Del 55 - The make up

När jag lämnade badrummet vände jag mig till Jake och Justin som satt kvar på Jakes säng. Jag tog ut min ena hörlur ur örat och frågade:
"Ska ni med ner och bada?" Jag lät säkert tyken men jag brydde mig inte. Jag brydde mig inte ens om dom skulle med eller inte. Egentligen frågade jag bara för att.
Både två nickade stumt och reste sig upp ur sängen.




Jake och Justin gick steget bakom mig ner till stranden. När vi kom fram slängde jag mina saker i sanden och gick ut på bryggan. Jag satte mig på bryggkanten och badade fötterna. Bakom mig hörde jag Justin och Jake komma och båda hoppade i vattnet. Justins huvud dök upp över ytan någon meter framför mig och han slängde håret i en hairflip för att bli av med det. En sekund senare dök Jakes huvud upp bredvid.
Jag funderade på vad dom pratat om när dom satt på sängen. Dom hade väl bett om ursäkt för slagsmålet igår och sedan hade Justin berättat hur allt hade gått till. Jake hade säkert fått höra hur full han var och skrattat lite åt sig själv.
"Ska du inte bada?" frågar Jake och avbryter mina tankar. Jag nickar och reser mig upp. Sedan dyker jag i vattnet. När jag kommer upp till ytan ser jag Justins djupa ögon en halvmeter från mina. Jag vänder bort huvudet och simmar bort till stegen. Där sätter jag mig och ser han dyka ner under vattnet.
"Förlåt" hör jag Jake säga när Justins huvud försvinner ner i vattnet. Jag tittar på honom och ser hur han sorgset försöker hålla ansiktet i ett slätt ansiktsuttryck.
"Det är lugnt" ler jag och inser att det nästan är sant. Jag kan inte vara arg på att dom slåss, det är deras val.
Jag ser Justin komma upp till ytan och ger honom ett kort leende också innan jag hoppar ner i vattnet igen. Jake simmar fram till mig och ger mej en kram och jag kramar honom tillbaka. Bakom mig känner jag hur Jake och Justin utbyter en blick. Vilken sorts blick det är vet jag inte. När jag släppte Jake kunde jag se Justins ansiktsuttryck. Han var sårad för att han inte var förlåten. I hans ögon såg jag att han inte visste hur han skulle starta ursäkten och jag tänkte inte hjälpa honom. Bredvid mig såg jag Jake lura med ett busigt ansiktsuttryck. När jag vände mig åt honom såg jag hans händer sänkas mot mitt huvud och sekunden efter var jag under vattenytan. Jake tryckte ner mig under vatten med hög fart. Jag tog tag om hans ben och sekunden efter var han också under vattnet. När vi både kom upp till ytan skrattade vi båda.
"Jake!" fnissade jag. Han log brett. Solen sken på hans ansikte och fick hans vita tänder att glänsa. Jag skvätte vatten på honom innan jag hoppade upp och satte mig på bryggan. Jake flinade åt mig och simmade fram till mig.
"Vad sägs om en filmkväll?" log han och lekte med mina fötter. Idén lät lockande.
"Gärna" log jag. "Ska du också vara med Justin?" frågade jag utan något vidare intresse. Han skakade på huvudet.
"Jag lovade att hitta på något med Chaz och Ryan" svarade han mumlandes.
"Var är dom föresten?" frågade jag.
"Dom skulle träffa någon kompis idag" svarade han och tog ett stort simtag för att hålla sig vid ytan.
"Kul för dom" log jag uttråkat.

Jake låg i sin säng utan tröja med iPaden vilande på magen när jag kom ut från badrummet. Jag gick bort till min garderob i underkäder och letade upp något mysigt att ha på mig.
"Vilken film blir det?" frågade jag och drog ut ett par blåa shorts. Jag tog på mig dom och kröp sen upp i Jakes famn. Han gillade att mysa med mig när jag inte hade tröja på mig, typiskt Jake.
"American pie?" log Jake och gav min kropp en extra blick. Jag nickade åt honom medans han klickade igång filmen. Jake la sin armom mig så jag kunde lägga mitt huvud på hans axel.
Han andades djupa andetag och mitt huvud reste sig och sjönk i takt med hur hans axlar rörde sig i andningen. Jag var omfamnad av Jakes söta, manliga doft.
På iPaden såg man bröst, bröst och åter bröst. Jag log och tittade på Jake. Han tittade tillbaka på mig och log också.
"Du vet att det fins riktiga bröst här va?" frågade jag retsamt och pekade på mina bröst.
"Men dom får man ju aldrig se!" svarade han med fejkad sorgsenhet.
"Du har ju aldrig frågat" svarade jag med ett flin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0