Del 47 - The Jake-time

"Händer detta verkligen?" viskade jag. Jake nickade och höll ett finger framför munnen som menade att jag skulle vara tyst. Jag vände huvudet mot skärmen och såg det vita skenet bytas ut mot ett mörkare och bakrundsmusik dånade i högtalarna.
Jag var lyrisk.



Filmen var verkligen bra. Över mina förväntningar. När filmen var slut blev jag arg, jag ville ha mer! När sluttexterna började rulla reste sig skådespelarna upp.
"Vi ska på en intervju nu" log Taylor. "Ledsen att vi inte kan stanna längre. Hoppas att du gillade filmen!" Jag fick en kram av alla och såg sedan hur de lämnade salongen. Jag var ledsen för att stunden med Taylor, Rob och gänget inte hade varat längre men jag var samtidigt överlycklig. Min dröm om att få träffa rollbesättningen hade gått i uppfyllelse!
Med långsamma rörelser satte jag mig ner på min stol.
"Hur är det?" frågade Jake oroligt.
"Chockat" svarade jag enkelt. Han log åt mig.
"Vill du gå och käka något? Du har ju faktiskt inte ätit frukost" sa han leendes och hjälpte mig upp ur stolen. Påvägen ut från biografen tog jag snabbt upp mobilen och skickade iväg ett sms till Justin. Tack!

"Vad ska du ha?" log Jake till mig när vi satte oss ner på det mysiga mat-cafét.
"En köttfärspaj" log jag tillbaka och han nickade.
"Samma" log han och gck bort till disken för att beställa. Två minuter senare kom han tillbaka med två köttfärspajer, två glas med cola och bestick. Han ställde ner allting på bordet och sedan åt vi.
"Så vad vill du göra mer idag?" fågade Jake och tog en ny tigga av köttfärspajen.
"Hurså? Är du min slav för resten av dagen eller?" svarade jag och log ett flinande leende.
Jake skrattade tillbaka. "På sätt och vis" log han.
"Varför gör Justin det här? frågade jag och petade bort yttligare än paprikabit ur pajen.
"Det är väl hans sätt att be om ursäkt på" svarade Jake och tog en klunk cola.
"Jag undrar bara varför han var otrogen från början." mumlade jag och tog en liten tugga av pajen.
"Jag med" svarade Jake och ställde ner sitt glas med cola.
Jake och jag bytte samtalsämne och satt kvar på cafét och pratade tills det började mörkna utanför. Då gick Jake och betalade och sedan strosade vi hemmåt. Vi gick tillsammans på strandpromenaden och pratade om hur det skulle bli när skolan började igen.
"Jag tror inte det kommer bli samma dom förra terminen" mumlade jag och drog högerskon i marken. "Jag menar; med Justin på lektionerna blir det ju inte samma sak"
"Vi ska ju bara öva inför uppträdandet nu" log Jake till mig. "Du kommer inte behöva prata med honom om du inte vill"
"Du är bäst Jake" log jag tillbaka och la armen om honom.
"Detsamma" flinade han och la en arm om mig.
Två minuter senare var vi framme vid skolan och trots att jag inte ville så såg jag en gestalt sitta nere vid stranden.
"Gå upp sålänge. Jag kommer snart" sa jag till Jake och han förstod direkt när jag började gå mot stranden.
Justin satt nere vid vattenbrynet och lekte med sanden i handen. Jag satte mig ner bredvid honom men möttes inte av hans bruna blick. Då tog jag istället hans hand i min och mötte hans blick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0