Del 72 - The truth of my feelings

Jag kunde inte låta bli utan jag vinklade mitt huvud mot Justins och såg in i hans vackra ögon. Sedan pressade jag mina läppar mot hans kind.
Lyckoruset som bara Justin kunde ge mig fyllde min kropp. Jag kände hur det fyllde hans med då han kramade mig hårdare.
Jag älskar dig Justin.



Resten utav natten var jag ett komplett vrak. I mindre än tjugofyra timmar hade jag vart galet förälskad i Justin. Under den tiden hade jag hunnit krossa båda våra hjärtan.
Att vi kom överens om att undvika ett förhållande var nog det värsta som kunde hända. Jag älskade Justin, det hade jag alltid gjort, men jag skulle nog inte klara av att bara vara en vän med honom. Sättet vi vartit på tidigare skulle bara ge mig ett spel. Våra låtsasslagsmål, som jag oturligt nog förlorade, skulle aldrig komma tillbaka. Bara tanken av att få ha hans kropp tätt pressad imot min när jag låg nerbrottad i mattan fick det att pirra i varenda del av min kropp. Hans röst, som jag nu ansåg vara sexig, skulle ge mig panik när jag låg där under honom. Hans vinnande kommentarer som 'ger du dig?' eller hans låga och hesa, men otroligt vinnande, skratt skulle få mig att tappa greppet.
Precis som jag insåg att jag hade gjort redan då.
Resten utav den timlösa natten låg jag i min säng och vred på mig. Hur skulle jag kunna hantera det här? Hur tusan skulle jag kunna ha ett vänskapligt förhållande med Justin när jag kände så mycket andra saker för honom?
Bilder från vårt tidigare förhållande spelades upp i min hjärna. Våra kyssar på stranden, hans hand som var mjukt tryckt mot min, hans djupa ögon när han viskade att han älskade mig och hans leende när jag viskade samma sak tillbaka.
Bilderna gav mig ångest och jag ångrade mer än någonsin att jag tackat nej till förhållandet. Men jag visste att det var försent för att ta tillbaka det jag sagt.
Morgonen smög sig sakta fram och jag hade inte sovit en blund. Vid sextiden stod jag inte ut mer utan klev upp ur sängen och gick in i badrummet. Jag ställde mig i duschen och lät vattnet sippra över min nakna kropp medans jag tvättade håret med mitt citrondoftande shampoo. Efter en kvart klev jag ur duschen och kände mig riktigt fräsh efter den sega natten. Jag virade en handduk runt kroppen och gick ut i rummet. Jake vred sig oroligt i sömnen medans jag tassade fram till min garderob och tog på mig ett par vita spetstrosor med en matchande bh. Jag tog bort handduken runt kroppen och virade den runt håret medans jag letade fram en passande outfit. Tillslut bestämde jag mig för en luftig sommarklänning. Jake snarkade till högt och jag fick kväva ett lågt skratt. Jag tassade tillbaka in i badrummet och borstade igenom mitt blöta hår. Sminket struntade jag i utan jag lämnade badrummet med fuktigt hår och tog min mobil och lämnade rummet.
Stranden var som vanligt folktom. Det var underligt att den var tom både morgon, dag och kväll. Det var nästan som om den var reserverad för mig och grabbarna.
Jag höll mina beiga sandaler i händerna medans jag gick runt på stranden. Solen hade redan kommit en bra bit upp på himlen och värmde min rygg. Vinden tog tag i mitt hår och blåste det upp i mitt ansikte. Jag spottade till lite och plockade ut några hårstrån ur min mun. Mitt hår hade blivit riktig solblekt det sista, något jag var glad över. Jag hade altid haft min samma och tråkiga mörkbruna färg som jag mer eller mindre tröttnat totalt på.
Plötsligt vibrerade min mobil som meddelade om ett inkommande samtal.
"Hej" svarade jag glatt utan att se vem samtalet kom ifrån.
"Hej" mumlade en trött Jake. "Var är du?"
"Jag tog en liten morgonpromenad" sa jag med ett litet leende.
"Jaha" sa Jake morgontrött. "Ses vi vid nio?" la han till och syftade på dagen lektion.
"Visst" svarade jag vänligt och kände att jag längtade till dagen lektioner. Det skulle få bort mina tankar från Justin och jag skulle även kunna öva lite extra inför uppvisningen som var bara några dagar bort.
"Vi hörs" mumlade han och la sedan på.

Klockan nio satt jag och Jake i den varma musiklokalen. Jag hade min gitarr i knät och drog enkelt med fingarna över den.
"Då kör vi" sa jag glatt och började spela på gitarren.
"You saw me like a mathtest, something you could cheat on" sjöng Jake med sin perfekta sång röst. Jag bytte grepp på gitarren och sjöng min del.
"You got me so lovedrunk but now I'm just hangover, oh" Jake tittade uppmuntrande på mig medans jag spelade mellandelen.
"Scense you left me at my front door, whit tears running down my face"
"I have just grown stronger and stronger but you're still something that I can't erase"
Tjejerna i gruppen bredvid tittade glatt mot oss och nickade imponerat. Det var första gången andra grupper hade fått höra delar av vår låt. Vi hade tidigare hållt oss mer avskiljt för att kunna koncentrera oss mer på låtskrivandet.
Jake och jag sjöng klart låten och avslutade med en stor final.
Plötsligt hörde vi hur ett jubel skapades i klassrummet och såg till vår förvåning hur våra klasskamrater stod upp och applåderade - till oss.
_____________________________________________________________________________________________
Vill bara säga att låttexten är skriven av mig och jag har väl någon sorts copyright på den. Låten är personlig och det skulle vara jävligt irriterande om ni använder den för privat bruk!

Kommentarer
Postat av: Johanna

yeah man!

2011-10-20 @ 21:41:20
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Melina

Grymt bra :)

2011-10-20 @ 22:17:11
Postat av: A

Super! :)

2011-10-21 @ 22:47:09
Postat av: Jasmine

Awesome (:

2011-10-22 @ 19:20:29
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0