Del 67 - The song of truth

"Jas! Lägg av med det jävla solandet och bada!" stönade Jake som irriterat försökte få ner mig i vattnet.
"Jag måste bli brun först" sa jag med ett flin. "Om man inte är brun är man inte vacker, eller vad var det nu dom sa på den där filmen igår?"
"Jasmyn.." suckade Justin och hoppade upp på bryggan och satte sig ner bredvid mig. "Du är jättefin precis som du är!"




Jag rodnade åt Justins fina ord och böjde ner huvudet för att undvika de andras instämmande nickningar. Justin la armen om mig och gav mig en blöt kram.
"Så hoppa i nu och bada lite" log han och pussade mig på kinden innan han själv hoppade i. Jag var inte lång efter och kände hur det svala vattnet svalkade min kropp.

Jag kunde inte undvika det. När vi gick upp till mitt och Jakes rum efter någon timmas bad ställde jag mig framför spegeln och tittade på min spegelbild. Var jag vacker? Eller är det bara så dom säger?
"Jasmyn?" frågade Jake. Jag tittade på honom.
"Vad?" frågade jag med ett svagt leende.
"Vad gör du?" flinade han. Mitt leende blev bredare och oskyldigare.
"Jag kollade efter om jag var så vacker som ni sa jag var. Tyvärr kan jag inte hålla med" log jag och satte mig på min säng.
"Kom igen Jas!" stönade Chaz. "Ta inte detta på fel sätt, men du är sjukt snygg!" Han gav mig ennågot generad blick och ett leende. Jag log förvånat åt honom.
"Tack.. Tror jag" flinade jag och fick snabbt en kudde kastad i ansiktet.
"You're welcome" svarade han och la sig ner på Jakes säng.
"Jag hoppar in i duschen" sa Jake och hoppade upp från min säng och klampade in i badrummet. Justin tog snabbt Jakes plats på sängen och la sin hand på min.
"Jag håller med Chaz. Du är sjukt snygg" viskade han nästan ohörbart. Mina kinder blossade upp i raketfart och jag tittade bort så att Chaz och Ryan inte skulle märka något. Det var inte så stor chans eftersom dom helt plötsligt rullade runt på golvet i en galen brottningsmatch.
"Killar!" ropade jag. "Vi har precis städat!" sa jag surt och tittade på en stol med kläder som dom rivit ner.
"Det var Chaz som började!" sa Ryan och satte sig på hans mage.
"Skojar du?! Det var du som slog mig i huvet!" stönade Chaz och försökte få bort Ryan från sin mosade kropp.
"För att du nöp mig!" utbrast Ryan och klappade till Chaz på bröstet. Jag tittade på Justin.
"Snälla..?" försökte jag och såg hur Justins ögon lös upp när han förstod vad jag menade.
"Killar!" sa Justin och ställde sig upp och tog bort sin hand som han hållt kvar över min. "Vi sticker upp till vårat rum och duschar. Nu!"
Ryan klev snopet av Chaz och lunkade efter Justin.
"Vi komme rupp om en timma!" ropade jag innan dörren stängdes.
Jag älskade verkligen killarna men dom hade en tendens att bli för mycket. Men jag skulle inte klaga. Jag var så glad över att allting var som vanligt mellan mig, Justin och Jake. Vi pratade aldrig om dramat som varit några månader tidigare och med Chaz och Ryan runt om fanns det inte en chans att vi kunde det.
Jag tog min mobil som låg på min säng och satte igång musikspelaren. What makes you beautiful började spelas och jag sjöng lågt med.
"Baby you light up my world lika nobody else" sjöng jag medans jag öppnade min garderob. Jag plockade fram ett par vita spetstrosor och en ljusrosa bh. Sedan satte jag mig på sängen och väntade på att Jake skulle bli klar i duschen. Han var snabbt klar och kom ut med en handduk på höften.
"Du vet att låttexten stämmer in riktigt bra på dig va?" flinade han när jag gick förbi han och in i badrummet.
"Yeah, right" fnös jag och låste dörren om mig.
Jag gick igen låttexten i mitt huvud.
Baby you light up my world like nobody else
The way that you flip your hair gets me overwhelmed
But you when smile at the ground it aint hard to tell
If only you saw what I can see
You'll understand why I want you so desperately
Right now I'm looking at you and I can't believe
But that's what makes you beautiful

Det kunde inte stämma. Eller?

Kommentarer
Postat av: Melina

Grymt bra :)

2011-09-30 @ 22:41:35
Postat av: Marielle

Sjukt bra.. :)

2011-10-01 @ 06:18:56
URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/
Postat av: Alictin

Sjukt bra! :D

2011-10-01 @ 08:47:44
URL: http://alictin.blogg.se/
Postat av: emma

grymt!!!!!!

2011-10-01 @ 12:23:35
Postat av: Johanna

gryymt :D

2011-10-01 @ 15:18:43
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0