Del 48 - The talk

"Gå upp sålänge. Jag kommer snart" sa jag till Jake och han förstod direkt när jag började gå mot stranden.
Justin satt nere vid vattenbrynet och lekte med sanden i handen. Jag satte mig ner bredvid honom men möttes inte av hans bruna blick. Då tog jag istället hans hand i min och mötte hans blick.




Vi sa ingenting utan stirrade bara in i varandras ögon. Jag visste inte vad jag skulle säga. Det var omöjligt för mig att förlåta honom för vad han gjort men jag tyckte endå synd om honom.
Jag la försiktigtmitt huvud på hans axel.
"Tack" viskade jag och tittade ut mot vattnet. Jag kände hur han log men svarad inte.
"Förlåt om jag snor din "tänke-plats" log han mot mitt huvud.
"Du snor den inte så länge du betalar avgift" log jag tillbaka. "Så hosta upp pengarna"
Min kropp skakades av Justins bubbliga skratt. Det var svårt att förstå att någon som kunde vara så härlig kunde såra människor så mycket. Jag var inte uprörd över att Justin varit otrogen, jag vara bara sårad. Jag hade litat på honom och han hade svikit mig.
"Varför sitter du här nere?" frågade jag och fortsatte titta ut över havet.
"Jag hade mycket på hjärnan. Och du har ju berömt den här platsen om sitt lugn så ofta så jag ville testa den." svarade han.
"Vad tänker du på då?" frågade jag och lekte med mina fingertoppar i sanden.
"Dig" svarade han tystare.
Nästan omärkbart stelnade jag till.
"Vad tänker du på om mig då?" frågade jag osäkert.
"Hur mycket jag saknar dig." svarade han lågt.
Men försiktigta rörelser lossade jag min hand ur hans och tog bort mitt huvud från hans axel.
"Jag är ledsen Justin" sa jag och började resa mig upp.
"Snälla Jasmyn" sa han och försökte dra ner mig igen. "Jag vet att jag inte är förlåten men snälla stanna här!"
"Jag kan inte.." mumlade jag svagt och ställde mig upp. "Jag måste vara ifred nu"
Sedan vände jag mig om och gick med försiktiga steg upp mot skolan.
Jag mådde dåligt av hur mycket jag saknade Justin. Men jag visste att jag aldrig skulle kunna förlåta honom. Han kanske var glad med Selena. Eller så hade det bara varit en engångs händelse.
Vem vet? Inte jag.
Jag gick in i mitt och Jakes rum och hörde att han stod i duschen så jag drog av mig mina kläder och satte på mig mina hotpants och en pösig tröja. Sedan la jag mig i sängen. Efter några minuter kom Jake ut i bara kalsonger. Hans sexpack hade blivit synligare sen sist jag såg magen. Hur visste jag inte.
"Du har läcker mage" log jag och blinkade med ett öga.
"Du har läcker kropp" log han tillbaka och la sig på rygg i sin säng.
"Du ska allt få den någon gång" log jag och stängde ögon och somnade direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0