Del 49 - The personality switcher and the friends

Efter några minuter kom Jake ut i bara kalsonger. Hans sexpack hade blivit synligare sen sist jag såg magen. Hur visste jag inte.
"Du har läcker mage" log jag och blinkade med ett öga.
"Du har läcker kropp" log han tillbaka och la sig på rygg i sin säng.
"Du ska allt få den någon gång" log jag och stängde ögon och somnade direkt.





På morgonen vaknade jag av Jakes snarkningar. Det hade jag blivit ganska van av det senaste halvåret. Jag kastade en snabb titt på klockan och såg att den var kvart över tio. Det var ingen idé att somna om. Istället gick jag upp och tog en snabb dusch, fönade håret, satte upp det i en tofs och sminkade mig lätt. När jag kom ut ur badrummet såg jag att Jake vaknat och han log och sträckte på sig i sängen.
"Godmorgon" log jag och möttes av en gäspning.
"Kom hit" mumlade han trött. Jag gjorde som han sa och la mig bredvid honom i sängen.
"Det här känns fel Jake. Jag har bara BH och trosor på mig" sa jag och skrattade in i hans bröstkorg.
"Jag tycker det känns mysigt" svarade han med en blinkning.
"Du är så... Jake!" sa jag och skrattade.
"Vem skulle jag annars vara?" frågade han med ett flin.
"Du kan få vara mig om du vill" log jag.
"Gärna!" skrattade han. "Det måste vara kul att gå runt och ha massor utav killar dregglandes efter sig"
"Visst!" log jag. "Hur är det inte då att vara Jake? Sjunga som en gud, han en kropp som en grekisk gud och dela rum med en grekisk gudinna"
Jake skrattade högt och pussade mig på hjässan. Sedan slog idén mig.
"Jag låtsas vara du idag och du låtsas vara jag" sa jag med ett brett leende.
"Så vi gör som man gjorde när man var liten?" skrattade han.
"Helt klart!" skrattade jag och reste mig upp. Jag gick till garderoben och tog ett par jeans shorts och en pösig magtröja - nära nog mot vad Jake brukade ha. På huvudet tog jag min vita keps och drog ut hästsvansen genom hålet där bak. När jag var klar såg jag Jake gå till sin garderob. Han tog ett par jeans shorts och en vit tröja - helt okej.
"Är vi lika varann?" log jag.
"Jag behöver inget smink va?" frågade han osäkert. Jag skrattade åt honom innan jag tog honom i handen och vi gick ner och åt frukost.
Vi åt frukost ganska snabbt innan vi gick upp till rummet igen. Snabbt bytte vi om till badkläder innan vi gick ner till stranden. Vi kom överens om att han inte behövde ha bikini, men det krävdes mycket skratt för att komma fram till det.
På stranden var det lika tomt och tyst som vanligt. Jag gjorde som Jake brukade göra och hoppade ett klantigt hopp ut i vattnet. När jag kom upp till ytan såg jag hur Jake gjorde löjliga rörelser när han gick i vattnet från stegen.
"Så gör ju endå inte jag!" skrattade jag och skvätte vatten på honom. Då hoppade han i och simmade fram till mig. Vi badade och skrattade ett tag innan vi la oss och solade på stranden.
"Hur är det mellan dig och Justin nu då?" frågade han efter en stunds tystnad. Jag tänkte efter. Vi hade inte sagt så mycket igår men det vi sagt hade betytt en hel del. Justin hade fortfarande känslor för mig men ärligt talat började mina dö ut. Justin hade sårat mig men jag hade försökt förlåta honom. Men det fukade verkligen inte.
"Inte så bra tror jag" mumlade jag.
"Har det hänt något nytt eller? Vad hände ni igår?" frågade han och tog min hand. Han märkte att det var jobbigt att prata om och att jag ville ha han nära.
"Han har fortfarande känslor för mig" sa jag.
"Och du har inga känslor för honom?" frågade han.
"Jag vet inte" suckade jag. "Han sårade mig verkligen"
"Jag önskar jag kunde hjälpa dig" sa Jake och tryckte lite hårdare i in hand.
"Problemet är att jag ser honom som en vän. Han sårade mig som min pojkvän men inte som min vanliga vän" mumlade jag.
"Så hur blir det nu då?" undrade han.
"Jag får se. Jag kanske kan förlåta honom men det kommer bli svårt. Han förstörde halva mig." mumlade jag.
Jake öppnade munnen för att säga något men blev avbruten av en killröst.
"Vilket jävla ställe! Det är ju helgrymt!" Jake och jag vände våra huvuden mot dit rösten kom ifrån. Vi blev förvånade av vad vi mötte.
Justin och två andra killar kom gåendes mot oss. Jag hade aldrig sett killarna förut men dom såg ut att vara i samma ålder som Justin.
"Fan vilken ball strand!" sa en av killarna. Det var inte samma röst som tidigare. Killen som berömt stranden hade snaggat hår och den andra hade lite längre än Justin.
"Sisten i!" ropade den snaggade killen. Alla tre sprang ut på bryggan, utan att ha sett oss ligga på stranden, och kastade sig i vattnet.
"Vilka är dom?" viskade jag till Jake.
"Ingen aning" viskade Jake tillbaka. "Kanske några han spelat in en låt med?" Jag nickade tyst och fortsatte titta på hur Justin och de andra två badade. Jag förstod att killarna hette Ryan och Chaz men förstod inte vilka det var. Efter ett tag hade Justin sett oss och vinkat och vi hade vinkat tillbaka. Mer än så hade vi inte gjort.
"Jag svettas ihjäl" sa Jake efter ett tag.
"Jag med" mumlade jag. "Tror du vi kan bada?"
"Varför skulle vin inte kunna bada?" flinade Jake och reste sig upp. "Tror du att vattnet kommer äta upp dig eller?"
"Tyst med dig!" skrattade jag. "Jag menar att vi kanske stör Justin och dom?"
"Skit i det!" sa Jake och drog upp mig på hans rygg. Jag skrek högt när han sprang upp på bryggan och dumpade av mig i vattnet.
"Jake!" skrek jag när jag kom upp till ytan. När jag öppnade ögonen möttes jag av stänkande vatten från Jake som gjorde bomben. Det salta vattnet sved i ögonen och jag simmade bort till badstegen för att gnugga bort det.
"Hur är det?" hörde jag Justins röst. Jag hade gnuggat mina ögon en stund men det sved fortfarande.
"Jag ser inget" skrattade jag.
"Gnugga mer" hörde jag antingen Ryan eller Chaz säga.
"Vad tror du jag gör?" skrattade jag. Jag försökte öppna ögonen och kände att saltet var borta. Jag blinkade några gånger och kunde sen se normalt.
"Är du okej?" frågade Justin. Jag log åt honom.
"Jadå" svarade jag och gick upp på bryggan. Jake hade kommit upp till ytan och simmat bort till badstegen där jag suttit.
"Du ska få igen!" skrattade jag och dök i vattnet bredvid honom.

Jake och jag badade tillsammans med killarna ett tag. I början var det lite underlig stämning men efter ett tag blev den okej. Det var fortfarande lite stel mellan mig och Justin men vi pratade lite då och då.
"Vad gör ni här då?" frågade jag Chaz och Ryan när vi gick tillbaka till skolan senare på kvällen.
"Vi är här och hälsar på Justin. Vi stannar tills skolan börjar igen" log Chaz.
Jag nickade. Vi fortsatte snacka tills vi kom till hissen och jag och Jake skulle gå av. Vi bestämde att vi skulle ses i lobbyn om en timma och sedan skulle vi gå ut och äta middag.
Jake och jag tog varsinn snabb dusch och fixade iordning oss. När vi kom ner i lobbyn såg vi killarna klänga sig på varandras ryggar och vi kunde inget annat än att skratta åt dom. Vi hade fått reda på att Chaz och Ryan var Justins bästa vänner från Justins hemstad. Dom såg verkligen ut att ha kul tillsammans.
En liten del av mig saknade när jag kunde ha så kul med Justin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0