Del 46 - The twilight

"Borsta mitt hår" mumlade jag beodrande. Jag blev väldigt förvånad när han faktiskt gjorde det.
"Nöjd nu prinsessan?" log han när han tog ett sista drag med borsten genom mitt hår. Jag tog mina solglasögon och följde med Jake ut genom dörren.
"Vart ska vi?" frågade jag när vi stod i hissen.



Jake svarade inte på min fråga utan drog istället ut mig ur hissen. Han höll mig ihanden och drog mig fram till utgången där han lät mig gå först ut. Utanför fanns inget speciellt. Ingen limousin som jag hade trott först.
"Kom igen Jake, vart ska vi?" sa jag irriterat och försökte skaka mig ur hans grepp han hade om min hand.
"Jag berättar inte försen vi är där. Men vi måste gå en bit nu" sa han och log ett typiskt Jake leende. Motvilligt lät jag Jake dra mig mot stan där han troligtvis hadeplanerat något. Plötsligt stod vi utanför en biograf och jag tittade frågande på honom.
"Ska vi på bio?" frågade jag fundersamt. Hade han verkligen släpat med mig hit för en film?
"Du ska få se en grej" log han och öppnade dörren så jag kunde gå in i biografen. I entrén var det ganska tomt. Några småtjejer beställde popcorn och en familj gick in i sin biosalong.
"Jake!" sa jag bedjande.
"Jag tänker inte berätta!" sa han och fortsatte dra mig genom den stora lokalen. Tillslut kom vi till en dörr och den öppnade Jake med glädje. På andra sidan fanns det en liten biosalong med bara tio stolar. Åtta av dom var upptagna men jag kunde inte se av vilka. Rummet var för mörkt.
"Jake!" viskade jag och han log åt mig.
"Du gillar twilight-serien va?" viskade han. Jag förstod ingenting. Hur visste han det? Jag var helt galen i twilight-triologin! Bara någon nämnde det blev jag överlycklig.
Men just då skuggades lyckoruset över av min fundersamhet.
Jake vände sig mot biostolarna.
"Ey!" ropade han och alla åtta personer vände sina huvuden mot oss. "Jasmyn är här nu!" log han. Plötsligt reste sig en kille upp och gick fram till mig.
Jag blev knäsvag när jag såg vem det var.
"Hej" sa han. "Jag är Taylor Lautner" Hans leende var så bländande. Jag ville skrika men mina läppar kunde inte förmå sig med att öppnas.
Taylor log åt mig och gjorde en visande gest mot de sju andra personerna som slutit sig upp bakom honom.
"Detta är Kirsten, Robert, Ashley, Peter, Elizabeth, Kellan och Niki." log han och alla vinkade till mig.
"Tro mig, hon är glad att se er" log Jake åt alla.
Jag kunde inte förstå att jag var här.  Sedan jag läst den första boken var jag helt fast vid twilight. Jag hade läst alla böcker, sett alla filmer och drömt om att träffa just dessa människor. Det var bara ofattbart.
"Justin bad oss komma hit och visa en exklusiv förhanspremiär av Breaking Dawn för dig. Du och Jake kommer att få se första delen utav filmen." log Taylor.
Ursäkta? Sa han precis Justin?
Varför gjorde Justin det här?
"Jasmyn, säg något" sa Jake till mig och knuffade mig i sidan.
"Wow" utbrast jag plöstligt och rodnade åt vad jag sagt. "Det är helt ofattbart att ni är här" la jag till sedan.
"Kom så tittar vi på filmen" log Robert bak bland de andra. Hela gänget satte sig ner i stolarna och jag slog mig ner mellan Taylor och Jake. Jag vred mitt huvud åt Jakes håll medans ett ljus sken upp på den stora skärmen.
"Hnder detta verkligen?" viskade jag. Jake nickade och höll ett finger framför munnen som menade att jag skulle vara tyst. Jag vände huvudet mot skärmen och såg det vita skenet bytas ut mot ett mörkare och bakrundsmusik dånade i högtalarna.
Jag var lyrisk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0