Del 19 - The kiss

"Vad vill du Justin?" frågade jag irriterat när jag tryckt på den gröna lurern.
"Var är du? Jag såg att du var borta." svarade han oroligt.
"Skojar du med mej eller?" fräste jag irriterat. "Jag har varit på hotellet i snart två timmar och du märkte först nu att jag var borta? Smooth Justin!" sa jag innan jag la på luren. Jag smet in genom dörren och la mig tätt intill Jake. När filmen var slut la han iPad'en på hans resväska och sedan somnade vi. Jag i Jakes famn.




Under natten drömde jag en underlig dröm. Justin och jag satt på resturangen och alla skrikande fans var runt omkring oss. Men dom skrek inte för Justin, dom skrek för mig. Jag signerade armar, block och cd-skivor men jag förstod ingenting. Justin satt hela tiden och stirrade på mig med ett underligt leende på läpparna. När jag signerat alla skrikande fans prylar satte jag mig och försökte föra en konversation med Justin. Men han svarade aldrig på mina frågor. Han bara satt och log imot mig.
På morgonen vaknade jag med ett ryck. Jake stog och knuffade på mig och drog upp mig ur sängen.
"Släpp mig Jake" skrek jag sömnigt.
"Du ska till kuratorn Jasmyn! Kom igen, upp och hoppa!" sa han och satte mig ner i min säng. Jag försökte kraftlös lägga mig ner i sängen men Jake höll upp mig med ett stadigt tag.
"Om du inte vaknar till kommer jag att kittla dig Jasmyn!" sa han retsamt. Jag öppnade mina ögon och stirrade på honom.
"Du vågar inte" viskade jag mellan sammanbitna läppar. Han hade ett läskigt leende på sina läppar.och han tog ett steg fram mot mig med händerna i luften.
"Okej! Jag är uppe!" sa jag och reste mig upp. Han sänkte händerna och jag gick slött mot min garderob. Jag tog på mig en bikini, ett par vita shorts och en blå tube-top. Med borsten drog jag några drag genom mitt hår men orkade inte engarea mig mer än så. Jag drog några korta drag med mascaran på ögonen och satte mig sen ner på sängen för att vänta på Jake. Han stod vid sin garderob med bar överkropp och försökte välja tröja.
"Vad ska jag ha för tröja tycker du?" frågade han. Jag reste mig upp och rotade igenom hans garderob. Jag tog en ljus gul tröja som matchade till hans blåa shorts.
"Vänta lite!" sa jag innan han hann dra tröjan över huvudet. Han höll tröjan i sin högra hand och tittade oförstående på mig. Jag tog ett steg fram imot honom och gav en en kram. "Godmorgon" mumlade jag mot hans axel.
Han la sina armar om mig och skrattade fram ett godmorgon tillbaka. Jag släppte honom och såg på hur han drog tröjan över huvudet. När han stack fram huvudet genom tröjan kunde jag inte låta bli att fnissa.
"Frukost?" frågade han och räckte fram sin hand till mig inbjudande. Jag tog den och nickade.

Kön till frukosten var aldrig lång vilket var väldigt skönt. Det fanns altid så mycket frukost att välja mellan, det fans fem olika bord man kunde ta frukost ifrån! På ett av dom fanns det frukter av olika slag. Det fanns uppskurna äpplen, apelcinklyftor, päron och ett tiotal andra frukter. På ett annat bord fanns det drickor. Juice av olika slag, vatten, mjölk, kaffe och thé. Jag och Jake tog alltid med oss en kopp honungsthé och smuttade på under fukosten. På ett lite större bord fanns det mackor av olika slag. Det var frallor, skorpor, limpor, rostat bröd och glutenfria bröd. På bordet bredvid fanns det pålägg så som skinka, ost, marmelad, sylt, smör, salami och lever pastej. Det sista bordet var mycket mindre än alla andra. Där stod det en stor gryta med havregrynsgröt i. Runt om stod det flera olika syltar.
Detta var frukosten vi fick njuta av varja morgon. Det var en fantastisk start på dagen.
Jake satte sig vid ett bord inne i hörnet, längst bort från ingången. Vid bordet bredvid satt ett nyförälskat par och kysstes. Jake sa retsamt;
"Wow, jag skulle också vilja ha en kyss" Jag tänkte direkt att han inte menade det men mina busiga instinkter kunde inte hålla sig tillbaka utan jag böjde mig över bordet och gav honom en lätt puss på munnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0