Del 63 - The goodbye

"Tack för att du förlät mig" svarade Justin och log svagt tillbaka.
Jag stannade mitt på strandpromenaden vilket Justin inte var beredd på. Han gick två steg utan att märka att jag stannat. När han vände sig om och tittade oförstående på mig så kunde jag inget annat än att lägga mina armar runt han. Min kropp pressades mot hans och jag kände mig så underbart, fantastiskt lycklig.



När jag kom in på rummet såg jag att Jake sov. Han låg med öppen mun och snarkade högt. Jag tassade förbi han och gick till min garderob och lämnade av min shoppingpåsar. Sedan tog jag min sovtröja och bytte om till den. Jag smög snabbt in i badrummet och borstade tänderna. Min kropp längtade oerhört efter att få krypa ner under täcket. Jag tvättade snabbt bort sminket, tvättade mig med cleracil och borstade snabbt igenom håret innan jag kröp ner under täcket.

På morgonen vaknade jag av att min mobil vibrerade. Jag stönade högt och tittade på den. Displayen lös upp av Justins namn och jag log svagt medans jag öppnade smset.
"Jasmyn! Skynda dig till lobbyn, Chaz och Ryan åker om tio minuter! Skynda, skynda, skynda!"
Jag flämtade till och kastade mig ut ur rummet.
Jag kunde inte fatta att Chaz och Ryan skulle sticka redan! Och det betydde att skolan började imorgon.. Fan!
Hissen åkte långsamt ner och släppte av mig i lobbyn. Jag sprang till utgången där jag såg Chaz krama om Justin.
"Grabbar!" ropade jag och log. Alla fyra tittade på mig när jag kom joggandes fram till dom i bara sovtröjan.
"Du var en snabb jävel du!" skrattade Ryan och kramade om dig.
"Jag kommer sakna dig kompis" log jag och kramade honom tillbaka.
"Chaz och jag kommer tillbaka i maj när ni har uppvisningen. Leta efter killarna med stora plakat i publiken" log han och släppte mig.
"Jag hoppas att det kommer stå att jag är bäst?" skrattade jag och backade bakåt ett steg.
"Självklart" log Ryan och backade ett steg och släppte fram Chaz. Han la armarna runt mig också.
"Ha det så bra Jas" sa han in i mitt hår och pussade mig på hjässan.
"Jas? Har jag fått ett smeknamn nu också?" log jag och kramade honom tillbaka. Han släppte mig och tittade på mig.
"Ärligt talat har faktiskt alla velat kalla dig Jas. Antar att jag var den första som vågade" skrattade han och släppte mig.
"Så nu blev jag helt plötsligt Jas?" frågade jag med ett leende.
"Jag antar det" skrattade han och smekte min arm.
"Jag kommer sakna dej Chaz" log jag och kände hur han fortsatte smeka min arm.
"Vi är som sagt snart tillbaka. Sålänge får du nöja dig med Justin och Jake" log han.
"Så vi är något andrahands val eller?" skrattade Jake.
"Nejdå" svarade jag och kramade om både Justin och Jake samtidigt. "Ni kommer alltid vara mina favorit grabbar."
Plötsligt kände jag hur alla tittade konstigt på mig. Ryan och Chaz gav mig förvånade blickar medans Jake gav mig en förvirrad. Justin stod bara och log bredvid mig.
"Har du inte berättat?" skrattade jag och syftade på att vi blivit vänner.
"Inte riktigt" log han.
"Det kanske är dags att göra det?"skrattade jag och kramade om honom.
"Vad tusan har hänt mellan er?" frågade Chaz och bröt grabbarnas tystnad.
"Vi har.. snackat" sa Justin besvärat med ett leende.
"Så ni är vänner igen?" frågade Ryan förvirrat.
"Yep" svarade jag och log brett.
Det var tyst i en halv sekund innan Jake, Chaz och Ryan började jubla.
"Kriget är över" skrek Jake överdrivet.
"Ni är fan sjuka!" skrattade jag och Justin men avbröts utav två tutningar.
Vi tittade ner mot trappan och såg en gul taxi stå där och vänta på Chaz och Ryan.
"Då ska vi dra nu" sa Ryan och tog upp sin väska från marken. Han och Chaz gick ner och la in väskorna i bagageluckan.
"Ha det grymt!" ropade Chaz när han satte sig i bilen.
"Detsamma!" ropade vi tillbaka och vinkade.
Sedan körde den gula taxin iväg bort mot tomtens utfart.
Jag skulle verkligen sakna grabbarna. Jag kände dom inte så värst väl men jag hade haft några grymt roliga dagar med dom.
När vi såg bilen försvinna på motorvägen suckade jag och satte mig ner. Justin satte sig ner bredvid mig.
"Så ni är vänner?" frågade Jake och log brett.
"Helt klart" svarade jag och tittade på Justin med ett leende.
"Vad sägs som att fira våran fina vänskap med ett dopp?" frågade Justin och hans hasselbruna ögon glänste till av hans perfekta leende.
"Låter perfekt" svarade jag. Justin reste sig och hjälpte mig upp. När vi gick tillbaka in hoppade jag upp på Jakes rygg.
"Vad gör du?" skrattade han frågande och höll fast mig i benen.
"Jag vaknade precis. Tror du jag orkar gå eller?" frågade jag och skrattade glatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0