Del 20 - The nana, dada, boom boom

Jake satte sig vid ett bord inne i hörnet, längst bort från ingången. Vid bordet bredvid satt ett nyförälskat par och kysstes. Jake sa retsamt;
"Wow, jag skulle också vilja ha en kyss" Jag tänkte direkt att han inte menade det men mina busiga instinkter kunde inte hålla sig tillbaka utan jag böjde mig över bordet och gav honom en lätt puss på munnen.



När jag satte mig ner på min stol igen tittade Jake på mig förvånat. Fasten att pussen var kort hade han hunnit pussa mig tillbaka.
"Var det okej?" frågade jag med ett retsamt flin på läpparna. Hans förvånade uttryck ändrades snabbt till ett leende.
"Nej" svarade han kort och blinkade åt mig.
"Hur kan jag göra den bättre?" frågade jag och tog ett bett av min macka. Han tittade fundersamt på mig.
"Jag kan visa dig där uppe sen?" sa han retsamt.
"Gärna" svarade jag skämtsamt. Jag tog en snabb titt på min armbands ur och fick snabbt panik. Det var fem minuter kvar tills jag skulle vara hos kuratorn.
"Jag måste gå!" sa jag snabbt till Jake innan jag reste mig upp och sprang iväg till kuratorns kontor. Det låg i en annan byggnad så jag fick snabbt skynda mig dit.

"Hur var det hos kuratorn?" frågade Jake när jag satte mig ner bredvid han på min första lektion.
"Bra" svarade jag och log. "Vi pratade en hel del om Tim. Hon sa att jag var välkommen tillbaka när jag vill men vi satte inte upp en tid" fortsatte jag.
"Du kan alltid prata med mig vet du väll?" sa han och log.
"Såklart!" svarade jag och riktade sedan mina ögon mot tavlan där Ryan stod och påbörjade lektionen.
"Ni ska fortsätta jobba i era grupper idag! Ni som inte ha valt låt måste välja låt och börja repa den!" ropade Ryan ut över klassrummet. Vi satte oss direkt och diskuterade hur vi skulle skriva låten. Båda var övernes om att den skulle handla om kärlek och Jake skrev ner vad vi kom fram till.
"Lycklig eller sorglig kärlek?" fågade jag. Jake tänkte i två sekunder och svarade sedan:
"Lycklig! Det är en ny förälskelse!" Jag nickade uppmuntrande till hans idé.
"Vilket perspektiv skriver vi det ur?" frågade jag.
"Båda! Vi sjunger varsinn vers?" frågade hon och log åt mig.
Jag stelnade still och svalde högt. Skulle jag våga uppträda inför alla?
"Kom igen Jasmyn! Snälla, du vågar!" sa han och gav mig ett säkert leende.
"Jag får fundera på det" mumlade jag osäkert.
"Nu börjar vi skriva låten tycker jag!" sa Jake och log brett.
"Har vi någon melodi?" frågade jag och fnissade. Jake började nynna och jag kom snabbt på passande ord:
"When you say my name" sjöng jag och pausade i en halv sekund innan jag fortsatte "I get this feeling I can't explain."
Jake log brett.
"Det är ju fantastiskt Jasmyn! Detta kommer bli bästa låten ever!" sa han och skrattade.
"Vi har en mening Jake. Det är inte en hel låt." sa jag och skrattade med han.
"When I see your face" sjöng han och pausade på samma sätt som jag. "I dream of you and me" Ordet me sjöng han så det rimmade med face.
"Skriv ner det" sa jag ivrigt. Låttexten var faktiskt bra. I slutet av lektionen hade vi fått till två bra verser men vi satt fortarande och grubblade på refrängen.
"Du har ingen lektion nu va?" frågade Jake gulligt.
"Nej" svarade jag lätt. "Hurså?" flinade jag.
"Jag lovade ju att visa hur jag ville ha min kyss!" sa han och drog med mig till hissen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0