Del 73 - The prank on the prankmasters

Det var första gången andra grupper hade fått höra delar av vår låt. Vi hade tidigare hållt oss mer avskiljt för att kunna koncentrera oss mer på låtskrivandet.
Jake och jag sjöng klart låten och avslutade med en stor final.
Plötsligt hörde vi hur ett jubel skapades i klassrummet och såg till vår förvåning hur våra klasskamrater stod upp och applåderade - till oss.



Förmiddagen hade kännts konstig men samtidigt väldigt bekväm. Jake och jag hade blivit riktigt förvånade över våra klasskamraters jubel och applåder. Vi hade tackat, något generade över den otroligt uppmärksamheten, och sedan fortsatt att öva. Tillslut hade vi funnit den där lilla det-delen som saknades i slutet av låten. Det hade inte varit en ny brygga, vers eller en tonartshöjning. Det hade inte fattats något större än ett nytt ackord. Den lilla förändringen hade gjort hela låten. Den hade fört samman början och slutet till en harmonisk visa.
Förmiddagen gled på i ett lugnt tempo som tog bort alla mina tankar från Justin. Jag hade varken lektioner eller raster samtidigt som han. Någon gång före lunchen såg jag Ryan och Chaz, som slapp lektionerna och fick ha semester, gå ner till stranden men jag såg aldrig Justin.
Det var något jag var glad för. Om jag inte såg Justin skulle jag inte riskera att göra bort mig totalt eller säga saker jag skulle få ångra.
Men Jake vid min sida tog jag mig igenom dagen med många skratt. Efter vår sista lektion sprang vi upp till rummet, bytte om till badkläder och gick ner till stranden. Chaz och Ryan låg vid slutet av bryggan och solade.
"Bomben!" skrek Jake och hoppade förbi killarna och kastade sig i vattnet. Chaz och Ryan skrek högt när vågor av kallt vatten stänkte på dom.
"För i helvete Jake!" vrålade Chaz ursinnigt. Lägg på minnet att inte stänka ner en soldyrkande Chaz.
"Lugna dig Chaz! Det är bara lite vatten" flinade Jake med en överlägsen min.
"Lite?!" sa Chaz överdrivet. "Det var ju rena rama tsunamin!"
"Visst" fnös Jake. Jag smög mig ut på bryggan och fick klättra över Chaz och Ryan som satt på bryggan. När jag tagit mig förbi dom hörde jag en busvissling och vände mig om. Där satt Ryan med ett brett flin.
"Tight as" flinade han. Jag vände mig om, putade sexigt med rumpan och dök sedan i det svala vattnet. Ovanför ytan kunde jag höra killarna skratta åt mig. Jag sparkade till i vattnet och simmade upp.
"Dame girl! Shake that booty!" flinade Ryan och blinkade åt mig.
"Take it easy pervo-Ry" flinade jag och skvätte lite vatten på honom.
"Passa dig!" sa han varnande och pekade surt på mig med fingret.
"Vad rädd jag blir" flinade jag och dök ner i vattnet. Vid ytan kunde jag höra killarna prata men kunde inte urskilja några ord. Jag tog några simtag under ytan och simmade sedan upp till ytan några meter längre ut. När jag kom upp till ytan blev jag förvånad av vad jag såg.
På bryggan stod Justin, som måste kommit medans jag var under ytan. Han vinkade kort till mig och jag besvarade med en kort nickning.
Det nästa jag såg fick mig att stelna till. Justin stod på bryggan i bara badbyxor. Hans kropp skulle kunna göra mig galen. Hans välformade magrutor, breda axlar och vältränade biceps skulle kunna ge mig ett spel.
För att undvika total utskämmning la jag mig på rygg och simmade yttligare en bit ut i vattnet.
Jag hörde tre plaskande ljud och lyfte på huvudet. Grabbarna hade hoppat i vattnet och börjat simma ut till mig. Jag stönade högt när dom simmade fram till mig.
"Jag orkar inte massa pranks" stönade jag och möttes av busiga flin. "Äsch, får det bara överstökat" suckade jag. Sekunden efter var jag nere under vattnet. Jag tog tillfället i akt och simmade en bit längre ner så man inte kunde se mig från ytan. Sedan simmade jag bort till bryggan. När jag kom upp till ytan kippade jag efter luft och tittade på killarna som letade efter mig i vattnet. Jag skrattade tyst och hoppade upp på bryggan och tittade på killarna som fortfarande letade efter mig.
"Var fan är hon?" hörde jag Justin fråga oroligt.
"Grabbar!" ropade jag och vinkade till dom när dom tittade chockat på mig.
"Vafan!" ropade Jake och stönade högt. "Varför gjorde du så?" mumlade han och simmade mot mig med gänget efter sig.
"Jag sa ju att jag inte ville vara med på era pranks" skrattade jag och lutade mig bakåt för att sola.
"Inte okej.." sa Ryan utdraget.
"Det är lugnt, jag vet att ni älskar mig" skrattade jag självsäkert.

Kommentarer
Postat av: Johanna

yeah man - GRYYYYMT :D

2011-10-23 @ 10:48:08
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anna

Superbra!! :)

2011-10-23 @ 11:01:26
Postat av: A

Asgrymt! :D

2011-10-23 @ 11:50:42
Postat av: Lisa

Awesome :)

2011-10-23 @ 11:56:33
Postat av: melina

hahaha, grymt!

2011-10-23 @ 13:03:48
Postat av: Anna

Asbraaaaaaaaaaa! ;D

2011-10-23 @ 13:41:35
Postat av: Melmi'

läs www.biebsordie.blogg.se, deras läsare är borta typ. vill inte att dom ska sluta skriva! den är verkligen hur bra som helst, jag lovar, du kommer innte ångra dig!! <2333333

2011-10-26 @ 21:45:06
Postat av: Mina

Awesome! :)



Läs min nya Justin Bieber novell. Behöver lite feedback! KRAM

2011-11-08 @ 21:18:20
URL: http://whenlovehitsyou.blogg.se/
Postat av: Michelle.

Hejhej, alltså jag har blivit väldigt inspirerad av din berättelse. och jag undrar om jag kunde få ha ungefär samma början, att hon börjar på en musikskola, så är Justin lärare och så? men själva handligen kommer inte bli likadan, utan det är mest början som jag bara ÄÄLLLSSSKKKKAAAAR. Och jag kände att skriva en likadan början utan att fråga skulle vara väldigt dumt. kanske kmr klassas de som kopiering?, men ville endå ha DIN tillåtelse. Som sagt, kommer inte skriva likadant, utan de är mest början med att hon får en rumskompis ( bieber look a like ) o så? aja tack för svar. <3 BIEBER HUGS.

Ps. Tjejen & rumskompisen kommer inte ha samma personlighet som i din berättelse. <3

2011-11-09 @ 18:19:50
URL: http://mewithkidrauhl.blogg.se/
Postat av: Lisa

När kommer nästa del :) btw älskar din novell!

2011-11-13 @ 09:50:04
Postat av: Amanda

Har du slutat eller? :)

2011-12-13 @ 20:15:22
URL: http://timeforonedirection.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ååå jag älskar din novell!!! Jag vet att det är en justin novell och så men kan inte jas bli tsm med jake istället?:)

2011-12-19 @ 22:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0