Del 7 - The who?

Vad var det jag kände igen han ifrån? Jag sökte i bakhuvudet efter vem han kunde vara. Någon som bodde hemma i Minnesota?
Medans min hjärna irriterande sökte efter vem det kunde vara höjde killen handen i en vinkande hälsning.
"Tjena!" sa han och log. Jag log tillbaka.
"Hej" sa jag blygt. "Jag är Jasmyn."
Killen tittade på mej med djupt hasselbruna ögon. "Jag heter Justin" svarade han.



Justin? Vad var det som var så igenkännande? Om det inte var någon från Minnesota, vem kunde det vara då? Någon avlägsen släkting jag träffat nåon gång?
"Jag känner igen, har vi träffats förut?" Frågan slank rätt ur mig utan att jag kunde hindra den.
"Eh, Jasmyn?" sa Jake frågande. "Det är Justin." Han tittade på mig frågande och jag svarade med en förvirrad blick. "Justin Bieber" la han till.
Jag blev helt stel i kroppen och min blick fastnade på Justin. Hur kunde jag ha missat det? Det var Justin, den Justin. Mina vänner hemma i Minnesota var som galna i honom, hur tusan kunde jag ha missat det?
Men något som gjorde mej mer förvirrad; vad gjorde han här? Världens största popstjärna kunde väl endå inte vara en elev på skolan?
"Jasmyn?" Justins röst skrämde mig.
"Förlåt" sa jag. "Jag är bara väldigt förvirrad. Vad gör du här?" Jag insåg fort att min röst lät trist och hård så på slutet la jag till ett svagt leende.
Justin log och sa: "Jag ska hålla några kurser här ett år, vara sångcoach och hjälpa till på gitarrkursen. Går du i någon av kruserna?"
Jag nickade stumt och pekade på mitt gitarrfodral som låg bredvid min säng.
"Jasmyn, är du okej?" Det var Jakes röst som fick mej att dras ner till jorden en aning.
"Jadå." mumlade jag. "Men det är ju inte precis varje dag som världens största popstjärna kommer in genom sin egna dörr."
"Kanske inte.." sa Justin och log imot mig. Jake öppnade munnen och bytte samtalsämne;
"Jasmyn, vi ska ner och bada. Vill du hänga på?" Jag nickade stumt och gjorde en inbillad klapp på axeln till mig själv för att jag redan hade på mig en bikini under min klänning. Jake tog med sig handdukar och sedan gick vi ner till stranden.
Det var en konstig stämning mellan oss tre, och det var ju inte så konstigt. Justin Bieber hade kommit in genom min dörr som ingenting. Han skulle vara min lärare i ett år, hur skumt var inte det?
Jake och Justin gick en bit framför mig påväg till stranden men underligt nog såg jag att Justin kastade små blickar på mig. Han försäkrade sig nog bara om att jag inte var i chocktillstånd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0