Del 54 - The hangover

Jag tittade på vem det var och såg Jake stå bredvid mig. Hans ansikte var ursinnigt och hans ögon var fyllda av hat. Hans armar och händer var spända och man såg att han fick anstränga sig för att inte hoppa på Justin och slå ihjäl honom. Han gav mig en kort blick som menade att han inte skulle skada Justin om han inte skadade honom.
Allt var så klart just då. I den där tysta sekunden.
I nästa sekund kastade sig Justin över mig igen men Jake var inte långt efter och drog bort honom därifrån.
Det var då det ballade ur.




Först förstod jag inte att blodet från Jakes läpp var riktigt, att det smockande ljudet när deras händer träffade den andras kroppsdelar. Först förstod jag ingenting. Jag var inte i min kropp. Det var som om jag stod bredvid och såg allt hända utan att förstå det.
Efter ett tag kom verkligheten ikapp mig. Slagsmålet som utspelade sig framför mig var riktigt. Mina bästa vänner slog ihjäl varann framför mina ögon. Men endå kunde jag inte göra något. Jake fick snabbt övertag om Justin tackvare sina MMA kunskaper.
Tillslut fick min hjärna kontakt med mina nerver. Jag kände hur jag kunde röra min kropp och kastade på mig mina nerblodade vänner.
"SLUTA!" vrålade jag och försökte dra dom från varandra. Chaz och Ryan var också där och försökte dra isär dom. Men Justin var på Jake som en blodtörstig tiger. "SLUTA!" skrek jag igen och kände hur de båda ryckte till. Jag slet i Justins kropp och fick tillslut bort honom från Jake. Där fångade Chaz och Ryan in honom medans jag ställde mig mellan Jake och Justin. Jag höll mina armar om Jake och vände huvudet mot Chaz och Ryan som kämpade med att hålla kvar Justin.
"Ta honom till rummet och håll kvar honom där. Stick!" fräste jag. Med slit, ryck och en hel del slag från Justins håll lyckades Ryan och Chaz få ut honom ur rummet. Jag stängde snabbt dörren och låste den. Med en snabb rörelse vände jag min mot Jake.
Där stod han. Blod rinnandes från läppen, ett redan svullet öga och höll sig smärtande över revbenet.
Mina ögon kastade blixtar på honom och jag ville så gärna slå honom. Men jag höll mig tillbaka, samma sak som han gjorde.
"Är du okej?" frågade jag ansträngt och han nickade stumt. "Gå och lägg dej" mumlade jag och trängde mig förbi honom. Jag gick fram till min garderob och öppnade en av lådorna. Där i hade jag olika, nödvändiga grejer. Jag tog fram en rulle med plastpåsar och ryckte bort en. När jag vände mig om och började plocka upp alla flaskor från golvet såg jag hur Jake la sig ner på sängen med ryggen mot mig. Jag försökte vara tyst när jag plockade upp alla flaskor och jag tror jag lyckades. Efter någon minuts städande hörde jag Jakes snarkningar fylla rummet.
Jag fortsatte plocka flaskor och när jag var klar med det tog jag upp krossade chips som var intrampade i mattan, tvärtade bort fläcken av smält choklad som skapats under kvällen och tog upp de 20 talet plastmuggar Jake försökt blanda drinkar i. Resultatet skulle blivit vodka och cola. Det var först efter att han hällt upp vodka i de tio första glasen som han märkte att vi inte hade någon cola. Då hade han shottat alla glasen själv.
Fläcken i mattan var svår att få bort men det fanns ett annat märke. En stor blodfläck framför badrumsdörren. Det fanns inte en chans att jag kunde skilja på om det var Justins eller Jakes blod men jag satte mig ner med en skurborste och skrubbade mattan. Den ville inte försvinna helt men efter tio minuters skrubbande kunde man bara se fläckens konturer. Påsarna med flaskor och skräp stod vid ingången och skulle bli uttagna på morgonen. Jag kastade en snabb blick ut genom fönstret och såg hur solen började gå upp. Med en suck gick jag och la mig i sängen. Jag drog av mig mina shorts och min tröja men behöll bh och trosor på när jag kröp ner under det svala täcket. Två sekunder senare föll jag in i min baksmällssömn.

Sakta vaknade jag upp ur min djupa sömn. Jag hörde ljud runt om mig, två personer som pratade. Med ett öra lyssnade jag och hörde två killar tala lågt till varandra. Den ena rösten kunde jag identifiera till Jakes men den andra var svårare. Den var sprucken och för låg att höra.
Jag vaknade upp och slog upp ögonen. Det starka ljuset från fönstret bländade mig ochjag la en arm över mina ögon. Jag hörde fortfarande Jake röst prata på. Visst var jag sur på honom från inatt men just nu var jag för trött för att vara arg. Jag tog upp min telefon. 11.23. Bara?
Jag suckade. Min kropp längtade efter mer sömn men jag hade aldrig kunnat somna om så varför skulle jag kunna göra det nu?
Med tunga steg masade jag mig upp ur sängen och gick tyst till garderoben. Jag tog ut en blå bikini innan jag tassade in i badrummet. När jag gick förbi dörren slängde jag en blick mot vilka det var.
Jake tittade nyfiket på mig och bekom honom kikade Chaz fram. Jag gav Chaz ett svagt leende innan jag vände mig om utan att ge Jake en blick. Han suckade medans jag gick in i badrummet och låste om mig.
Jag hoppade in i duschen och stod där riktigt länge. Vattnet skäljde och värmde min kropp och jag tvättade gåret flera gånger för att få bort Justins händer. Dom satt fortfarande kvar där.
När jag kom ut ur duschen torkade jag mig med handduken och tog på mig min bikini. Jag fönade håret och sminkade mig lätt innan jag gick ut. Jake låg i sin säng med jag gav honom ingen blick utan gick direkt till min garderob.
"Godmorgon" försökte han men fick inget svar. Förstod han inte hur sur jag var? Han hade gett en av mina bästa vänner blåmärken, blåtiror och en sönderslagen kropp mitt framför mina ögon!
Jag drog fram ett par jeans shorts, en vit spets magtröja, ett blått halsband och drog på mig mina vita converse. Jake försökte få kontakt med mig igen men jag gick bara ut från rummet och smällde igen dörren. I min ficka hade jag plånbok och mobil. Med det kunde jag överleva en dag i stan.
Jag gick ut ur skolan och ner på strandpromenaden där jag började gå mot stan. Egentligen var det inget speciellt jag behövde ha men vad annars skulle jag kunna göra? Jag orkade verkligen inte prata med Jake nu. Även om Justin hade varit en riktig idiot igår kväll så var han endå min bästavän. Han hade bara fått lite mycket att dricka. Jake hade inte behövt slåss med honom framför mina ögon.
Jag stängde av alla tankar på Justin och Jake och njöt bara av att gå på den soliga vägen. Tjejer kom springandes i hotpants och en sportbh, killar gled runt på skateboards och kärlekspar gick runt hand i hand.

Stan var redan full utav solbrända turister som shoppade allt de kom åt. Jag gick själv in i min favoritbutik. Det var en liten butik som låg precis vid strandpromenaden. I butiken kunde man hitta magtröjor, slitna shorts, söta blusar, tighta jeans, kepsar och snygga väskor. Precis min stil! Inte en enda gång hade jag lämnat butiken utan minst två påsar.
Jag gick in i butiken och möttes av butikpersonalens trevliga, men falska, leenden. Det var inte mycket folk i butiken så jag kunde gå runt i lugnt tempo och titta på all. I slutändan gick jag in i provrummet med två par jeans, ett par jeansshorts, tre magtröjor och en söt blus. Jag stod i provrummet ett bra tag och tittade hur min kropp såg ut i kläderna ur olika vinklar. Tillslut var jag tvungen att bestämma mig för vad jag ville ha och gick till kassan med en av magtröjorna, shortsen, ett par jeans och en keps jag tagit med mig påväg till kassan. Beloppet blev inte så högt som jag trott att det skulle bli så jag gick glatt ut ur butiken med tre påsar. Bredvid butiken fanns ett litet café med uteservering. Jag gick in och köpte en isthé att smutta på. Vid borden satt flera andra ungdommar och njöt av solen.
Jag gick runt med min isthé och jnöt utav den, jag älskade verkligen isthé! Medans jag smuttade på drickan fortsatte in i stan. Jag gick in i flera affärer och lämnade de flesta med antingen en eller flera påsar. Efter tio affärer och yttligare fyra påsar tog jag upp min mobil och såg att klockan redan hunnit bli halv sex. Jag började gå tillbaka till skolan i ett lugnt tempo. I mina påsar hade jag yttligare några magtröjor, blusar, shorts och en riktigt snygg svart handväska. Jag tog upp min mobil som låg i fickan och pluggade in ett par vita hörlurar jag köpt under dagen. Sedan klickade jag igång Swedish House Maffia och njöt av min promenad tillbaka till skolan.
Solen hade börjat gå ner över havet när jag kom tillbaka till skolan. I mina öron spelades fortfarande musik. Glada sommarlåtar fyllde mitt huvud och jag diggade glatt med i takten. Jag gick in i hissen och åkte upp till mitt rum. Där låste jag upp dörren och gick in i mitt rum. På Jakes säng såg jag Jake och Justin sitta. Båda såg allvarliga ut. När jag kom in tittade båda på mig. Jag gav dom ett gulligt, men snabbt, leende och stängde dörren. Musiken spelades fortfarande i mina öron och jag gungade med lite i takt till musiken när jag gick till min säng. Jag slängde mina påsar på sängen och tog ut mina nyinköpta kläder. Sedan la jag in dom i garderoben. Jag tog alla påsar i handen och vände mig om mot badrummet. Påvägen dit såg jag jake och Justin prata tyst och intensivt om något men jag orkade inte bry mig.
Nattens fight var inte mitt problem, den var deras. Dom fick lösa den hur de ville, jag brydde mig inte.
Jag gick in i badrummet och slängde mina plastpåsar i papperskorgen som stod bredvid handfatet. Sedan tvättade jag snabbt ansiktet och fick bort mitt smink. Jag torkade mig med en handduk i ansiktet och tog den sedan under armen. När jag lämnade badrummet vände jag mig till Jake och Justin som satt kvar på Jakes säng. Jag tog ut min ena hörlur ur örat och frågade:
"Ska ni med ner och bada?" Jag lät säkert tyken men jag brydde mig inte. Jag brydde mig inte ens om dom skulle med eller inte. Egentligen frågade jag bara för att.
Både två nickade stumt och reste sig upp ur sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0