Del 5 - The swim

"Detta är resultatet av tio års MMA träning" sa han och höll upp handen mot sina muskler i en visande gest. MMA? Jag tittade förvånat på Jake. Jag skulle aldrig kunnat gissa att han var en kille som fightades MMA.
"Värsta proffset eller?" frågade jag och Jake nickade till svar. "Så jag är chanslös mot dig?" Jake log och nickade igen. Jag bara suckade och tog med mig ett par bikini trosor och gick in i badrummet och bytte om.

 



"Tror du vattnet är kallt?" frågade jag Jake när vi la ner våra handdukar på stranden. Vi vara de enda där.
"Kanske en 20 grader" sa han och gick ut på bryggan. Jag följde efter honom med försiktiga steg. Vid slutet av bryggan sprang Jake och hoppade sedan ut i vattnet, med sprattlande armar och ben, i ett glädjeskrik. När han kom upp till ytan igen, två sekunder senare, skakade han på huvudet så håret kom ur hans ögon. Några sekunder senare tog jag ett skutt ut och dök i vattnett. Det var ganska varmt. När jag kom upp till ytan drog jag mitt hår bakåt och öppnade ögonen. Jake tittade på mig tillbaks och sa:
"Du är jävligt sexig, vet du det?"
Jag rodnade och svarade med ett blygt "Detsamma." Han simmade imot mig och gav mig en snabb puss på kinden innan han dök ner i vattnet. Jag dök snabbt efter honom och sökte under vattnet efter Jake. Jag såg hans ben gå upp för stegen vid bryggan så jag simmade upp till ytan och såg just hur han satte sej på bryggkanten.
"Badkruka" skrattade jag till honom och log. Han log tillbaka och klappade bredvid sig bryggan.
"Sätt dej här" sa han och fortsatte klappa på platsen bredvid sig. Jag simmade bort till stegen och klättrade snabbt upp och satte mej bredvid honom. Solen stog ganska högt på himlen och blänkte i vattnet. Jag la mitt huvud på Jakes axel och suckade.
"Tänk att detta kommer vara våra liv i ett år nu. Du, jag, LA, musik.. Jag kommer nog trivas här" sa han med ett leende på läpparna. Jag log med honom.
Bakom oss hörde jag hur några andra människor kom. Jag vände mig om och såg våra grannar, tvillingsystrarna, lägga sina handdukar på stranden och sedan kliva i vattnet.
"Vi kanske ska gå upp? Vi börjar ju om en timma." sa Jake och la sin arm om mina axlar.
"Antagligen.." suckade jag och reste mig upp. När jag vände mig om för att gå tillbaka höll Jake på att resa sig upp. Jag kände mej lite busig just då så jag gav han en liten knuff i ryggen och med ett skrämt uttryck föll han i vattnet. Innan han kommit upp till ytan hade jag tagit mig in till stranden. Jake klättrade upp för stegen och rusade mot mig. Hans ansikte var förvridet i en min mellan irritation och hämnd, och hämnden var nära. Innan jag visste ordet av det hade han lyft upp mig i sin famn och kastat i mig i vattnet.
Jake var underlig, men på ett bra sätt. Andra killar såg bara tjejer som ett sexobjekt men Jake var på ett bra sett annorlunda. Han såg förbi ens utsida och in i en. Jake kunde faktiskt se, bakom ens kvinnliga utseende, en människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0