Del 66 - The wet reunion

"Hej sötnos!" sa han och smekte över mitt hår. Vi hoppade båda till när taxichauffören tutade ilsekt och fräste åt oss att vi behövde ta deras bagage. Chaz lyfte ut de två stora väskorna och betalade sedan chauffören innan han vände sig åt oss.
"Jag är hungrig. Har ni fixat nåt käk?" flinade han och slog ut med armarna.
Vi skrattade allihopa och tittade på honom med lyckliga blickar.
They boys were back.



Killarna tog sina väskor och sen gick vi tillsammans upp till Justins rum där de skulle bo under veckan de var här. Chaz slängde sig direkt på sin säng och suckade djupt.
"Jag är så trött..." sa han och drog ut på orden. "...och hungrig! Nu går vi och äter!"
Vi skrattade alla år Chaz överdrivna matbehov.
"Kan jag inte få packa upp lite först?" frågade Ryan och slängde ner sin väska på golvet.
"Om du packar upp fort" stönade Chaz och vände sig om så han låg på rygg. Jag gick fram och la mig bredvid honom.
"Jag är också hungrig" mumlade jag och till svar kurrade min mage svagt. Chaz skrattade och la sin ena arm om mig.
"Det är du och jag bruden" flinade han. Ryan och Justin hade börjat packa upp Ryans saker medans dom pratade glatt med Jake som satt på Justins säng.
Jag tittade mig runt om i rummet och log. Så många minnen det fanns där inne. Över Justins säng hängde ett bildkollage med bilder på oss som vi satt ihop en månad tidigare. Det fanns bilder frånvåra första dagar på skolan, nyårsafton och en hel del bilder där vi stod tillsammans och log åt den knäppande kameran.
Ryan och Justin var snabbt klara med uppackningen och vände sig åt oss.
"Kom nu matvrak så går vi och käkar" sa Justin och tillsammans lämnade vi deras rum och började gå mot resturangen vi bestämt oss för att äta på.
Vi var snabbt klara med att äta och prata om livet i allmänt. Det var riktigt varmt inne på resturangen och vi alla längtade efter att få slänga oss i vattnet.
Vi stack upp till våra rum och bytte snabbt om innan vi skyndade oss ner till havet där vi bestämt att vi skulle mötas. Ryan, Chaz och Justin var inte där när vi kom fram så jag och Jake bestämde oss för att hoppa i direkt.
"Sisten i!" ropade Jake och sprang ut på bryggan.
"Tjuvstart!" ropade jag och sprang efter honom. Jag såg hur Jake slängde sig i vattnet med ett glädjetjut och jag var inte långt därefter i.
"Vinnaren är Jake!" skrattade han när vi kom upp till ytan.
"Fuskaren är Jake" flinade jag och simmade mot bryggan. Jag klev upp och såg hur killarna hade kommit ner till stranden. "Ey! Segisar! Varför tog ni sån tid?" ropade jag. Justin släppte ner sin handduk och psrang mot mig på bryggan.
"Vi planerade hur vi skulle kunna busa med dig" flinade han och drog upp mig i sin famn innan han kastade oss ner i vattnet. Jag hann inte hålla för näsan och fick in massor utav vatten. Paniken spred sig i min kropp när jag var under vattnet och inte kunde hosta så jag sprakade till med benen och var snabbt uppe vid ytan. Jag hostade och fräste medans jag simmade bort till bryggan.
"Är du okej?" frågade Justin och simmade upp bakom mig.
"Vatten i näsan" hostade jag fram och hoppade upp på bryggkanten.
"Chowabanga!" ropade Chaz och Ryan medans dom hoppade över mig och ner i vattnet. Det stänkte rejält om dom och jag blev rent ut sagt därnkt utav vågorna av det salta vattnet.
"Inte coolt!" sa Jake och tryckte ner Ryans huvud under vattnet. Chaz och Justin skrattade högt åt dom.
Jag lutade mig bakåt och lät LA's varma vårsol värma mig. Killarna försökte flera gånger få ner mig i vattnet men jag höll stenhårt fast i steghandtaget.
"Jas! Lägg av med det jävla solandet och bada!" stönade Jake som irriterat försökte få ner mig i vattnet.
"Jag måste bli brun först" sa jag med ett flin. "Om man inte är brun är man inte vacker, eller vad var det nu dom sa på den där filmen igår?"
"Jasmyn.." suckade Justin och hoppade upp på bryggan och satte sig ner bredvid mig. "Du är jättefin precis som du är!"
___________________________________________________________________________________________
Tack för ert tålamod med min bloggning. Bloggar som sagt när jag kan och har tid. Det innebär att det kan gå mellan 1-4 dagar innan jag får in ett inlägg. Sorry!

Kommentarer
Postat av: Johanna

woohoohohoh :D

2011-09-30 @ 07:11:04
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Alictin

Jättebra! :D

2011-09-30 @ 08:54:20
URL: http://alictin.blogg.se/
Postat av: Melina

Grymt :)

2011-09-30 @ 19:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0