Del 65 - The end

Jag vände mig om och såg att Justin låg på sängen med ett leende på läpparna medans han tittade på min kropp. När jag vred blicken till Jake såg jag att han låg likadant.
"Men komigen! Jävla pervon!" sa jag och klampade in i badrummet. Jag biorstade håret och fönade det. När jag ko ut i rummet låg det i vågar över mina axlar.
"Ska ni med och äta?" frågade jag medans jag letade fram min mobil och plånbok.
"Visst" svarade båda och följde med mig ut ur rummet.




Utanför hotellet såg man hur solen började gå ner. Liksom alla andra dagar i Los Angeles hade dagen gått otroligt fort. Solen la sig ovanför horisonten och färgade strandpromenaden härligt orange medans vi gick in mot stan. Vi hade bestämt oss för att äta på en mysig resturang vid havet och sedan hitta på något mysigt vid stranden. Innan vi gick ut hade jag snabbt sprungit in och ändrat mitt klädval. Istället hade jag valt ett mar mörkare shorts och en ljust grönmelerad magtröja. På huvudet hade jag också sagt på mig en klassiskt blå NY truckerkeps.
Jag gick mellan Justin och Jake och vi skrattade lika mycket som vanligt. Då och då fick jag och Jake agera fotografer när ett fan kom och ville ha en bild på sig och Justin. Det verkade vara riktigt tufft att vara känd.Ha fans och galna paparazzis efter sig hela tiden. Efter mitt uppbrott med Justin hade jag blivit förföljd i några dagar och det var mer än nog.
"Vart ska vi äta?" frågade jag och drog min sko i marken.
"Jake får äran att bestämma" skrattade Jake och slog honom löst på armen.
"Jag?" frågade Jake chockat. "Jag kan inget om resturangerna här! Alla jag vet är att jag är sugen på grillat.." la han till skämtsamt. Jag fnissade till och vände mig till Justin.
"Finns det någon bra resturang här som serverar grillat?" frågade jag med ett leende. Justin kunde LA utan och innan.
Justin tänkte efter i ett ögonblick innan han svarade: "Det finns en mysig resturang någon kilometer här ifrån. Den ligger precis vid stranden och maten är verkligen underbar" Jake och jag nickade nöjt innan vi fortsatte gå mot resturangen. Till höger såg vi hur Los Angeles höga skyskrapor bredde ut sig och man kände sig otroligt liten.
Efter tio minuters strosande på strandpromenaden pekade Justin mot en byggnad vid stranden.
"Där!" log han. Jag kisade och såg sedan hur en Bungalow-inspirerad resturang visade sig på stranden. Den var inredd med stark oljelackerade möbler och överallt frans väldoftande blommor. När vi kom in i resturangen möttes vi av en blek tjej som kom fram och hälsade.
"Välkommen till Hawaiian Barbeque. Skulle ni önska ett bord?" frågande hon med en tillgjort glad röst. Hennes leende blev bredare när hon såg Justins perfekta, vita leende. Jag fnissade lite medans Justin öppnade munnen.
"Ja tack. Gärna vid stranden och lite avskiljt" svarade han artigt.
"Den här vägen tack" svarade den bleka servitrisen och började gå ut mot en balkong. Hon öppnade en glasdörr och klev ut på en vacker uteserviring där det fanns fyra bord. Ett av borden var upptaget av ett äldra par som vi log vänligt till när vi gick förbi. Servitrisen stannade vid ett bord som hade perfekt utsikt över solnedgången.
"Blir detta bordet bra?" frågade hon med en visande gest.
"Perfekt" log Jake. Jag böjde mig ner för att dra ut en av stolarna och sätte mig men Jake var där före. Han drog ut stolen åt mig och tryckte in den försiktigt när jag satte mig ner. Jag log tacksamt och lekte med en hårslinga. Justin och Jake slog sig ner bredvid mig med en duns och log till servitrisen medans hon gav oss menyerna.
"Vill ni beställa drickorna nu?" frågade hon med ett tillgjort leende.
"Gärna." log jag och kände hur jag plötsligt blev väldigt törstig. "Jag tar en Ice Patroon med citronsmak" Servitrisen skrev bekymrat ner beställningen på pappret och jag antog att det var för min alkoholdryck.
"Jag tar detsamma" la Jake till och log ett bländande leende.
"Jag med" log Justin och skrattde kort.
"Så tre stycken Ice Patroon citron?" frågade servitrisen vänligt. Justin nickade till svar medans servitrisen leendes lämnade bordet.
"Jag visste inte att det skulle bli drinkar för er två?" skrattade jag och slog upp min meny.
"Äsch, en drink gör väl inget!" skrattade Jake och jag och Justin stämde in. Jag började bicka igenom menyn och fastnade för den grillade karrén med klyftpotatis.
"Vad ska ni ha?" frågade  Justin som nyfiket ögnade igenom sin meny.
"Karré" svarade jag och slog ihop min meny.
"Jag tar grillad kyckling" svarade Jake och fortsatte att kolla igenom sin meny. "Själv då?"
"Jag tror jag kör på en cesarsallad" svarade han och stände försiktigt sin meny. Jake gjorde detsamma och snart kom servitrisen med våra drinkar.
"Är ni redo att beställa?" frågade hon när hon ställt ner våra drinkar.
"Ja tack" svarade Justin och beställde för oss alla. Servitrisen gick leendes iväg och lämnade vår beställning i köket.
"Skål!" sa jag och höjde min drink jag höll i handen.
"För vad?" frågade Jake och höjde sin drink.
"För vänskapen!" skrattade jag medans Justin ockås höll sitt glas i luften. Vi klinagde dom tillsammans och smakade sedan en liten klunk. Citronsmaken fyllde min kropp och man kunde inte mer en antyda smaken av alkohol. Jag ställde ner det vackra glaset på bordet och tittade ut över havet. Vågorna brusade när dom slog in mot havet men jag hörde något annat i bakrunden. En låg röst sjöng genom en stereo som stod placerad några meter bakom oss.
"Justin? Är det du som sjunger?" frågade jag med ett leende och nickade mot stereon. Han lyssnade i två sekunder innan han log och nickade.
"It's like an angel came by, and took me to heaven. Like you took me to heaven, girl. 'Cause when I stare in your eyes it couldn't be better."
Justin sjöng orde till mig samtidigt som han tittade mig i ögonen. Jag log och blinkade tacksamt tillhonom. Snabbt slängde jag en blick till Jake som satt och tittade ut över vattnet.
"Det är verkligen vackert här" sa han och log brett.
"Verkligen!" svarade jag och tittade också ut över det azurfärgade havet. I horisonten såg man några få segelbåtar segla förbi och för en sekund såg jag en delfin som hoppade i luften.
Jake och jag fortsatte titta ut över havet medans Justin ursäktade sig och gick på toa. när han kom tillbaka var han tätt följd av servitrisen som gav oss vår mat.
"Karré?" frågade hon och jag nickade. Hon ställde ner min stora tallrik framför mig. Den hade en stor, saftig köttbit och några söta potatisklyfter bredvid. En lite sallad och en klick bearnaise sås låg även på tallriken och gav den en härlig färgkombination. Jakes och justins tallrikar var också förgglade och fyllda med god mat. Jag lyfta mina bestick och skar bort en bit kött från den stora biffen. Jag la till en liten bit potatis och doppade det i bearnaisesåsen innan jag åt upp tuggan. Det var fantastiskt gott.
Vi åt och njöt utav den goda maten medans solen gick ner över horisonten. När vi var klara kom servitrisen och tog våra tallrikar men vi satt kvar med våra drickor.
Just då kändes det som en drömscen ur en film. Solnedgången, de brusande vågorna, mina två besta vänner vid min sida och den fantstiskt mysiga resturangen. Jag kände helt plötgsligt att jag ver tvungen att berätta hur mycket jag älskade dom. Det passade så fantastiskt bra in i scenen.
"Grabbar.." sa jag coh började peta på mitt halvtomma drinksglas när killarna tittade på mig. Jag lyft på blicken och tittade dom i ögonen. "Jag vill bara säga hu mycket jag älskar er två. Den senaste månaden har vart lite jobbig men det senaste halvåret har vart den absolut bästa tiden i mitt liv. Om jag inte haft Jake som rumskamrat hade nog ingen av oss suttit här och jag hade inte vart så lycklig som jag är just nu." Jag lyfte glaset till luften för en skål. När killarna slog sina mot mina sa jag: "För oss"
Vi log och tog en klunk av våra drickor.
De senaste månaderna hade vart fylde med både skratt och tårar. Jake och Justin hade verkligen förändrat mig. Innan jag kom hit var jag osäker på vem jag var och jag var en otroligt blyg tjej.
Under den senaste månaden hade jag funderat på hur jag skulle välja. Mellan Justin och Jake. Jag älskade båda något så otroligt. Både som vänner och som kärlek. Killarna var så underbart, toroligt fantastiska.
Nu visste jag att jag inte behövde välja. Jag hade Justin och hans kändisskap vid min högra sida och på min vänstra hade jag Jake som höll mig kvar på jorden.
Jag hade det bästa av två världar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0