Del 2 - The sixpack

"Jag älskar dig med pappa" sa jag tillbaks. Han böjde sig ner och gav mig en snabb puss på kinden innan han hoppade in i bilen igen. Jag drog den rosa väskans axelrem över axeln och tog sedan de andra två rullväskornas handtag i varsinn av mina händer och gick sedan mot dörren till den brunmelerade byggnaden som hade en banderoll över ingången med texten "INSKRIVNING" Bakom mej hörde jag pappa starta bilden och köra iväg. Min pappa var min allra bästa vän. Vi sa aldrig särskilt mycket men vi kunde endå förstå varann. Vi kunde liksom känna vad den andra ville säga.
Jag tog ett djupt andetag och gick in genom byggnadens stora port.




Det var svalt där inne och folktomt. Den enda personerna i hallen som var innanför dörren var en kille som stog och pratade med en vuxen bakom en disk. Jag gick bort dit och såg att det var där man skulle skriva in sig. Med en duns släppte jag ner mina resväskor och ställde mig bakom killen och hans fyra resväskor och väntade.
"Vilket rum ska jag bo i?" frågade killen kvinnan som satt bakom disken. Hans röst var mörk och sträv. Lite sexig faktiskt.
"Du ska bo i rum 20 tillsammans med en tjej som heter Jasmyn." svarade kvinnan. Jag ryckte till när jag hörde mitt namn uttalas men insåg kort därefter att det var säkert fler personer här som hette Jasmyn.
"Bor killar och tjejer tillsammans?" frågade killen.
"Ja. Skolans rektor anser att det är en bra färdighet." svarade kvinnan. Jag kunde höra hur killen log.
"Här är din nyckel" sa kvinnan och gav honom ett plastkort. Han tackade och vände sig om för att ta upp sina väskor. När han vände sig om hamnade hans ansikte precis framför mitt. Jag log mot han och han log ett bländande leende tillbaka. Han hade djuptbruna ögon, perfekta drag i ansiktet och hasselbrunt hår som han lagt wax i så det stod upp lite spretigt. Över håret hade han en grå mössa. Innan jag fått nog av att se hans perfekta ansikte, och även kropp som man kunde se genom hans kläder var vältränad, så hade han tagit sina väskor och gått mot sitt rum. Jag skakade av mig det jag just sett och gick istället fram till disken.
"Hej" sa jag till den leende kvinnan i disken. På hennes bröst satt en namnskylt med namnet Ellen på.
"Jag heter Jasmyn Knight och ska gå här" Ellens leende blev bredare.
"Jasmyn alltså? Välommen till LA Musical Academy" sa Ellen och fortsatte: "Du ska bo i rum 20 tillsammans med Jake Tyler. Men vänta, det är ju killen som precis var här!" sa hon med ett annorlunda sätt att prata på.
Jake? Var min blivande rumskamrat den ursöta killen jag nyss träffat? Wow, snacka om tur!
"Vad trevligt" svarade jag och försökte hindra mitt leende från att bli bredare.
"Här är din nyckel, skynda dig efter honom så hinner ni nog gå tillsammans till ert rum." Ellen gav mig mitt schema och mitt rumskort och pekade åt vilken riktning jag skulle gå. Jag sprang inte efter Jake, det hade blivit för pinsamt att springa efter honom som en galning. Istället gick jag lugnt runt och letade efter mitt rum. Det låg på den femte våningen och med allt mitt bagage så var det en självklarhet att jag skulle ta hissen. När jag tryckte in hissknappen hördes ett plingande ljud som bekräftade att hissen var påväg ner. Under tiden tittade jag mig runt i den gröna hallen. Den var tomt inredd. Bara några mattor, skåp och tavlor.  Hissen kom ner efter bara några sekunder. Jag steg in i den och tryckte på min våning och hissen började röra sig. Axelremsbandet på min rosa väska började skava lite. Jag släppte min ena rullväska för att lägga det på ett nytt sätt med då föll min rullväska till marken. Ett ljudligt stönande ljud slank ur mig när jag böjde mig ner för att ta upp den. När jag reste mig upp igen var jag uppe på min vånig. Hissdörrarna öppnades och jag steg ut i en vinröd hall. Väggarna hade tavlor med berömda musiker. Mozart, Michael Jacksson, Sum 41 och Billy-Ray Cyrus var bara några av dom. Golvet jag gick på var en mörk heltäckningsmatta med ljusa noter på. Jag gick åt vänster och kom fram till dörr nummer 20.  På dörren satt en liten kortläsare som jag höll mitt nyckelkort framför och med ett klick öppnades dörren. Jag skjöt upp den med rumpan och gick in.
Rummet var ganska litet. Direkt till vänster fanns det ett litet badrum och rakt fram fanns huvuderummet. Det bestod utav fyra ljusa väggar med matchande, mörkare golv. Det fanns ett skrivbord, två garderober, en byrå och två sängar. På ena sängen låg Jake. Han tittade upp på mej när jag kom in. Jag log mot han och knuffade igen dörren med armbågen. Han reste sig upp och kom fram mot mig.
"Behöver du hjälp med något?" frågade han och sträckte fram ena handen för att ta en av mina rullväskor. Jag lät han ta den svarta rullväskan och drog sedan av mig min axelremsväska. Väskan landade med en duns på golvet och jag pustade ut och tittade på Jake.
"Tack" sa jag med ett blygt leende. Han log tillbaka och räckte fram handen.
"Jag är Jake" sa han och jag tog emot hans hand och skakade den.
"Jag är Jasmyn" svarade jag och släppte hans hand.
"Vilken kurs kommer du gå?" frågade han och satte sig ner på golvet. Som svar böjde jag mej ner över min axelväska och halade fram mitt gitarrfodral.
"Coolt" sa han och blinkade. "Själv sjunger jag"
"Jag önskar att jag kunde junga" sa jag och ställde ner mitt gitarrfodral på golvet.
"Det kan du säkert" svarade Jake och la sig ner på sängen med händerna under huvudet. Jag tittade på honom där han låg. Hans tröja hade åkt upp en bit på magen och jag så två perfekt formade magrutor. Jag log stort för mig själv och började packa upp mina saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0