidigt?" sa Jake frågande när jag slog igen dörren med en smäll. jag gav han en sur lick och slängde mig på sängen.
"Har det hänt något?" frågade Jake oroligt. Jag stönade in i min kudde.
"Justin Bieber har hänt!" sa jag högt så han kunde höra.
"Kände någon igen han?" frågade han. Jag lyft på huvudet och la det på sidan mot Jake.
"Någon? Det var minst femtio skrikande ungar där!" sa jag irriterat. Jake tittade ledsamt mot mig.
"Är Justin kvar eller?" frågade han kort.
"Ja, han märkte inte ens att jag gick." suckade jag.
"Äsch, ryck upp dig! Vi kan väl göra någonting?" sa han flörtigt. Jag svarade inte utan reste mig upp och tog en kortlek ur min resväska. Med en kort kram tackade jag honom innan jag satte mig ner framför honom och delade ut korten.

"Finns i sjön!" flinade jag till Jake och han tog upp ett kort ur högen. Jag hade tre par med hans hade fyra.
"Alla dina femmor?" frågade jag Jake. Han suckade och gav mig två styck. "Wohoo, par!" sa jag glatt och la ner femmorna på sängen.
Jake log bara åt mig. Han hade ett väldigt fint leende. Det var speciellt på något sett. Bländande.
"Alla dina damer" sa jag och fick direkt ta upp ett kort. En sjua, vad det inte det som Jake frågade mig efter hela tiden?
"Alla dina sjuor!" sa Jake och jag gav han segt min sjua. "Par!" Jublade Jake och la ner korten på sängen.
Vi spelade klart kortspelet och la oss en och kollade på film i Jakes iPad. Jag hade aldrig använt en iPad förut men det var riktigt kul. Med mitt pekfinger drog jag fram och tillbaka på skärmen och valden sedan en film; Never Back Down, min favorit film!
"Jag har faktiskt aldrig sett den" mumlade Jake och lutade iPad'en mot sina ben så den stod upp.
"Det är världens bästa film ju! Jag älskar den!" sa jag glatt.
"Vad handlar den om?" frågade han medans han tryckte igång filmen.
"MMA" flinade jag. Jake log brett och var sedan helt fast i filmen.JAg lutade mitt huvud mot Jakes arm som han hade lag om mig. På filmen var personerna mitt uppe i en fight och huvudpersonens kärleksintresse stod livrädd och tittade på.
"Vem är snyggast, jag eller tjejen?" frågade jag och pekade på den livrädda tjejen. Jake slet blicken från filmen för en sekund och svarade:
"Du såklart! Det finns ingen snyggare än du!" Mina kinder blev blossande röda och jag gav honom en puss på kinden innan jag fortsatte titta på filmen.
Plötsligt började min mobil, som låg på min mage, vibrera. Jag tittade på displayen och såg Justins namn. Med försiktiga rörelser lirkade jag mig ut Jakes famn och gick ut i korridoren.
"Vad vill du Justin?" frågade jag irriterat när jag tryckt på den gröna lurern.
"Var är du? Jag såg att du var borta." svarade han oroligt.
"Skojar du med mej eller?" fräste jag irriterat. "Jag har varit på hotellet i snart två timmar och du märkte först nu att jag var borta? Smooth Justin!" sa jag innan jag la på luren. Jag smet in genom dörren och la mig tätt intill Jake. När filmen var slut la han iPad'en på Jakes resväska och sedan somnade vi. Jag i Jakes famn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0