Del 50 - The reunion

Jake och jag tog varsinn snabb dusch och fixade iordning oss. När vi kom ner i lobbyn såg vi killarna klänga sig på varandras ryggar och vi kunde inget annat än att skratta åt dom. Vi hade fått reda på att Chaz och Ryan var Justins bästa vänner från Justins hemstad. Dom såg verkligen ut att ha kul tillsammans.
En liten del av mig saknade när jag kunde ha så kul med Justin.




Kvällen spenderades inte på en resturang med middag. Istället bjöd Justin på glass som vi åt tillsammans på stranden. Vi hade det riktigt mysigt i solnedgången och Chaz och Ryan var verkligen goa killar. Justins leende såg så annorlunda ut när han var med dom. Det hade ett annat bländande sken än vanligt.
Justin, Ryan och Chaz sprang runt i vattenbrynet och skvätte vatten på varandra medans Jake och jag satt vid stranden. Jag kunde känna Jakes fingrar leka i sanden runt mina händer.
"Dom ser ut att ha det riktigt kul tillsammans" sa jag lågt med ett leende och la mitt huvud på Jakes axel. Jag kände hur Jake gav ifrån sig en djup suck och pussade mig på hjässan.
Justin kom och drog upp mig och Jake och sa åt oss att ställa oss vid vattenbrynet. I handen höll han en kamera.
"Hoppa!" sa han och klickade till  en bild när vi var uppe i luften. Justin log åt oss och sa att vi kunde sätta oss ner igen eller vara med och busa i vattnet. Jag och Jake valde det förstnämda. Efter några minuters flams i vattnet kom killarna upp. Chaz och Ryan satte sig mitt emot mig medans Justin satte sig snett bredvid mig. Jag såg att han tittade på mig så jag gav honom ett vänskapligt leende.
Chaz hår var blött så han rufsade till det till en busig frisyr.
"Hur känner ni varann?" frågade han och nickade mot mig och Jake.
"Rumskamrater" log Jake. Chaz och Ryan gav oss två förvånade blickar.
"Delar killar och tjejer rum?" frågade Ryan med ett skumt ansiktsuttryck.
"Antagligen" svarade Jake med ett leende.
"Wow" log Ryan. Jag gav han ett kort flin och såg han öppna munnen igen. "Vad säg som att vi sätter på lite musik?" frågade han glatt.
"Ska man slösa pengar på en musikspelare när man har två sång-gudar sittande hos oss?" frågade jag med ett flin och gav Justin och Jake varsin roande blick.
"Det är faktiskt tre sång-gudar här" log Justin. Jag tittade snabbt på Ryan och Chaz.
"Vem av dom kan sjunga?" log jag.
"Ingen. Du kan" svarade Justin med ett vackert leende. Varför skulle han alltid blända mig med sina rader utav perfekta vita tänder? Det var ett fusk, ett övertag.
"Jo men precis" svarade jag ironiskt. Justin nickade.
"Det kan du ju?" sa han uppmuntrande.
"Låt oss höra!" sa Chaz. Jag gav honom en obekväm blick. Inte en chans att jag kunde sjung här. Jag tittade utdraget på Jake. Snälla förstå! tänkte jag och pressade fram en olycklig blick. Som tur var förstod Jake och öppnade munnen.
"Jag tror inte det är en så bra idé" mumlade han. "Jasmyn och jag måste gå" sa han lågt och reste sig upp. Han räckte ut sin hand och drog mig upp. Justins blick brände i nacken. Den var ledsen. Han hoppades på att jag skulle stanna.
"Det var trevligt att träffas grabbar" log jag till Chaz och Ryan. Ryan gav mig en häpen blick.
"Grabbar? Vi är män!" sa han och blåste upp sig. Jag skrattade lågt och gav dom sedan ett leende. Sedan vred jag huvudet till Justin.
"Ring mig sen är du snäll" sa jag och såg hur Justins ögon velande mellan lycka och ledsamhet. Men han nickade om pressade fram ett kort leende. Sedan vände Jake och jag oss om och gick mot skolan.
"Tack" mumlade jag och lutade mitt huvud mot hans axel.
Medans vi gick mot skolan fylldes min hjärna med Justin.
Hur kände jag för honom? Jag älskade honom men inte som mer än vän. Eller gjorde jag? Vad jag visste var att jag inte kunde förlora honom som vän, det var därför jag bad honom ringa mig. Så vi kunde träffas och ha ett riktigt snack.
Justin hade funnits där för mig enda sedan jag kom till LA. Han hade funnits där för mig när jag var ledsen och behövde tröst, när jag behövde någon att prata med och behövde någon att skratta med. Han hade alltid stått vid min sida.
Jag kände plötsligt ett sug efter att sjunga och bestämde mig att säta mig med gitarren när jag kom upp på mitt rum. Vem vet, Justin kanske hade rätt? Jag hade kanske en bra sångröst? Men inte en chans att den nådde upp till Jakes och Jutins röster.
Jake och jag gick in i skolan när en vuxen man kom gående mot oss. Han hade en kraftig mage och kort svart skäggstubb. Jag mindes honom som studievägledaren.
"Jake!" sa han. "Mr. Garison, kan vi talas vid ett tag?" sa han och nickade mot sitt kontor som låg en bit ner i korridoren. Jake gav mig en kort blick och jag nickade åt honom och menade att det var okej. Mr. Garison drog iväg Jake till sitt kontor och jag tog hissen upp till vårt rum. Väl där drog jag fram min gitarr och ett skrivhäfte. Jag drog med fingrarna på strängrna tills jag fick fram en melodi och sedan satte jag in passande låttext. När jag var färdig drog jag ett tjockt sträck under låtens namn; Top of The world. Jag släppte pennan och tog upp gitarren i famnen igen. Men jag hann inte spela innan min mobil började ringa. Displayen pryddes av Justins namn och en bild på oss vi tagit på stranden en månad tidigare.
"Hej!" svarade jag glatt när jag tryckt på den gröna luren.
"Hej" svarade han med ett försök till glädje i rösten. "Ville du något speciellt?"
"Kan du träffa mig vid stranden om en kvart?" frågade jag osäkert. "Jag har något jag vill spela för dig."
"Självklart" svarade jag och jag hörde äkte glädje i hans röst innan han la på luren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0