Del 3 - The mankini in tha..

"Vilken kurs kommer du gå?" frågade han och satte sig ner på golvet. Som svar böjde jag mej ner över min axelväska och halade fram mitt gitarrfodral.
"Coolt" sa han och blinkade. "Själv sjunger jag"
"Jag önskar att jag kunde sjunga" sa jag och ställde ner mitt gitarrfodral på golvet.
"Det kan du säkert" svarade Jake och la sig ner på sängen med händerna under huvudet. Jag tittade på honom där han låg. Hans tröja hade åkt upp en bit på magen och jag så två perfekt formade magrutor. Jag log stort för mig själv och började packa upp mina saker.



Två timmar senare slängde jag och Jake oss ner på min säng och gapflabbade. Vi hade båda packat upp våra saker samtidigt som vi berättade om oss själva. Både jag och Jake hade fyllt våra garderober med kläder men hade fortfarande en hel del kvar. Då kom vi på byrån och började bråka om den. De slutade med att Jake fick den och när han öppnade lådan så låg det en kvarglömd mankini där. Och det var just därför vi gapflabbade.
"Herregud!" tjöt Jake medans tårar rann ner för han kinder.
"En rosa mankini?!" ropade jag glatt. Vi fortsatte skratta ett bra tag innan vi kunde lugna ner oss. Jag tog upp min mobil och tittade på klockan. 00.40.
"Vi kanske borde sova?" sa jag till Jake. Han hade huvudet i kudden och jag kunde bara höra ett par av orden han sa. Det var något i stil med "visst, hoppas du sover i mankinin" Jag slog till han vänskapligt i ryggen och gick sen till min garderob och tog fram min pjamas. Jake gick in på toan så jag passade på att byta om. När jag fått på mig mina blåa shorts och började dra av mig tröjan hörde jag hur Jake tryckte ner dörrhandtaget. Han stirrade på mig där jag stig i bara BH. Hans ögon var som ufon. Plötsligt föll han ihop och skrattade på golvet. Jag log och drog snabbt på mig min pjamas innan jag gick in på toan och stängde igen dörren. Tandkrämen smakade lika vidrigt som vanligt när jag borstade tänderna. Sedan tvättade jag mig med clearacil och tog bort sminket. När jag kom ut stog Jake i bara kalsonger och väntade på att få använda badrummet. Jag gick till min säng men påvägen tog Jake min hand och gav mig en snabb puss på kinden innan han försvann in i badrummet. Förvånat stannade jag upp i rummet. Var kom den pussen ifrån? Medans jag funderade tog jag en snabb titt i spegeln. Då såg jag anlednigen till att Jake pussat mig på kinden. På mitt linne kunde man läsa texten: kiss cuz I am cute. Jag skrattade åt texten och tänkte på pappa som gett mej den. Leendes vände jag mig om och la mig i sängen. När jag nästan hade somnat hörde jag Jake komma ut ur badrummet. Det sista jag såg innan jag föll i en djup sömn var sex perfekta magrutor på Jakes mage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0