Del 61 - The textmessages

Jag satt i aulan på skolan och spelade lite. Det var det som lugnade ner mig när jag var ledsen. Jag hade suttit där i några timmar utan att tänka på något annat än Jasmyn. Orden från vårt gräl på stranden fick mig att gråta. Det var inte menat att hon skulle bråka. Hon skulle inte följa efter mig när jag sprang ut ur rummet. Hon skulle inte få se mig gråta.
Om hon bara visste hur mycket jag älskade henne. Hur otroligt gärna jag skulle göra vad som helst för att göra henne lycklig.
Men vissa saker var visst omöjliga. Vissa saker kunde man inte göra.
Jag drog ännu ett drag på strängarna och den klara tonen ekade i den tomma aulan.
Jag älskar dig Jasmyn. Snälla förlåt mig.



JASMYNS PERSPEKTIV:
På morgonen vaknade jag av att någon petade mig på axeln. Jag gnydde trött och vred på mig.
"Jasmyn" sa Chaz lågt och skakade mig försiktigt.
"Vad?" gnydde jag och öppnade mina sömniga ögon.
"Jag måste snacka med dig" mumlade Chaz och satte sig på min säng. "Det är viktigt" Med trötta rörelser satte jag mig upp. I ögonvrån såg jag att Jakes säng var tom och inga ljud kom från badrummet. Han var inte där.
"Vad har hänt?" frågade jag och virade täcket runt mig.
"Jag vill bara snacka lite med dig" sa han och blinkade en aning sorgset. "Om Justin"
Jag svalde innan jag nickade. "Prata på" sa jag och kliade mig på kinden.
"Han är verkligen nere" suckade Chaz. "Du kanske inte har spenderat tillräckligt mycket tid med han det senaste men han är verkligen nere. Jag pratade med han i telefon några gånger när ni var tillsammans och han lät verkligen lycklig. Efter att ni gjorde slut så låter han tom" sa Chaz och tog ett andetag. "Även om han gjort lite fel saker så betyder det inte att du inte ska förlåta honom. Han älskar verkligen dig Jasmyn, på alla sätt som finns." Han började gräva i sin jeans ficka och tog upp sin mobil. Han klickade runt och öppnade en sms-konversation.
"Läs det" beodrade han. "Justin och jag skrev det igårkväll."
Jag svalde hårt innan jag läste smsen. Jag log lite åt vad han döpt sig och Justin till i kontaktboken.

Justin the lame nerd:
Jag stannar i aulan ett tag till, vill få ut mig det mesta. Hoppas att du och Ryan överlever utan mig..
Känner mig grymt ledsen efter allt med Jasmyn som hänt det senaste, orkar inte riktigt träffa någon nu.

Chaz-man - ROCKS:
Vi förstår dig. Ta den tid du behöver kompis! Vi finns här om du vill snacka.
Får man fråga vad som hände på stranden?

Justin the lame nerd:
Vi skrek bara på varann och jag har aldrig mått sämre i hela mitt liv. Jag älskar henne och ville bara dö när jag såg hur ledsen hon var. Livet kommer aldrig bli detsamma igen..

Chaz-man - ROCKS:
Säg inte så! Jag kan snacka med henne om du vill!

Justin the lame nerd:
Det kommer bara bli värre. Man får väl lämna henne ifred med ake. Dom verkade ju ha det mysigt tillsammans.

Chaz-man ROCKS:
Förstår att det inte var så roligt att se dom tillsammans men du får vara stark. Visa henne vem som är boss. Du är Justin Bieber för sjutton gubbar!

Justin the lame nerd:
Just nu vill jag hellre vara Justin Knight.

Chaz-man - ROCKS:
Kom igen nu! Ryck upp dig inna jag kommer ner till aulan och rycker upp dig hit! ;)

Justin the lame nerd:
Godnatt Chaz, du ska sova. Jag sover jag här.

Chaz-man - ROCKS:
Åh, pusspuss på dej min prins! Sov gott min sköna! (Hoppas du förstår att det var ett skämt!)

Justin the lame nerd:
Kopierar smset och tar bort inomparantes-texten. Sedan läggs det upp på twitter!

Chaz-man - ROCKS:
Hämnden kommer! Men vi hörs!


Jag svalde och släppte telefonen i Chaz knä. Han älskade mig, det visste jag. Men jag visste inte att han ville bli Justin Knight - det betydde giftemål! Han ville gifta sig med mig och ta mitt efternamn! Eller?
Jag reste mig stelt upp och gick mot dörren.
"Vart ska du?!" ropade Chaz. Jag behövde inte svara. Han visste att jag skulle till Justin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0