Del 6 - The knock knock

Innan jag visste ordet av det hade han lyft upp mig i sin famn och kastat i mig i vattnet.
Jake var underlig, men på ett bra sätt. Andra killar såg bara tjejer som ett sexobjekt men Jake var på ett bra sett annorlunda. Han såg förbi ens utsida och in i en. Jake kunde faktiskt se, bakom ens kvinnliga utseende, en människa.

 



"Välkommen till bandspelnings-kursen! Den helt ultimata kursen för alla som vill spela i ett band!"
Våran lärare skrek ut menigarna över hela klassrummet.
"Jag heter Ryan och kommer vara er lärare!" Ryan av en lång, muskulös kille i 20 års åldern. Han hade ljust hår som låg lent över hjässan och isblå ögon som dolde ett förbryllande leende.
"Jag hade tänkt att vi skulle dra igång direkt!" fortsatte han "I slutet av terminen kommer det att vara en uppvisning av de ni lärt er i bandspelning kursen. Så ni ska delas in i grupper, ni väljer dom själva, och vinnaren av uppvisningen vinner ett läsår till här på LA music academy!!" Hela klassen började jubla, inklusive jag och Jake.
"Ni väljer själva hur många ni vill vara i gruppen. Det kan vara allt mellan två och sex personer. Max sex personer alltså. Ni får köra igång direkt så går jag runt och kollar av lite."
Klassen delade in sig i grupper medans jag och Jake satt kvar i våran duo. Vi pratade om vad vi skulle framföra för låt och kom fram till att vi skulle skriva en egen. När Ryan kom fram till oss fick vi presentera oss själva. Ryan gav oss tips på hur vi kunde skriva låten och sedan fick vi sluta lektionen. Det var min och Jakes sista lektion så vi bestämde oss för att gå upp till vårat rum och bara snacka.

"Hur var det på dina andra lektioner?" frågade jag när vi satte oss ner på sängarna med varsin läsk.
"Helt okej. Träffade en jätte schysst kille på låtskrivningen. Han kommer hit vid fem" sa han och log. Jag tittade snabbt på min armbandsur och konstaterade att den var strax efter fyra.
"Du får inte ta med någon hit sålänge dom inte är snygga.. Det vet du va?" sa jag retsamt. Jake retades tillbaka genom att säga: "Det finns ingen som är snyggare än jag på den här skolan."
"Hmm.. men vad är det här för snygg människa då?" sa jag med en visande gest av mig själv. Jake log.
"Ja, det där är ju riktigt snyggt!" svarade han och fick mig att rodna.
Jake och jag fortsatte med att sitta och snacka ett bra tag. Vi tappade grepp om tiden och blev rädda när vi hörde hur någon knackade på dörren.
"Det måste vara han!" sa Jake och stutsade upp ur sin säng och öppnade dörren. Jag hörde dörrhandtaget tryckas ner.
"Tjena!" sa Jake. Killen i dörren svarade med en enkel, liknande hälsning. "Kom in" fortsatte Jake och stängde dörren. In i huvudrummet kom först Jake och efter honom kom en annan kille.
Vad var det jag kände igen han ifrån? Jag sökte i bakhuvudet efter vem han kunde vara. Någon som bodde hemma i Minnesota?
Medans min hjärna irriterande sökte efter vem det kunde vara höjde killen handen i en vinkande hälsning.
"Tjena!" sa han och log. Jag log tillbaka.
"Hej" sa jag blygt. "Jag är Jasmyn."
Killen tittade på mej med djupt hasselbruna ögon. "Jag heter Justin" svarade han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0