Del 64 - The waterproof friendship

"Så ni är vänner?" frågade Jake och log brett.
"Helt klart" svarade jag och tittade på Justin med ett leende.
"Vad sägs som att fira våran fina vänskap med ett dopp?" frågade Justin och hans hasselbruna ögon glänste till av hans perfekta leende.
"Låter perfekt" svarade jag. Justin reste sig och hjälpte mig upp. När vi gick tillbaka in hoppade jag upp på Jakes rygg.
"Vad gör du?" skrattade han frågande och höll fast mig i benen.
"Jag vaknade precis. Tror du jag orkar gå eller?" frågade jag och skrattade glatt.




Jake var först i vattnet, som vanligt. Han gjorde ett snyggt dyk och jag log avundsjukt. Justin var inte långt efter att hoppa i. Han gjorde bomben och skvätte vatten på Jake som precis kommit upp till ytan. Själv satte jag mig vid kanten och badade fötterna ett tag. Jag älskad hur solen smekte min redan bruna hy. Enda sedan jag vart liten, eller iallafall mindre, så hade jag älskat att bada fötterna när jag solade.
"Jas! Hoppa i nu!" sa Jake och log brett. Jag räckte ut tungan till honom som svar för mitt smeknamn men gjorde som han sa och hoppade i det svalkande vattnet. Under ytan möttes jag av Justins ansikte. Han hade dykt ner och log åt mig genom det klara vattnet. Mina ögon sved till av det salta vattnet så jag simmade upp till ytan och gnuggade mina ögon. Bredvid mig hörde jag Justins låga, bullriga skratt och jag räckte ut tungan till honom medans jag blinkade och försökte se. Framför mig såg jag Jake flyta runt på rygg så jag simmade fram till honom och tryckte busigt ner honom under vattnet. När han kom upp till ytan spottade han och fräste.
"Kallsup!" skrek han och fortsatte spotta. Jag började gapflabba och kunde inte hålla mig vid ytan. Just som jag skulle gå under av min egna skrattattack fångades jag upp av Justins starka händer som höll mig vid ytan. Han simmade bort med mig till bryggan där han satte mig på badstegen och väntade ut min skrattattack. När jag äntligen slutat skratta gav Jake mig en sur blick och skvätte lite vatten. Jag hoppade upp och la mig på bryggan och stängde ögonen medans jag njöt av solen. I vattnet hörde jag hur Jake och Justin busade med varandra. Jake hoppad upp på bryggan och hoppade sedan snyggt i vattnet. Justins betygsatte hans hopp med en sexa innan det var hans tur att hoppa. Jag kunde inte låta bli att titta på dom så jag satte mig upp igen. Justin hjulade på bryggen och gjorde sedan bomben ner i vattnet.
"Fyra!" fnäste Jake med ett flin.
"Skojar du?!" flämtade jag. "En åtta, helt klart!" Justin log brett åt mig.
"Tack!" skrattade han och hånlog mot Jake.
Killarna fortsatte att hoppa, dyka och styla sig i luften medans jag fick betygsätta dom. Tillslut fick Jake till en perfekt volt och vann den lilla tävlingen.

"Jag duschar först!" sa jag och sprang in i vårat rum. Jake och Justin lunkade efter mig och satte sig på våra sängar. Jag tog rena underkläder ur min garderob innan jag gick in i badrummet och tog en dusch. Jag tvålade in min kropp och tvättade mitt hår. Sedan rakade jag min under armarna och på benen innan jag gick ut och torkade mig med den rosa frotté handduken. Jag drog på mig underkläderna och tassade ut i rummet. Där såg jag Justin sitte på min säng, mitt imot Jake, med en galet sur min. När han fick syn på mig började han skratta.
"Fusk! FUUUUUSK!" skrek han mellan skrattattackerna. Jake vände sig om och stirrade på mig. Jag tittade båda förvånat på dom.
"Vad fan sysslar ni med?!" frågade jag överdrivet frågande.
"Arga leken. Jag antar att det blev fusk när du kom in" skrattade Jake med en visande gest mot min halvnakna kropp.
"Så ni kan inte se mig i underkläder utan att flippa ut totalt?" frågade jag retsamt.
"Faktiskt inte" svarade Jake glatt med Justins ekande skratt i bakrunden.
"Ni är fan sjuka" suckade jag och gick till mig garderob. Jag drog ut ett par mörkblåa jeans med mönstrade hjärtan på, en rosa topp och en ljust beige väska. När jag dragit på mig kläderna och väskan tog jag även fram en stor rosa ring och satte på fingret. Jag vände mig om och såg att Justin låg på sängen med ett leende på läpparna medans han tittade på min kropp. När jag vred blicken till Jake såg jag att han låg likadant.
"Men komigen! Jävla pervon!" sa jag och klampade in i badrummet. Jag biorstade håret och fönade det. När jag ko ut i rummet låg det i vågar över mina axlar.
"Ska ni med och äta?" frågade jag medans jag letade fram min mobil och plånbok.
"Visst" svarade båda och följde med mig ut ur rummet.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jätte skojj att du ska börja skriva igen!.

Men bara en grejj, ingen av bilderna syns i inläggen med din gammla novell för du har liksom inte lagt in dom på denna blogg, skulle vara skojj om du kunde fixa det?. kram :D

2011-09-26 @ 17:31:00
URL: http://skruttiibangbang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0