Del 58 - The kisses

"Minns ni vad ni lovade mig nu?" log jag till grabbarna. Dom spelade oförstående så jag citerade Jake.
"Om du spenderar kvällen med oss utan tröja kommer vi låta dej välja vad vi ska göra" sa jag med busig blick mot Jake.
"Fasen också" mumlade Jake och skrattade.
"Har ni någon flaska någonstans?" frågade jag och tittade på Justin. Han pekade på sitt sängbord där en tom colaflaska stod. Jag tog den och satte mej ner mellan Justin och Jake.
"Hurså?" frågade Justin.
"Dags för snurra flaskan" sa jag med ett busigt leende på läpparna.




Killarna gav mig alla varsin förvånad blick.
"Vad?" flinade jag. "Jag är tjej, vi gör sånt här ibland!" sa jag med ett skratt. Killarna tittade på mig när jag la handen med flaskan i mitten och snurrade den. Den saktade in och pekade på Jake.
"Det kanske borde vara fler tjejer här inne? Du kommer nog bli ganska trött på mina läppar" flinade Jake och lutade sig fram mot mig med plutande läppar. Jag satte mitt finger för dom och tryckte tillbaka honom ner på hans plats.
"Sakta i backarna" skrattade jag. "Du ska pussa Ryan!"
Bådas ögon blev stora som ägg. Chaz och jag bröt ihop av skratt.
"Kom igen!" skrattade jag. "Ni har inget val!"
Motvilligt lutade grabbarna sig mot varandra och deras läppar mötte varandras för bråkdelen av en sekund. Efteråt lutade båda sig tillbaka och strök äcklat av sina läppar med baksidan av handen.
"Fifan" sa jake och gav Ryan en sur blick. Ryan svarade med ett brett flin.
Jake la handen på flaskan och snurrade den. Den pekade tillslut på Justin. Jake gav mig en busig blick.
"Payback" log han innan han vände sig till Justin. "Kyss henne. Med tunga och allt. Ge mig passion!" skrattade han.
Jag tittade på Justin som gav mig en tveksam blick.
"Det är okej" log jag och väntade på att han skulle kyssa mig. Han lutade sig långsamt mot mig och det gick verkligen i slowmotion. Tillslut fick jag nog så jag tog Justins huvud mellan mina händer och tryckte mina läppar mot hans. Jag brottade ner honom i mattan så jag stog på fyra över honom. Han öppnade försiktigt sin mun och jag gjorde detsamma. Sedan möttes våra tungor.
Jag visste inte hur jag skulle reagera på allting. Om jag skulle bli sur eller glad över att få kyssa Justin. Men mitt humör ändrades inte. Jag såg vår kyss som något två vänner kunde göra för att ha skoj.
I bakrunden hörde jag busvisslingar och applåder. Långsamt satte jag mig på min plats igen och såg Justin sätta sig upp. Han såg mig djupt i ögonen. Hans ögon fick plötsligt liv. Dom hade vart så tomma de senaste dagarna och jag var så glad över att se liv i dom igen.
"Highfive?" log jag och höll upp handen. Han log och slog till den så ett smackande ljud hördes i hela rummet. Sedan snurrade han flaskan. Den stannade på Chaz.
"Ryan" log Justin och tittade på Chaz. Han flämtade till och öppnade munnen.
"Aldrig! Då tar jag hellre Jake!" sa han äcklat.
"Men gör det då!" skrattade Justin.
"Med nöje!" svarade Chaz kaxigt och gav Jake en lätt vidrörning med sina läppar.
Kvällen fortsatte med flera skumma kyssar. I en minut fick jag ett råhångel av Ryan som Chaz bestämt och som hämd skulle han kyssa Justin. Skratten fanns i rummet hela tiden.
Det som gjorde mig mest glad var att Justin hade liv igen. Han hade varit så grå de senaste dagarna att jag var rädd att han skulle försvinna. Nu satt han bredvid mig och sprudlade av glädje.
Vid ett-tiden lämnade jag och Jake de trötta grabbarna och gick till vårat rum.
"Gillade du kvällen?" frågade jag när vi gick in i vårt rum.
"Nja. Lite för bögigt" skrattade Jake.
"Är du en homofob?" frågade jag med ett skratt.
"Nejdå. Jag hade bara hoppats att få lite mer hetrosexuella kyssar under kvällen." log han.
"Det kan du få närsomhelst" svarade jag. "Du behöver bara säga till." Jag ställde mig framför garderoben och började leta efter min sovtröja. Den fanns ingenstans.
"Jake har du sett min sovtröja?" frågade jag och vände mig om. Jag krockade in i Jake. Försiktigt tittade jag upp och in i Jakes mörka, djupa ögon.
"Till" sa han och tryckte hårt sina läppar mot mina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0