Del 21 - The phonecall

"Skriv ner det" sa jag ivrigt. Låttexten var faktiskt bra. I slutet av lektionen hade vi fått till två bra verser men vi satt fortarande och grubblade på refrängen.
"Du har ingen lektion nu va?" frågade Jake gulligt.
"Nej" svarade jag lätt. "Hurså?" flinade jag.
"Jag lovade ju att visa hur jag ville ha min kyss!" sa han och drog med mig till hissen.



Jag följde med Jake till hissen men jag var orolig. Skulle han verkligen visa mig eller skämtade han bara? Jag hade väl inte ens känslor för honom, eller hade jag? Jake var killen som var en grym vän. Han var snäll, ram, omtänksam och framförallt - sann. Han hade aldrig ljugit eller ens försökt. Jake kunde alltid få mig att le, även åt de tråkigaste sakerna. Han såg livet så positivt.
Jake hade förändrat mig på bara några dagar. Men de få dagarna hade varit de bästa i mitt liv. Jake hade fått mig mycket gladare än jag vart tidigare. Jag hade mått så dåligt över allt som hänt med Tim men Jake kunde lätt få mig att glömma bort det.
Jake tryckte på vår rumsvåning när vi kom in i hissen.
"Så hur vill du ha det?" frågade jag flörtigt. Jag var fortfarande osäker på om jag ville ha kyssen eller inte.
"Hmm.. Den ska vara speciell" sa han och flinade. "Det ska inte bara vara en liten puss. Hela paketet liksom!" sa han och fick mig att skratta. Menade han verkligen allvar?
"Och vad ingår i "hela paketet"? skrattade jag. Jake log retsamt och svarade:
"Det får du se."
Plötsligt började min mobil att ringa. Jag tog upp den och såg texten "dolt nummer" pryda skärmen.
"Hej" svarade jag och väntade på den okända personens röst.
"Var är du? Jag vill prata med dig!"
Justins röst skar in i mitt huvud. Ville han komme med en torr ursäkt om igår? Jag skulle inte ge han den chansen.
"Jag kan inte snacka nu, Jake ska visa mig något." sa jag och blinkade till Jake. Han mimade fram: "Vem är det?" Jag gjorde en tumme ner och han förstod direkt vem det var.
"Vad ska han visa dig?" frågade Justin förvånat.
"Det är... Privat" mumlade jag och log.
"Snälla, ge mig två minuter bara!" bad Justin i telefonen.
"Ledsen Justin, jag ser verkligen fram imot det som Jake ska visa!" sa jag och gjorde en retsam min till Jake. Han sken upp och gjorde en släng kyss till mig.
"Snälla Jamsyn!" bad han igen.
"Hejdå" svarade jag och tryckte på den röda luren.
Jake flinade åt mig och jag gav han ett brett flin tillbaka.
Plötslig blev jag väldigt sugen på den kyssen. Inte för att jag var kär i Jake utan mer för att det skulle vara... Mysigt? Kunde man säga så?

"Så Jake, vad skulle du visa?" frågade jag när jag la mig ner på min säng.
"Detta" svarade han och lutade sig över mig. Hans läppar var två centimeter i från mina när vi båda stängde våra ögon.
"Jasmyn!" ropade Justin utifrån korridoren. Helvete!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0