Del 8 - The trap

Det var en konstig stämning mellan oss tre, och det var ju inte så konstigt. Justin Bieber hade kommit in genom min dörr som ingenting. Han skulle vara min lärare i ett år, hur skumt var inte det?
Jake och Justin gick en bit framför mig påväg till stranden men underligt nog såg jag att Justin kastade små blickar på mig. Han försäkrade sig nog bara om att jag inte var i chocktillstånd.




När vi kom fram till stranden slängde Jake ner alla handdukar på stranden och sprang sen ut på bryggan. I ett snyggt dyk träffade han vattnet och jag kunde inte låta bli att le. Jake var så... Jake. Jag hade känt han i knappt en dag men det kändes som om vi kännt varann för alltid. Han var som en bror för mig.
Jag slängde en snabb blick mot Justin som satte sig ner på stranden.
"Ska du inte bada?" frågade jag och tittade ut mot vattnet igen.
"Nä" svarade han. "Känner inte riktigt för det" Jag gav Justin en snabb blick. Varför hade han då badkläder på sig? Det var något som inte riktigt kändes rätt med Justin. För att vara popstjärnan alla tjejer drömde om så verkade han inte vara så speciell. Mer som en blyg kille. Jag fick ett intryck om att Justin var en lugn kille men även bitter.
Ute i vattnet ropade Jake på oss.
"För Jakes skull?" frågade jag och försökte låta snäll. Sedan började gå ut mot vattnet. När jag kom ut till bryggans slut vände jag mig om. Jag hann inte riktigt reagera. Det enda min hjärna hann uppfatta var att Justin kom springandes mot mig och lyfte upp mig i sin famn. Sedan kastade han oss i vattnet. När jag kom upp till ytan skrek jag, både av irritation, rädsla och för att vattnet var kallare än jag föreställt mig.
"Vad fan gjorde du det för?!" fräste jag ilsket till Justin. Jag ångrade mig snabbt. Något med Justin gjorde mig bara så arg.
Framför mig flöt Justin runt med ett retsamt flin på läpparna.
"Jag visste att hon skulle bli sur Jake! Du får ta skiten för det här!" sa han och tittade på Justin. Förbryllat tittade jag på honom med och Jake låg och gapflabbade i vattnet.
"Förklara!" sa jag irriterat.
Mellans Jake skrattattacker fick han fram några meningar; "Jag sa åt Justin att kasta i dig i vattnet. Du är så himla söt när du ser rädd ut! Du gjorde det så grymt Justin!" Jake fortsatte skratta och det såg nästan ut som om han drunknade i vattnet. Jag var fortfarande irriterad på killarna men det var en ganska gullig plan de hade satt upp. Jag gav Justin ett oskyldigt leende och han log brett tillbaka.
"Du ska få igen" log jag och simmade sedan bort till stegen. Jag klättrade upp och satte mig på bryggkanten.
"Justin! Eller hur jag har rätt i att hon är sexig?" Jakes ord fick mina kinder att explodera i rödhet. Jag tittade snabbt på Justin för att se hur han skulle reagera. Justin bara log och nickade.
"Väldigt" mumlade han.
Jag tittade tillbaka på Jake och räckte ut tungan till honom. "Då är jag ju den enda iallafall!" sa jag retsamt och skvätte vatten på honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0